Premis – Adquisició d’obra del Batxillerat d’Arts Plàstiques

Ja fa diversos anys que el  Departament de Visual i Plàstica de l’institut Gabriel Ferrater atorga el Premi Adquisició d’Obra a aquell alumne que ha tingut una trajectòria destacada dins l’àmbit de les arts en el nostre centre. Aquest any l’Helena Cortés és l’alumna premiada. Tres obres seves han passat a formar part del Fons d’Art de l’Institut. Concretament es tracta d’un vestit i dos dibuixos a carbó de gran format.

El vestit es planteja, dins la matèria de Disseny, com un exercici lliure, tot reivindicant el dret de cadascú a vestir com vulgui. L’única condició és que es pensi per a una persona en concret de manera que s’escaigui al seu cos. No cal saber cosir (això ho poden fer persones pròximes als estudiants), però sí concebre el vestit i estar present durant el procés: triar-ne la roba, prendre’n  mides, projectar-ne les diferents peces, emprovar-se’l, modificar allò fet, etc. L’Helena Cortés ja havia mostrat interès en la indumentària, dedicant-li el treball de recerca on va crear un altre vestit. Ens deixa ara aquesta peça d’aires cubans, que ens consta que s’ha posat durant aquest estiu.

Els dibuixos de l’Helena  van ser fets en el context de la matèria de Dibuix Artístic i, en concret, responen a una proposta de treball sobre els mitjans de comunicació.  Ella va escollir el tren com a referent i ens presenta dues imatges de gran format (1 m x 70 cm)  fetes amb carbonet i amb un alt nivell de versemblança. L’Helena representa la realitat sense idealitzacions ni escarafalls, amb un dibuix precís, fruit d’una mirada atenta. Els seus dibuixos exhibeixen alhora sensibilitat i corporeïtat.

Compartim amb vosaltres les imatges de les obres i felicitem  la guardonada.