Tècnic/a Superior en Educació Infantil
Família professional: Serveis socioculturals i a la comunitat
Cicle Formatiu de Grau Superior
Contingut curricular
-
- Mòdul 1. Intervenció amb famílies i atenció als infants en risc social.
- Mòdul 2. Didàctica de l’educació infantil.
- Mòdul 3. Autonomia personal i salut infantil.
- Mòdul 4. El joc infantil i la seva metodologia..
- Mòdul 5. Expressió i comunicació..
- Mòdul 6. Desenvolupament cognitiu i motriu..
- Mòdul 7. Desenvolupament socioafectiu..
- Mòdul 8. Habilitats socials.
- Mòdul 9. Primers auxilis.
- Mòdul 10. Formació i orientació laboral.
- Mòdul 11. Empresa i iniciativa emprenedora.
- Mòdul 12. Projecte d’atenció a la infantesa.
- Mòdul 13. Formació en centres de treball.
Durada
El cicle es cursa en dos cursos lectius en un total de 2000 hores distribuïdes entre:
- Centre Educatiu: 1617 hores
- Centre de Treball: 383 hores
Horari
Aquest cicle es desenvolupa en horari de tarda de dilluns a divendres de 15:00 a 21:20 hores.
Condicions d’accés
Tenen accés al cicle les persones que compleixen algun dels requisits següents:
- Tenir el títol de batxillerat,
- Haver superat el curs de formació específic per a l’accés als cicles de grau superior d’acord amb l’opció cursada.
- Tenir el títol de tècnic especialista, tècnic superior o equivalent a efectes acadèmics.
- Haver superat el segon curs de batxillerat de qualsevol modalitat de batxillerat experimental.
- Haver superat un curs d’orientació (COU) o el preuniversitari.
- Tenir qualsevol titulació universitària o una d’equivalent.
- Haver superat la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys.
També qui hagi superat la prova d’accés a grau superior. Cal tenir complerts dinou anys d’edat en l’any natural de realització de la prova, o divuit anys per a qui acrediti estar en possessió del títol de tècnic relacionat amb aquell al qual vol accedir.
Perfil professional
La competència general d’aquest títol consisteix a dissenyar, implementar i avaluar projectes i programes educatius d’atenció a la infància en el primer cicle d’educació infantil en l’àmbit formal, d’acord amb la proposta pedagògica elaborada per un mestre o una mestra amb l’especialització en educació infantil o títol de grau equivalent.
Les capacitats clau que ha de manifestar el titulat en educació infantil són: les capacitats d’autonomia, d’innovació, d’organització de treball, de responsabilitat, de relació interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.
Àmbit professional i de treball
Aquest professional exercirà l’activitat en el sector de l’educació formal i no formal i en el sector dels serveis socials d’atenció a la infància.
Principals ocupacions i llocs de treball
Les principals ocupacions i llocs de treball són:
- Educadors infantils en el primer cicle d’educació infantil, sempre sota la supervisió d’un mestre o una mestra com a educadors en les institucions dependents d’organismes estatals o autonòmics i locals, i en centres de titularitat privada.
- Tècnics especialistes en educació infantil, com a educadors o educadores de suport als mestres de primer curs del segon cicle de l’educació infantil.
- Educadors en institucions i/o en programes específics de treball amb infants (0-6 anys) en situació de risc social, o en serveis i recursos de suport familiar, seguint les directrius d’altres professionals.
- Educadors en programes o activitats d’oci i temps de lleure infantil amb infants de 0 a 6 anys: ludoteques, cases de cultura, biblioteques, centres educatius, centres d’oci, casals infantils i esplais, cases de colònies, granges escola, i altres equipaments del sector.
- Animadors d’activitats adreçades a infants (0-6 anys) en l’àmbit del turisme i de l’hostaleria: hotels, platges, complexos turístics, estacions d’esquí i altres equipaments del sector.
Continuïtat
El títol en tècnic superior permet l’accés a un altre cicle de grau superior i a un estudi universitari oficial de grau de les branques de coneixement:
- Ciències socials i jurídiques.
Per a més informació
Adreceu-vos a la pàgina web del Departament d’Ensenyament.