Canvis d’aquest curs 2019/2020:
Comunicacions:
Missatgeria: Quan es cerquen els familiars de l’alumnat, ara també apareix el nom de l’alumne/a per tal d’identificar-los millor.
Notificacions massives: Quan es cerquen els familiars d’alumnes, ara apareix el nom de l’alumne per tal d’identificar-los millor.
App iEduca Tokapp; apartat famílies:
Ara teniu la possibilitat d’adjuntar documents des de l’apartat missatgeria.
S’han inclòs a l’apartat “Expedient Acadèmic” (abans Control de Faltes) els butlletins per poder descarregar des del mòbil, per tots els centres que utilitzen el mòdul Notes d’iEduca i fan l’entrega dels butlletins mitjançant la plataforma. (Fins ara aquesta funcionalitat era exclusiva per la versió escriptori).
Importadors/Exportadors:
Grups Reunions: S’ha creat un “Imprimir” i un “Exportar a Excel”, que es pot desar en format .csv per facilitar la importació dels grups a GSuite
Calendari: S’ha afegit l’importador en Excel per importar el calendari del centre en l’apartat Gestió>Calendari.
Inventari: S’ha afegit l’importador en Excel per importar l’inventari en l’apartat Inventari
Reserves d’aules:
A l’apartat aules lliures, fins ara es mostrava un llistat de les lliures del dia actual. S’ha actualitzat i s’ha afegit un nou camp per poder escollir una data a futur, i així poder consultar i reservar aules lliures en una data concreta sense haver de navegar pel calendari.
Estem fent Webinars periòdics per aprofundir en els mòduls, però també us animem a donar idees i funcionalitats per adaptar-nos a la casuística actual. Recordeu que teniu material audiovisual disponible al nostre canal de Youtube per tots aquells que no hagin pogut assistir o vulgueu repassar el funcionament d’algun mòdul. Aquí teniu el llistat dels últims videotutorials disponibles:
Webinar: Com crear usuaris per accedir a iEduca a famílies i alumnat
– Dimarts 02/06/2020 a les 09.00h. Durada: 2 hores
• Com crear usuaris a famílies i alumnat d’iEduca i fer arribar les credencials
• Diferències: com accedir a iEduca des de l’APP i des d’un ordinador
• Manuals disponibles per aquests usuaris (guies i videotutorials)
• Què veuen aquests usuaris?
Webinar: Sincronització iEduca i Moodle del centre
– Dijous 04/06/2020 a les 09.00h. Durada: 1 hora
• Quin tipus de sincronització hi ha actualment
• Quins requeriments tècnics bàsics son necessaris per la vinculació de les dues plataformes
• Els diferents apartats de configuració i gestió dels vincles
• Com l’alumnat es troba l’accés a Moodle dins d’iEduca
RECOMANACIONS:
|
Consulta els videotutorials més recents:
Gestió etiquetes per fer llistats d’alumnat
Creació d’esdeveniments a l’agenda de l’alumnat
Funcionalitat Informes
Visualització de l’accés a iEduca per alumnat de cicles formatius (percentatge d’absentisme,…)
Com introduir el llistat de liibres escolars del curs a iEduca
Llista de reproducció d’inventari que recull vídeos de com importar el calendar, fer reserves i crear incidències sobre eines i material inventariat
Vinculació iEduca amb GSuite i Microsoft 365
L’equip de desenvolupadors d’iEduca està treballant per vincular amb la plataforma les eines GSuite i Microsoft 365 per tal de fer més àgil l’implementació d’aquests entorns al centre. Conèixer quines eines utilitzeu més freqüentment al centre per tal d’enfocar l’enllaç cap a aquestes. Per això us demanem que ens ompliu el següent qüestionari, per saber què s’espera d’aquest enllaç: Qüestionari
Control de presència professorat
Per altra banda, s’està desenvolupant una eina de control de presència pel control d’accés de personal i professorat als centres educatius que registrarà totes les entrades i sortides d’aquests.
Tots els que esteu interessats en conèixer i seguir la disponibilitat d’aquesta nova funcionalitat, us podeu apuntar a aquest formulari:
Per aquest motiu, us fem arribar les següents solucions que us podem oferir:
– Allotjaments Moodle (servidor virtual): externalitzar el servei per evitar possibles saturacions de línia. Sincronització d’usuaris Moodle amb iEduca: Poder accedir des d’iEduca a Moodle directament, sense usuaris i contrasenyes
– Allotjaments de web pública del centre (hosting): externalitzar el servei per evitar possibles saturacions de línia
– Eines de Teletreball com per exemple tenir accés des de casa als servidors i ordinadors del centre
– Eines de protecció del punt de treball: Antivirus, TDR (antivirus avançat), DNS Watch (Prevenció de links sospitosos i control de navegació), Autentificació d’usuari (MFA)
– Assessorament i configuració G-Suite i Office 365 Educatius, per tal que pugueu donar eines tant a professorat com alumnat, per poder continuar les classes on-line.