Aprenentatge i Servei

Aquí trobareu tots els articles amb l’etiqueta Aprenentatge i Servei.

Aprenentatge servei

L’aprenentatge servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo. Aquesta part del currículum és obligatòria per tal d’assolir el títol d’ESO i es realitza durant el 2n cicle d’ESO. És una metodologia que encaixa de ple amb els objectius del Pla educatiu d’entorn, i que permet promoure la participació de l’alumnat – com a agent de la comunitat – en la detecció de necessitats i en el compromís per donar-hi resposta.

El Servei Comunitari s’estructura en dues parts. D’una banda, la part teòrica que es porta a terme dins de l’horari lectiu on es treballa en la detecció de necessitats de l’entorn, els col·lectius susceptibles de rebre suport, què podem oferir a la societat i aspectes a tenir en compte a l’hora de fer el servei. D’altra banda, la part de servei, que es desenvolupa en col·laboració amb entitats del municipi i/o dins del centre educatiu i en horari extraescolar.

Algunes de les activitats d’Aprenentatge i Servei que es desenvolupen són: Tallers d’alfabetització digital amb gent gran al Casal Cívic de Can Vidalet, col·laboració amb el Centre Municipal de Distribució d’Aliments, suport en activitats extraescolars, dinamització de patis, conversa en llengua catalana per alumnat nouvingut i el Sharing to Learn amb una escola de primària del municipi.

Sempre s’intenta vincular el servei als interessos de l’alumnat amb l’objectiu de què la col·laboració pugui continuar més enllà de les hores estipulades dins del projecte. En aquestes hores de servei a la comunitat, l’alumnat posa en pràctica valors com: igualtat, respecte, empatia, escolta activa, tolerància… alhora que treballen les seves actituds i aptituds.

Professora responsable: Laura Bonilla.