SERVEI DE MEDIACIÓ

Aquest curs 2019/2020 ha arrencat amb la posada en funcionament de l’equip de mediadors del centre.

L’any passat els alumnes de 3r que van escollir l’optativa de mediació van estar tot el curs formant-se per a poder ser els veritables protagonistes del servei ( aquest ja funcionava al centre per part d’alguns professors/es). El primer i segon trimestre van treballar els continguts propis de la mediació, a través de classes teòriques, dinàmiques, jocs, recerca d’informació i exposicions de temes relacionats amb la mediació, etc. Al tercer trimestre va ser eminentment pràctic i van visionar mediacions escolars d’altres centres, van crear conflictes i a través de simulacions i role-playings els van haver de mediar, i al finalitzar el trimestre alguns alumnes/es ja van entrar a fer mediacions reals al centre.

Lliurament de diplomes al finalitzar l’optativa al maig

Aquest curs 2019/2020 hem iniciat el servei. La setmana passada es va realitzar la primera trobada amb els alumnes que van cursar l’optativa el curs anterior. Aquests han confirmat la seva participació activa amb la resolució de conflictes per afavorir la millora de la convivència al centre. Alhora han signat un compromís de confidencialitat i ja han començat a fer mediacions.

Primera trobada de l’equip de mediadors 2019/2020.

Des del centre estem molt contents amb el compromís i la feina d’aquest grup d’alumnes i ja estem programant accions i activitats que desenvoluparem al llarg d’aquest curs per aprofundir en les seves habilitats mediadores.

Gràcies per la feina que feu!

Equip de mediació de l’Institut Ramon Barbat i Miracle.