Ràdio Joanot

Aquí trobareu tots els articles amb l’etiqueta Ràdio Joanot.

Ràdio Joanot neix el curs 2014-15 amb els objectius de millorar la competència comunicativa del nostre alumnat i, alhora, potenciar les possibilitats expressives i lúdiques del llenguatge. Es creava així un nou espai al centre per escoltar, dialogar i generar contingut audiovisual.

El projecte de ràdio, actualment, es treballa des de les optatives de 1r i 2n d’ESO. S’aprèn d’una manera pràctica a escriure un guió radiofònic, recercar informació i adequar la música segons el missatge o el tema. Ja a l’estudi de gravació, s’enregistren els diferents guions produïts tot millorant la locució, l’expressivitat i l’entonació depenent del contingut del programa.

L’alumnat treballa creativament l’expressió escrita i oral i, a més, s’introdueix en el funcionament tècnic d’una ràdio utilitzant els recursos propis del llenguatge audiovisual.

Ràdio Joanot està present en el dia a dia de l’institut col·laborant amb diferents matèries i àmbits, així com servint de difusió a celebracions especials com el 8 de Març, el Dia Internacional de la Mediació (21 de gener), el Dia Internacional contra la violència masclista (25 de novembre) o la Setmana de la Internet Segura.

Tots els programes realitzats es publiquen al web de l’institut en format podcast i també en el següent enllaç.