Centre Innovador en el MUFPS

Aquí trobareu tots els articles amb l’etiqueta MUFPS.

L’Institut Joanot Martorell acull professorat en pràctiques i és centre formador del pràcticum del Màster de formació del professorat d’educació secundària obligatòria (MUFPS). També és centre innovador de pràctiques amb un equip impulsor que s’ha format en tots els aspectes relacionats amb la mentoria d’estudiants del MUFPS.

L’organització de les pràctiques es fa des de l’equip directiu i els coordinadors de les pràctiques. En començar les pràctiques els estudiants reben un calendari de formació, que han de respectar en el seu pas pel centre.

Distribució de la formació

Durant el Pràcticum I, abans de les vacances de Nadal i amb una durada d’un parell de setmanes aproximadament, l’alumnat del pràcticum veu tot allò que té lloc al nostre institut (AA, SIEI, CAD, observacions de classes, etc.). L’alumne de pràctiques s’integra en el centre i assisteix a una doble formació, teòrica i pràctica. En aquest Pràcticum I, l’alumne assisteix a equips docents i sessions d’avaluació.

Durant el Pràcticum II, que té lloc després de les vacances de Nadal i que en funció de la universitat té una durada més o menys llarga, l’alumnat de pràctiques observa les classes desenvolupades pel seu mentor i per altres professors i professores del centre.

En tots dos pràcticums, i com a centre formador, demanem als alumnes de màster que observin durant dos dies (com a mínim i durant un dia sencer) diferents nivells (1er i 2on cicle d’ESO o ESO i BAT) i diferents tipus de grups i alumnes (aula d’acollida, batxillerat esportiu, SIEI, alumnes amb PI…).

Aquí trobareu més informació.