Taller musical amb en Pau Vallvé

Aquesta setmana ens ha visitat el cantautor Pau Vallvé. Ha ofert un taller als alumnes de l’optativa de música de 4t d’ESO i als alumnes de primer i segon de batxillerat de la modalitat d’Arts Escèniques, Música i Dansa. Primer ha fet una explicació sobre la seva trajectòria acadèmica i professional. Ha parlat de la seva manera de viure i de veure la creació musical, de la producció, del màrqueting… i ha explicat molts detalls sobre programació de concerts, ja que és un compositor que s’autoprodueix la seva pròpia música i evita, així, molts dels càrrecs intermitjos en la gestió musical i en la comercialització. Ha explicat també diverses vivències a través dels seus concerts i gires així com el seu particular concepte sobre què vol dir triomfar en el camp artístic.
Ha demostrat ser un músic i una persona de grans principis i valors i ho transmet amb la manera com compon i com porta a terme la producció de la seva música. Ens ha agradat molt poder-lo conèixer de prop i, sobretot, poder-lo escoltar tant parlant, com cantant.
Moltes gràcies, PAU!

L’alumnat del CFGS de Mecatrònica Industrial s’enfronta a un procés de selecció de personal

Aquest dilluns 18 de gener l’alumnat del Cicle Formatiu de Grau Superior de Mecatrònica Industrial va assistir a un taller formatiu en entrevistes de treball i processos de selecció de personal impartit per la Dolors Pascual, tècnica municipal i experta en Recursos Humans.
Al llarg de l’activitat es va remarcar la importància de preparar no només l’entrevista, sinó també l’abans i el després. A més, es van repassar els aspectes més destacats a l’hora d’enfrontar-se a un procés de selecció amb garanties d’aconseguir la feina. El taller va finalitzar amb petits simulacres d’entrevistes de treball, cosa que va ser molt ben valorada pel nostre alumnat.
Aquesta formació complementa la ja realitzada la setmana passada sobre l’elaboració del currículum vitae i el perfil professional i culminarà amb la realització d’un Speed Dating -entrevistes de treball de curta durada- el proper 8 d’abril entre les empreses del sector i l’alumnat del cicle formatiu dual per tal de realitzar part de la formació reglada a l’empresa.

Nou èxit per a l’alumnat d’Arts Escèniques, Música i Dansa

Divendres passat l’alumnat de 2n del Batxillerat d’Arts Escèniques, Música i Dansa va representar l’obra de teatre Aquí no paga ni Déu, de Dario Fo.
L’obra és una sàtira política que el dramaturg italià va escriure l’any 1974. El text plasma una realitat encara actual, com pot ser la defensa per la llibertat de l’individu i dels oprimits, per raons de classe social, sexe o ideologia.
L’obra comptava amb 5 peces musicals, interpretades pels mateixos alumnes. Dues de les cançons eren del grup La rateta ja no escombra l’escaleta. El grup va assistir a l’espectacle i així, vam poder intercanviar impressions amb ells.
La representació va ser tot un èxit. Va tenir una molt bona rebuda per part del públic que reia en molts moments.
Felicitats a tots els i les artistes que van participar a l’obra!

Segona posició de l’Ins Josep Brugulat a les VII Olimpíades de Geografia

Aquest divendres 15 de març els alumnes de geografia de 2n de batxillerat van participar en la VII Olimpíada de Geografia de la UdG. L’equip format per Roger Arbat, Helena Castellà, Aniol Funtané, Berta Crous, Maria Boix, Aina Gil i Imma Pujol va quedar en segon lloc dels disset instituts que hi participaven.
La prova va consistir en un examen de cinquanta preguntes tipus test sobre el temari del curs, més una pregunta per desenvolupar, que només es corregia en cas de desempat. A la mitja part, ens van convidar a un esmorzar al claustre de Sant Domènec i vam poder assistir a una exhibició amb un dron.
A la segona part, vam poder sentir dues breus xerrades sobre les sortides professionals dels estudis de geografia a la sala de graus de la Facultat de lletres, una capella gòtica restaurada digna de d’admirar.
Els alumnes s’ho van passar molt bé i van tenir una experiència que de ben segur recordaran.

Visita al Parc Científic Tecnològic i a la Politècnica

Aquest dijous 14 de març els alumnes i professors de l’optativa de tecnologia de 4t d’ESO vam aprendre uns quants conceptes nous sobre robòtica submarina i vam poder visitar diferents departaments de la Politècnica.
A la Politècnica ens van explicar els estudis que s’hi poden cursar i les possibles sortides professionals. Tot seguit vam participar en el taller “BBEGIN: Band Experiment for Starting in Biomedical Engineering” on ens van ensenyar el funcionament del lector de ritme cardíac d’una polsera digital. Vàrem poder visualitzar el senyal en estat de repòs i després de fer exercici. Finalment, ens van oferir la xerrada “De la digitalització a l’excés d’informació” amb la qual vam poder entendre què és la informació, com es codifica i com s’emmagatzema. Ens van sensibilitzar dels costos presents i futurs d’emmagatzemar grans quantitats d’informació i de què és i on és el “núvol”.
Després vam visitar el Centre d’Investigació de Robòtica Submarina al Parc Científic Tecnològic, on ens van explicar i ensenyar diferents models de robots submarins: l’Ictineu, el Girona 500 i l’SPARUS II. Alguns d’ells s’utilitzen en projectes importants a nivell europeu.

El nostre institut a la VI Olimpíada de Filosofia de Catalunya

 

La Maria Bouabdellah, de 1r C de Batxillerat ha participat, en la modalitat de dissertació, a la VI Olimpíada de Filosofia de Catalunya que es va celebrar a la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona.
Altres alumnes del centre han participat a les modalitats de fotografia filosòfica, Júlia Díaz i Laura Quesada, i a la de vídeo filosòfic, Donald Irvine.
Ben aviat sabrem els resultats

Bon paper dels alumnes dels cicles de fusteria al Concurs d’Aprenents de Terrassa

 

Aquest 13 de març es va celebrar la Divuitena Edició del Concurs de Joves Aprenents de Fusteria a l’Escola d’Arts i Oficis de Terrassa. Al concurs hi van participar un total de 20 aspirants de diferents instituts i escoles d’arreu de Catalunya. El Brugulat va estar representat pels alumnes David Guevara i Arnau Medinyà, alumnes de 1r curs de Fusteria i Moble i del Grau Mitjà d’Instal·lació i Moblament.
Malgrat no aconseguir cap premi, des del Departament de Fusta agraïm l’esforç i la dedicació en la preparació del concurs.

Els alumnes del PIP visiten l’INS La Garrotxa i Vivers González

Aquest divendres 8 de març els alumnes del PIP d’auxiliar de vivers i jardins vam visitar l’INS La Garrotxa. Ens van explicar els diferents cicles que es porten a terme a l’institut i, molt especialment, els dos cicles de grau mitjà: el cicle de producció agropecuària i el cicle de jardineria i floristeria. Dos cicles molt lligats amb el que estan estudiant enguany els alumnes del PIP. També vam tenir l’oportunitat de fer un recorregut per les instal·lacions de l’institut (tallers, hivernacles, camps, etc.).
Després de visitar l’institut d’Olot, vam anar fins a la Cellera de Ter, concretament, fins a El Pasteral, un poble on té la seu Vivers González, una empresa familiar que ens va permetre visitar els seus vivers. També vam tenir l’oportunitat de veure una màquina de sembrar única a la província de Girona.
Agraïm, novament, a l’institut La Garrotxa la seva predisposició any rere any de deixar-nos fer una visita guiada per l’institut i també agrair a Vivers González l’oportunitat que ens van donar de conèixer de primera mà un dels millors vivers de la província.

Gran paper de l’alumnat del Brugulat al Parlament europeu per a joves

Aquest diumenge s’ha reunit el Parlament europeu per a joves en sessió regional. 5 alumnes del Brugulat han participat, juntament amb els seus comitès, redactant i presentant propostes de millora en diferents aspectes cabdals per al futur dels ciutadans: medi ambient, obesitat infantil, mobilitat sostenible, intel·ligència artificial i equiparació de les dones.
Totes les propostes defensades pels alumnes del Brugulat han estat aprovades per majoria en la votació de la sessió parlamentària.
La llengua vehicular de tot el cap de setmana, entre joves provinents de diferents països, ha estat l’anglès. En acabar la jornada, els alumnes estaven molt satisfets de l’experiència i l’oportunitat d’haver-hi pogut participar. Ha resultat molt enriquidor per a tots ells.

Club de lectura per a l’alumnat de 1r d’ESO i les seves famílies

Aquest dijous 7 de març es va dur a terme un Club de Lectura per a pares, mares i alumnes de 1r d’ESO. El llibre que ens va servir de fil conductor va ser El noi del pijama de ratlles de John Boyne, la lectura que hem realitzat aquest trimestre i que també hem anat treballant amb els alumnes a l’aula. L’activitat, que va tenir una bona acollida per part dels pares i mares assistents, va resultar un espai interessant per reflexionar sobre els múltiples temes que tracta la novel·la: com afectava la guerra als nens i nenes, la innocència, l’amistat, les injustícies…
Aquesta activitat s’emmarca en el projecte de dinamització i millora de la biblioteca del nostre centre i esperem que sigui la primera de moltes més!