Projecte Apadrinem

Aquí trobareu tots els articles amb l’etiqueta Apadrinem.

El Programa Apadrinem el nostre patrimoni es basa en la idea de l’apadrinament d’un element patrimonial per part del centre educatiu, la qual cosa comporta donar-li valor i aprofundir en el seu coneixement des del punt de vista cultural i, alhora, fer que aquest coneixement sigui socialment rellevant, és a dir, que arribi a la pròpia comunitat i a l’entorn de l’escola.

El Programa Apadrinem el nostre patrimoni: Espai La Baronda s’inicia a 4t d’ESO el curs 2018, amb actuacions puntuals a 1r, 2n i 3r i s’ha anat ampliant a tots els nivells de la ESO, paulatinament. També ens vam fixar com a objectiu que arribés a l’alumnat de batxillerat, un tipus d’alumnat que està menys avesat a treballar competencialment. Els seus àmbits d’innovació, bàsicament se centren en:

✓ Àmbit 1: metodologies i recursos pera la millora de l’ensenyament i l’aprenentatge.
✓ Àmbit 2: organització i gestió.
✓ Àmbit 3: relació i cooperació amb la comunitat educativa i l’entorn.

✓ Àmbit 1:metodologies i recursos per a la millora de l’ensenyament i aprenentatge. En aquest àmbit es considera l’alumnat actors i el professorat guia del repte, i s’impulsa el treball cooperatiu, la creativitat i l’atenció emocional. Hem volgut potenciar el treball interdisciplinari, així com la cohesió i el treball internivells i el fet de sortir de l’àmbit de l’aula.

Visita Espai La Baronda amb l’alumnat de 4t ESO
Visita al Museu de la Rajoleta amb l’alumnat de 1r ESO

✓ Àmbit 2: organització i gestió amb uns objectius clars, així com descobrir tots els recursos que hi ha tant dins del nostre centre com en el nostre entorn més immediat. Planificació de les activitats sobre el terreny i relació amb altres Projectes de centre, com Xarxa de Competències Bàsiques, Programa SI, Mòbils.edu.

Trobades, sortides i reunions conjuntes amb Equip Impulsor Apadrinem i Xarxa de Competències Bàsiques.

✓ Àmbit 3: relació i cooperació amb la comunitat educativa i l’entorn. Hem volgut pivotar el coneixement de l’alumnat vers tres nivells bàsics: el centre (el Joanot Martorell), el barri (Can Vidalet) i la ciutat (Esplugues de Llobregat).

Objectius del nostre Projecte:

Objectiu A: Afavorir la implicació de l’alumnat i incentivar el treball multidisciplinari.
Objectiu B: Promoure el coneixement del patrimoni més proper al centre educatiu partint del centre: institut Joanot Martorell, barri (Can Vidalet) i ciutat (Esplugues de Llobregat)
Objectiu C: Treball de les fonts orals i primàries, i la ceràmica, com a instruments d’aprenentatge propis de centre. Afavorir l’àmbit artístic entre el nostre alumnat.
Objectiu D: Projectar el coneixement adquirit per l’alumnat sobre l’element patrimonial a la pròpia comunitat i a l’entorn (divulgació del projecte).