Erasmus+ 2019-2021: The Time of my Life

El nostre institut és un centre Erasmus+ des del curs 2016 quan ens van concedir el projecte: Highway to Europe (2016-2018) i varem treballar juntament amb Alemanya, Estònia, Finlàndia i Suècia.

Aquest curs ens han tornar a seleccionar per un nou projecte: THE TIME OF MY LIFE per dos anys més (2019-2021) amb els mateixos països. La llengua vehicular durant tot el projecte és l’anglès. És un projecte cofinançat per la UE.

En aquest projecte participen 24 alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat. Durant els dos anys que dura el projecte es faran cinc mobilitats internacionals i a cada viatge aniran 6 alumnes de cada país:

• 25/11/2019 a 01/12/2019: Wolfsburg (Alemanya)
  • 17/02/2020 a 23/02/2020: Västerås (Suècia)
  • 11/05/2020 a 17/05/2020: Pineda de Mar (Espanya).
  • 05/10/2020 a 11/10/2020: Tampere (Finlàndia)
  • 08/03/2021 a 14/03/2021: Haapsalu (Estònia)

En el projecte THE TIME OF MY LIFE, estudiants i professors de les escoles participants abordaran el tema temps i les seves dimensions:

• El temps com a fenomen físic i mesurable
  • El temps com a era en la història mundial
  • El temps com a metàfora de la qualitat de la vida.

Alguns dels objectius del projecte són:

• permetre als estudiants treballar juntament amb estudiants d’altres països europeus,
  • crear una sensació de pertinença i valors compartits, proporcionar coneixements i crear habilitats per ajudar-los com a estudiants d’èxit,
  • preparar els estudiants per el període després de graduar-se a l’institut per continuar una carrera educativa continuada,
  • disminuir els obstacles que poden trobar-se al accedir al mercat de treball, així com en el seu creixement personal
  • milloraran les seves habilitats en llengua anglesa, tant escrita com oral.

En el procés de recerca, anàlisi, avaluació i presentació, els estudiants han d’aprendre sobre els principis del treball científic i els seus mètodes, també sobre els temes aprenentatge i ensenyament per aprofundir en la comprensió de la professió docent d’altres alumnes. Els seus coneixements, recentment adquirits, s’han posat a la seva disposició en forma de “peer tuition” durant el projecte. Tot aprenent sobre planificar i ensenyar una lliçó, experimenten totes dues, les dificultats, així com el plaer de la professió.

A partir de competències i coneixements, els estudiants treballen diversos temes, subtemes i temes relacionats que formen part del projecte Erasmus+ THE TIME OF MY LIFE. A més, preparen recursos educatius oberts (OER), els quals poden ser de gran ajuda pels professors que vulguin preparar i ensenyar aquests temes.