Benvingudes a la web del Banús

Benvolgudes famílies i alumnes,

El Departament d’Educació, seguint instruccions del Departament de Salut i com a mesura excepcional per contenir el coronavirus, ha pres la decisió de tancar a partir del dia 13 de març i fins a nova ordre, ambdós inclosos, tots els centres educatius del país i, per tant, han quedat suspeses les classes en horari lectiu i les activitats extraescolars. L’institut Banús continua la seva tasca docent online.

Salut i cuideu-vos

Preinscripció de Batxillerat

Termini per presentar la sol·licituddel dimecres 27 de maig al dimecres 3 de juny.

Cal fer la preincripció de forma telemàtica en aquest enllaç.

Un cop feta la preinscripció cal adjuntar la documentació requerida en el propi resguard, fins al dia 4 de juny. Es pot presentar:

• Telemàticament mitjançant aquest enllaç.
  • Presencialment els dies 2 i 3 de juny, cal demanar cita prèvia mitjançant el següent enllaç.

Recordeu que disposem de les següents places:

• 15 places batxillerat escènic a 1r Curs
  • 12 places a 1r i 12 a segon 2n, de la resta d’especialitats (científic, tecnològic, humanístic i social)

Per dubtes i consultes es podrà trucar al telèfon 607 07 46 01 de 9:00 a 13:30 de dilluns a divendres

Aquí teniu la informació de les jornades de portes obertes virtuals que hem realitzat recentment.

Preinscripció 1r d’ESO

Sabem que hi ha problmes per demanar hora i per fer-ho telemàticament, NO PATIU l’ordre de la PREINSCRIPCIÓ no és rellevant per obtenir plaça.

Les dates definitives de preinscripció per a l’ESO són d’aquest dimecres 13 al divendres 22 de maig, hi hauran dos sistemes per a presentar la preinscripció:
  1. Telemàticament a l’enllaç adjunt. Del 13 al 22 de maig.  La documentació addicional,
    • resguard de la PREINSCRIPCIÓ TELEMÀTICA
    • DNIs,
    • llibre de família i
    • documentació addicional justificativa dels criteris de prioritat si s’escau

En la podreu fer arribar per correu electrònic a la bústia iesbanus@xtec.cat a l’assumpte indiqueu clarament PREINSCRIPCIÓ 2020 COGNOM i NOM ALUMNE.

1. Presencialment, del 19 al 22 de maig. Caldrà sol·licitar cita prèvia al telèfon 607 07 46 01 de 9:00 a 13:30 de dilluns a divendres del 13 al 22 de maig. Recordeu aportar tota la documentació justificativa dels criteris de prioritat.
Podeu consultar els criteris de  prioritat de la preinscripció en aquest enllaç.
Si per alguna raó no la podeu presentar telemàticament o heu d’adjuntar informació addicional podreu accedir al centre sempre amb cita prèvia sol·licitant-la al telèfon 607 07 46 01 de 9:00 a 13:30 de dilluns a divendres.
Si us plau no truqueu fins dimecres 13.

Els alumnes del centre NO CAL QUE ES PREINSCRIGUIN,  tenen plaça reservada al nostre centre.

Únicament cal que ho comuniqui al correu del centre les famílies d’aquell alumnat que el proper curs NO CONTINUI al centre.

Més endavant informarem del procés de matrícula i confirmació de plaça.

Altres informacions rellevants de cara als estudis postobligatòris

• del 2 al 8 de juny els cicles de grau mitjà d’FP i d’arts plàstiques i disseny;
  • i del 10 al 17 de juny, en el cas dels cicles de grau superior d’FP i d’arts plàstiques i disseny.

Dilluns 11 de maig, a les 17.00h, al INS Jaumé Mimó, es realitzarà una sessió online informativa dels Cicles Formatius que ofereixen allà. Per aquells i aquelles que estigueu interessades, heu d’escriure un correu a la següent adreça: notificacions@insjaumemimo.cat

Dilluns 11 de maig, a les 18.30h, al INS Banús, realitzarem una sessió orientativa sobre opcions postobligatòries:

La Reunió es farà via Google Meet. Podeu Accedir-hi mitjançant aquest enllaç o via el calendari que es troba a la esquerra de la pàgina.

Anirem actualitzant la informació i podeu contactar amb el centre i amb els vostres tutors/es o coordinadors/es per resoldre dubtes.

Portes Obertes Virtuals de Batxillerat

Per aquells i aquelles que no veu poder assistir a la jornada de portes obertes virtuals, aquí us deixem la informació presentada i un vídeo de presentació de la nova modalitat de Batxillerat (Batxillerat escènic) que oferirem el curs vinent.

Bona lectura i Bona Diada de Sant Jordi!

Les cerimònies d’entrega de premis i guardons d’aquest Sant Jordi 2020 tindran lloc en aquest enllaç a les.

• Les 12h pels alumnes de 1r i 2n d’ESO

• Les 12h15′ pels alumnes de 3r, 4t i batxillerat

Aquí teniu l’enllaç a “Cuida’t, estima, llegeix”, la Guia de lectura que la Xarxa de Biblioteques Municipals ha preparat per aquest Sant Jordi

Tant de bo no deixeu mai de llegir i d’imaginar!

Visita a la Nissan dels alumnes de tecnologia

L’alumnat del batxillerat tecnològic i alguns/es convidats de 4t de l’optativa de tecnologia vàrem poder visitar la factoria de NISSAN a la zona franca. A més de veure els darrers models de la marca amb una perspectiva diferent vàrem visita les diverses línies de producció dels models d’una pick-up Navara i família i de la furgoneta NV-200. Impressiona veure la manipulació dels robots de soldadura amb les voluminoses peces dels vehicles i les cadenes de producció en dues plantes. Triguen 36h a produir un vehicle i surt una vehicle de la línia de producció cada 3 minuts. Òbviament i malaurada, no es poden enregistrar imatges de l’interior.

Visita de Santiago Niño Becerra

L’Institut Banús coneixedor de la importància de tenir informació de primera mà de la problemàtica i les necessitats de la societat, organitza diferents tipus d’activitats i xerrades per al seu alumnat d’ESO i Batxillerat.  Aquestes experiències consolidades han tingut un impacte positiu sobre l’alumnat, l’escola… Llegeix més»