Pla de Lectura de Centre

lectura

La lectura i comprensió lectora és la base de tots els aprenentatges i constitueix el fonament necessari per a l’adquisició i comprensió d’altres matèries. Tenint en compte això, aquest pla es fonamenta en els eixos següents:

– Saber llegir: L’aprenentatge de la lectura com a desenvolupament de la capacitat de llegir, de comprendre i d’interpretar textos.

– Llegir per aprendre: L’ús de la lectura per a l’aprenentatge. L’alumnat ha de desenvolupar la seva responsabilitat en l’aprenentatge i tenir la capacitat d’utilitzar la lectura com a eina per a l’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixements, és a dir, l’ús de la lectura com a instrument d’aprenentatge en totes les àrees del currículum.

– Gust per llegir: El gust per llegir s’adquireix desenvolupant l’hàbit lector i fomentant la lectura sistemàtica en qualsevol suport, aprenent a reflexionar sobre el que s’ha llegit, sabent-ho explicar mitjançant evidències orals o escrites i sabent-ho compartir.

El Pla de Lectura del nostre institut se centra en aquest darrer punt. I per tant té com a objectius:

– Fomentar l’hàbit lector i el plaer de la lectura.

– Millorar la competència lectora.

La implantació del projecte consisteix en marcar una franja horària de 30 minuts diaris on l’alumnat escull la lectura que llegirà. Així doncs promovem un espai de temps en què l’ambient és favorable pel plaer de la lectura.

Professores responsables: Ingrid Saumell i Teresa Sauch.