Novetats iEduca

Canvis d’aquest curs 2019/2020:

Comunicacions:
Missatgeria: Quan es cerquen els familiars de l’alumnat, ara també apareix el nom de l’alumne/a per tal d’identificar-los millor.

Notificacions massives: Quan es cerquen els familiars d’alumnes, ara apareix el nom de l’alumne per tal d’identificar-los millor.

App iEduca Tokapp; apartat famílies:

Ara teniu la possibilitat d’adjuntar documents des de l’apartat missatgeria.
S’han inclòs a l’apartat “Expedient Acadèmic” (abans Control de Faltes) els butlletins per poder descarregar des del mòbil, per tots els centres que utilitzen el mòdul Notes d’iEduca i fan l’entrega dels butlletins mitjançant la plataforma. (Fins ara aquesta funcionalitat era exclusiva per la versió escriptori).

Importadors/Exportadors:

Grups Reunions: S’ha creat un “Imprimir” i un “Exportar a Excel”, que es pot desar en format .csv per facilitar la importació dels grups a GSuite

Calendari: S’ha afegit l’importador en Excel per importar el calendari del centre en l’apartat Gestió>Calendari.

Inventari: S’ha afegit l’importador en Excel per importar l’inventari en l’apartat  Inventari

Reserves d’aules:

A l’apartat aules lliures, fins ara es mostrava un llistat de les lliures del dia actual. S’ha actualitzat i s’ha afegit un nou camp per poder escollir una data a futur, i així poder consultar i reservar aules lliures en una data concreta sense haver de navegar pel calendari.

Formacions:

Estem fent Webinars periòdics per aprofundir en els mòduls, però també us animem a donar idees i funcionalitats per adaptar-nos a la casuística actualRecordeu que teniu material audiovisual disponible al nostre canal de Youtube per tots aquells que no hagin pogut assistir o vulgueu repassar el funcionament d’algun mòdul. Aquí teniu el llistat dels últims videotutorials disponibles:
Ens plau convidar-vos a les properes formacions online que hem organitzat.

Webinar: Com crear usuaris per accedir a iEduca a famílies i alumnat
– Dimarts 02/06/2020 a les 09.00h. Durada: 2 hores

Què explicarem?

•    Com crear usuaris a famílies i alumnat d’iEduca i fer arribar les credencials
•    Diferències: com accedir a iEduca des de l’APP i des d’un ordinador
•    Manuals disponibles per aquests usuaris (guies i videotutorials)
•    Què veuen aquests usuaris?

Webinar: Sincronització iEduca i Moodle del centre

– Dijous 04/06/2020 a les 09.00h. Durada: 1 hora

Què explicarem?

•    Quin tipus de sincronització hi ha actualment
•    Quins requeriments tècnics bàsics son necessaris per la vinculació de les dues plataformes
•    Els diferents apartats de configuració i gestió dels vincles
•    Com l’alumnat es troba l’accés a Moodle dins d’iEduca

Inscriu-te als webinars

RECOMANACIONS:

• Connectar-vos 10 minuts abans per tal de comprovar que tot us funcioni bé ( programa, micròfon, altaveus, wifi…)
  • Quan el programa us demani el nom; sobretot poseu el vostre nom real o el nom del centre ja que ho necessitem per identificar-vos.
  • Si teniu algun impediment per assistir a la formació, sobretot us demanem que ens ho comuniqueu amb antelació per tal d’alliberar places per a altres centres, ja que les places són limitades.

Canal YouTube iEduca

Consulta els videotutorials més recents:
Gestió etiquetes per fer llistats d’alumnat
Creació d’esdeveniments a l’agenda de l’alumnat
Funcionalitat Informes
Visualització de l’accés a iEduca per alumnat de cicles formatius (percentatge d’absentisme,…)
Com introduir el llistat de liibres escolars del curs a iEduca
Llista de reproducció d’inventari que recull vídeos de com importar el calendar, fer reserves i crear incidències sobre eines i material inventariat

Novetats dels últims mesos:

Vinculació iEduca amb GSuite i Microsoft 365

L’equip de desenvolupadors d’iEduca està treballant per vincular amb la plataforma les eines GSuite i Microsoft 365 per tal de fer més àgil l’implementació d’aquests entorns al centre. Conèixer quines eines utilitzeu més freqüentment al centre per tal d’enfocar l’enllaç cap a aquestes. Per això us demanem que ens ompliu el següent qüestionari, per saber què s’espera d’aquest enllaç: Qüestionari

Control de presència professorat

Per altra banda, s’està desenvolupant una eina de control de presència pel control d’accés de personal i professorat als centres educatius que registrarà totes les entrades i sortides d’aquests.

Tots els que esteu interessats en conèixer i seguir la disponibilitat d’aquesta nova funcionalitat, us podeu apuntar a aquest formulari:

Recordar-vos que també us podem ajudar en diferents aspectes que cobren importància en aquests moments; com poden ser l’ús intensiu de plataformes com Moodle,que ocasioni problemes de rendiment per saturació, i també que siguin necessàries altres eines de TELETREBALL que fins ara no s’havien necessitat.

Per aquest motiu, us fem arribar les següents solucions que us podem oferir:

–    Allotjaments Moodle (servidor virtual): externalitzar el servei per evitar possibles saturacions de línia. Sincronització d’usuaris Moodle amb iEduca: Poder accedir des d’iEduca a Moodle directament, sense usuaris i contrasenyes

–    Allotjaments de web pública del centre (hosting): externalitzar el servei per evitar possibles saturacions de línia

–    Eines de Teletreball com per exemple tenir accés des de casa als servidors i ordinadors del centre

–    Eines de protecció del punt de treball: Antivirus, TDR (antivirus avançat), DNS Watch (Prevenció de links sospitosos i control de navegació), Autentificació d’usuari (MFA)

–    Assessorament i configuració G-Suite i Office 365 Educatius, per tal que pugueu donar eines tant a professorat com alumnat, per poder continuar les classes on-line.