Benvingudes a la web del Banús

Tot l’alumnat que inicia curs aquest 208-2019 ja té habilitada la seva compte de correu @ibanus.cat i el seu usuari de Moodle

El Banús participa del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

Des de ja fa setmanes alumnes i professorat del INS Banús venen treballant des de diverses vessants la commemoració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

(presentació de les iniciatives per part de l’ajuntament i el projecte de 4rt de la ESO a la Sala Enric Granados, 21 de novembre)

Per una banda amb la transformació d’un mur lateral de l’escola Serraparera, el dimecres 28 de novembre, de 15.30 a 17.30 hores, inspirant-se en l’obra d’Henri Matisse, que va passar l’última dècada de la seva vida en cadira de rodes i sense poder pintar, abocant-se a grans creacions amb paper i tisores.

Aquesta iniciativa es va dur a terme des del Programa de Servei Comunitari de quart de la ESO de l’Institut Banús, sota la coordinació de Jordi Tel,  i amb la col·laboració, per aquesta tasca del també professor i artista Oscar Julve. Per la realització d’aquest murà es treballà en una creació col·laborativa de grans dimensions.

Per altra banda, ja fa dies que s’està treballant en diferents activitats i iniciatives i avui l’institut Banús també té una participació destacada a l’acte central del dia 3 de desembre, amb la lectura del manifest i dansa a càrrec de l’alumnat de l’optativa de teatre de tercer d’ESO, i la col·laboració en la sessió de ioga a l’aire lliure del Taller d’Ocupació Barcanova i del programa de ràdio a càrrec de la Fundació Catalonia.

2es Jornades Matinals d’Educació: Educant per a la vida

EDUCANT PER A LA VIDA: Matinals d’educació a Cerdanyola del Vallès

Aquesta és una proposta que pretén possibilitar uns espais de reflexió i debat al voltant d’aspectes que a dia d’avui afecten a l’educació pública catalana,

de bressol a universitat, fent xarxa des dels equips docents, les famílies associacions, entitats i persones de la nostra comunitat educativa.

Enguany hem posat el focus d’atenció als valors de la nostra societat actual.

PROGRAMA – Dissabte 1 de desembre, Biblioteca de l’ Institut Banús. ( Sant Casimir, 16 )

10.30h – Benvinguda i presentació de la Jornada

10.40h – La “cultura del consum” s’està imposant?

En Jaume Funes, psicòleg, pedagog i periodista català, especialitzat en el món dels i de les  adolescents, ens ajudarà a reflexionar i ens donarà claus per ajudar-los a no restar indefensos en mans del mercat de consum. Educant persones joves reflexives i responsables les fem més fortes i empoderades!

11. 10h  – Col·loqui amb les persones assistents

11.40h – descans i petit refrigeri

12h – Consum responsable i economia solidària

Amb la participació de diverses persones que han optat per una altra construcció personal i col·lectiva i per una societat més justa: Banc del temps de Cerdanyola, Ateneu Terrassenc, Cooperativa Impulsem i cooperatives de consum de Cerdanyola.

13h – Debat , interacció amb les ponents i conclusions. Tancament de les Jornades.

13:30h – Cloenda

Esperem la vostra participació!!

Grup Promotor Educant per a la vida

AEE IES Banús: Recepció a l’Ajuntament G. Rítmica + Horaris 4ª jornada (29, 30 de novembre i 1 desembre)

La secció de Gimnàstica Rítmica de l’AEE IES Banús va ser rebuda la setmana passada per la Regidora d’Esports a l’Ajuntament de Cerdanyola en un acte de reconeixement pels èxits esportius aconseguits la passada temporada.
Un nombrós grup de gimnastes van participar, rebre un obsequi municipal… Llegeix més»

Eleccions al Consell Escolar convocatòria famílies

Benvolgudes famílies,

Aquest any es convoquen eleccions al Consell Escolar.
Representants a ser renovats Candidatures
UN membre de l’alumnat Lucía Tèllez (2B)
Guillem Pastor (2C)
Noelia Garcés (3C)
Irene Manrubia Gázquez (4tD)
Itziar Narbona Pérez (4t D)
UN dels membres del sector de pares i mares Clara Costa
Mario Fábrega
TRES representants del professorat Eva González
UN més del personal no docent
Podeu presentar la vostra candidatura fins el divendres 16 de novembre.

Si voleu actuar com a supervisors podeu fer-ho fins dilluns 19 de novembre, seria l’equivalent a un interventor en unes eleccions.
Les votacions per als representants dels pares i mares, seran el proper dimecres 28 de Novembre de 16:00 a 17:30.
Esperem la vostra participació.

Salutacions,

Direcció Institut Banús