QUÈ M’ESTÀ PASSANT?

Des del departament de Llengua i Literatura catalanes estem oferint la darrera setmana de febrer i la primera de març un taller adreçat als alumnes de 1r d’ESO de l’institut.

Què m’està passant? és la pregunta que ens fem quan experimentem un sentiment per primera vegada o no sabem reconèixer el que sentim. Per això utilitzem aquest llibre que ens parla d’emocions quotidianes com la ràbia, la vergonya o la por, des del punt de vista de qui les està sentint i hi reflexiona… Els sentiments prenen forma amb les cançons de Marc Parrot i les il·lustracions d’Eva Armisén reunides per descriure situacions que els alumnes identificaran ràpidament, per tal de poder-ne parlar i també aprendre a llegir els textos amb el sentiment, emoció, entonació… que li corresponen, com si es tractés d’un exercici adreçat a una representació teatral que els permeti reconèixer en ells mateixos aquestes emocions  i per tal que la seva lectura condueixi també a la reflexió i la conversa sobre les pròpies experiències.