La setmana del 17 al 21 de novembre, el vestíbul del nostre institut s’ha transformat en un espai de reflexió i debat. Amb motiu del Dia Mundial de la Filosofia (20 de novembre), l’alumnat de 4t d’ESO i de Batxillerat ha pres el protagonisme per demostrar que les grans preguntes de la humanitat continuen més vigents que mai.
L’activitat s’ha dividit en dues propostes que han omplert de vida aquest espai comú:
D’una banda, amb el que hem anomenat El mur de les preguntes, les finestres i portes de la biblioteca s’han convertit en un gran llenç col·lectiu. L’alumnat ha aportat preguntes nascudes de la reflexió compartida. Qüestions atemporals i actuals han quedat exposades perquè qualsevol membre de la comunitat educativa les llegeixi i es deixi interpel·lar.
D’altra banda, l’alumnat del Batxillerat Internacional ha acceptat el repte de portar Plató al segle XXI. Mitjançant actualitzacions creatives del cèlebre mite, han analitzat quines són les nostres “cavernes” actuals.
Amb aquesta iniciativa, no només hem decorat el centre, sinó que hem fomentat l’esperit crític i la capacitat de preguntar-se el “perquè” de les coses, eines imprescindibles per a la ciutadania de demà.
Gràcies a tothom que ho ha fet possible!
![]() |
![]() |
![]() |





