Sergi Arjona, guanyador dels TRICS

L’alumne Sergi Arjona Martí, de 2n de Batxillerat ha estat guardonat amb el premi Fòrum TRICS de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) de la Universitat Rovira Virgili, lligat al Grau d’Enginyeria Informàtica pel seu Treball de Recerca titulat “Muntatge i programació d’un robot esquivador d’obstacles amb Arduino”.IMG_20160408_130746

Amb aquest treball ha demostrat que un alumne de batxillerat amb coneixements nuls en la programació pot aprendre a crear, entendre i modificar programes amb el llenguatge simplificat d’Arduino.

L’alumne va escollir aquest tema perquè sempre ha tingut interès en la informàtica, i perquè volia fer un treball de recerca especial. Per a ell era un repte personal començar en un àmbit des de zero i aconseguir aprendre a programar i ser capaç de construir el seu propi robot. També el va triar perquè en el futur seguirà estudiant la branca de programació.

El procés d’aprenentatge l’ha fet a través d’Internet, mitjançant tutorials, buscant informació, i practicant amb la creació de programes més simples.

La resta del procés ha consistit a muntar el robot peça a peça, fent
les modificacions necessàries, i creant un programa que faci que el
robot esquivi obstacles.

Des de l’Institut li volem donar l’enhorabona pel seu treball i esforç.

Felicitats Sergi!