Dia de la no violència de gènere

Aquest any amb motiu del Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, l’institut sensibilitza i consciencia a tota la comunitat educativa sobre la importància de la prevenció i la detecció de les relacions abusives de parella. #ObrimElsUlls25N #25N #NOésNO#insjoancoromines

Des de tutoria s’han dut a terme diverses actuacions en relació al dia mundial de la no violència de gènere: assaig de la cançó, fotografies d’adhesió a la campanya, photocall per a les xarxes socials i cintes violeta. El proper divendres 23 de novembre farem un acte conjunt a les 14 h. al pati.

Com ho farem?

El professorat que té classe a última hora baixarà al pati amb els alumnes.

• A les 14 h amb els alumnes de 4t d’ESO i Batxillerat, que han de dur les motxilles
  • A les 14:05 en el cas dels alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO, que sortiran sense

Es col·locaran a les lletres escrites al terra NO ES NO.

Llavors cantaran la cançó rap (NO ES NO) que han estat assajant aquestes dues setmanes anteriors, potser amb el suport de la rapera que vindrà. Ràdio Pineda enregistrarà l’acte.

Un cop acabat l’acte, l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO hauran de tornar a les aules per recollir les motxilles. Els de 4t d’ESO i  Batxillerat marxaran cap a casa.

NO significa NO by Curricé

No significa no, asúmelo. Tú no tienes el derecho de forzar a quien no quiere.

No significa no, recuérdalo.

No se tienen relaciones si uno de los dos no quiere.

Me parece vergonzoso tener que seguir luchando porque una mujer pueda ir sola por la calle andando,

que se siga cuestionando su forma de vestir y por llevar falda o vestido digan “¿Dónde vas así?”

Que tenga que ser valiente en vez de poder ser libre.

Que por ser mujer viva con miedo, es inadmisible.

Que si un tío liga mucho sea el más guay de la panda, pero si lo hace una chica se piense que es una guarra.

¡Basta de machismo! La mujer no es inferior, ni un objeto ni una esclava que se debe a su señor.

¡Basta de machismo! El hombre no es superior ni tiene el derecho a decidir para ella lo mejor.

Tú eres un maltractador si te crees mejor que ella, no pienses que lo que dices y haces no le deja huella.

Quien ama, no mata, ni humilla ni maltrata.

Y el hombre que lo hace no es hombre, es una rata.

No significa no, asúmelo.

Tú no tienes el derecho de forzar a quien no quiere.

No significa no, recuérdalo.

No se tienen relaciones si uno de los dos no quiere.