Setmana de projecte a 3r d’ESO
Aquesta setmana els alumnes de 3r d’ESO s’han convertit en agents antiracistes a partir de les activitats d’aprenentatge i reflexió del projecte I un cop aquí, què?
Llegir més»
Descobrim les nostres arrels amb l’alumnat de 4t d’ESO
Com cada final de trimestre, els alumnes d’ESO han hagut de treballar en grups per elaborar un projecte sobre un eix temàtic determinat. En el cas de 4t d’ESO, el tema escollit ha estat el descobriment de les pròpies arrels.
Llegir més»
Exposició final del projecte “Experimentem la prehistòria”
L’alumnat de 1r d’ESO ha treballat la prehistòria des de molts vessants. Ha estat un projecte transversal que els ha ocupat tot aquest trimestre i ara, finalment, n’hem pogut veure el resultat.
Llegir més»
Nou projecte de llengües a primer d’ESO
Rebem la visita dels alumnes de 1r d’ESO de l’Institut de Sarrià amb qui aquest curs iniciarem un projecte compartit.
Llegir més»
Reconeixement a l’alumnat de 2n d’ESO pel projecte Smartpool
Tothom té dret a anar a una piscina, però les piscines estan suficientment adaptades a totes les necessitats? Com podria ajudar la tecnologia a millorar l’accés a l’aigua a persones amb necessitats molt diverses?
Llegir més»
L’alumnat de 1r d’ESO visita el Cosmocaixa (Barcelona)
L’alumnat de 1r d’ESO del Brugulat ha visitat aquest dimecres 23 d’octubre el Cosmocaixa de Barcelona en el marc del Projecte Interdisciplinar “Experimenta la prehistòria”
Llegir més»
L’alumnat de 1r d’ESO visita el Parc Neolític de la Draga
En el marc del projecte interdisciplinar Experimenta la prehistòria els alumnes de 1r d’ESO del Brugulat han visitat el Parc Neolític de la Draga.
Llegir més»
L’alumnat de 3r d’ESO reflexiona sobre els prejudicis racials amb el projecte “Un cop aquí…,què?”
Aquesta setmana els alumnes de 3r d’ESO han estat treballant en el projecte “ I un cop aquí…, què?” Els objectius principals del projecte són reflexionar sobre el tipus de racisme que hi ha a la nostra societat i sobre els prejudicis que tenim, per tal que els nostres alumnes esdevinguin uns agents actius contra el racisme, les desigualtats i les discriminacions.Per altra banda, els alumnes han de redactar un relat de vida sobre una persona que hagi passat per un procés migratori a partir de les experiències personals, les emocions i les dificultats viscudes en aquest procés.
|
Xerrada inicial del projecte del 3r d’ESO I UN COP AQUÍ, QUÈ?
Aquest divendres 14 de desembre, dins el projecte I UN COP AQUÍ, QUÈ? de 3r d’ESO que té com a eix el seguiment d’un procés migratori, hem gaudit de la xerrada de tres exalumnes del nostre centre: Hassana Houmami, Andrés Bastidas i Alassana Diarra (nascuts al Marroc, Colòmbia, i Mauritània respectivament). Tots tres han comentat diferents aspectes relacionats amb el tema: el dol de deixar el país d’origen, les dificultats inicials, les diferències culturals o religioses, la importància del recolzament de l’entorn… Les seves aportacions, però, han anat més enllà i han transmès realment una lliçó de vida per a tots: tenir uns objectius i voler assolir-los amb esforç i positivisme. |