Interessant visita al Museu Blau de Barcelona

Aquest 26 de març passat, els alumnes de 4t d’ESO de la matèria de biologia del Brugulat van visitar el Museu de Ciències Naturals de Barcelona. El Museu Blau ofereix diverses exposicions temporals molt curioses de veure. L’objectiu de la visita, però, era visitar l’exposició permanent, “Planeta vida”, que ofereix un interessant recorregut per la història evolutiva del nostre planeta, des de la seva formació fa 4.500 milions d’anys, fins a la gran riquesa i diversitat d’espècies existents avui en dia.
L’exposició consta de diversos panells interactius, maquetes, projeccions audiovisuals i de l’exposició de multitud d’animals i fòssils de tot tipus.
En definitiva, una experiència engrescadora que esperem poder repetir!

L’INS Brugulat participa en la VIIIa jornada de TdR de Batxillerat al Pla de l’Estany

L’institut Josep Brugulat va participar, el passat dijous, 4 d’abril de 2019, en la vuitena Jornada de Treballs de Recerca de Batxillerat de la comarca que, enguany, va realitzar-se a l’INS Pla de l’Estany. Aquesta trobada, que pretén mostrar -cada any- els nou millors Treballs de Recerca de Batxillerat dels tres centres de Secundària de Banyoles, s’adreça sobretot als estudiants de 1r de Batxillerat que, justament, ara es troben en procés d’elaborar-ne el seu.
Els tres treballs que presentava el nostre institut eren:
– AMERICAE UNITI STATUS. La influència del món clàssic en la toponímia dels EEUU de la Mercè Vilà Sarquella.
– Les matemàtiques en joc d’en Martí Juanola Ametller
– La producció de Room 973 de l’Arnau Grabolosa Genescà
Les tres presentacions, juntament amb les dels alumnes dels altres instituts, van ser de gran nivell i van generar l’admiració dels més de cent cinquanta estudiants de 1r de BTX que van fer d’espectadors.

Clipflag ECO participa al Fòrum d’escoles Verdes

Aquest dimecres 27 de març, l’alumnat que formem part de Clip Flag ECO ens vam desplaçar fins a la seu de la Generalitat a Girona per contribuir en el Fòrum d’Escoles Verdes provincial .
Allà vam presentar la cooperativa CLIPFLAG i alguns dels nostres departaments. Juntament amb una presentació i algun vídeo vam presentar el departament de CLIPFLAG ECO, que va més dirigit a l’estalvi energètic i a l’augment del reciclatge al nostre institut.
El nostre estand estava format per dos tipus de pòsters que seran penjats pel nostre institut per tal de conscienciar l’alumnat. També vam oferir una presentació creada a base d’imatges per tal de ser més visual i algunes de les nostres joies creades amb materials reciclats.
Després de presentar-ho, vam veure presentacions d’altres instituts, amb propostes molt interessants, algunes molt fàcils de dur a terme. Creiem que implantar-les al nostre institut ens ajudaria a complir els nostres objectius com a Clipflag ECO.
Algunes de les propostes que ens van interessar més van ser les dirigides a l’estalvi d’aigua, ja que únicament amb una brida podem reduir fins a un 60% el malbaratament d’aigua del nostre institut.

L’alumnat d’Administració i Finances visita la sidreria Mooma

Aquest dimarts 2 d’abril, l’alumnat de 1r i 2n curs del CFGS d’Administració i Finances va visitar la sidreria MOOMA de Palau-Sator, al costat de Torroella de Montgrí.
En Pau, el net del fundador, els va fer la visita per les instal·lacions i els va explicar com va sorgir la idea de fer sidra, com s’ha anat ampliant la idea de negoci amb diferents aportacions de clients i idees pròpies, i també com s’ha anat ampliant la línia de producció amb vinagre de poma i sucs naturals de les diferents varietats que cultiven, fent visites guiades i muntant un restaurant!
Per acabar la visita els van fer un tast dels seus sucs mono varietat i sidra. Moltes gràcies @mooma i fins aviat!

Gaudim del teatre, també en anglès

Aquest dijous 28 de març, l’alumnat de 1r a 4t d’ESO va anar al teatre municipal de Banyoles a veure una representació en anglès de la companyia “Look Out Theatre”. Els cursos de 1r i 2n d’ESO van veure una obra titulada “Bingo Royale” i els alumnes de 3r i 4t van conèixer l’autor més important en llengua anglesa a través de “Knowing Shakespeare”. Ja és el 3r any que apropem els alumnes del nostre centre a la cultura i a la llengua angleses a través del teatre. Pensem que és “a great way to learn about British culture and at the same time to listen to authentic english”. De ben segur que repetirem! 

Au revoir et à bientôt!!!

Bonne réussite de l’échange franco-catalan. Tout s’est très bien déroulé. Nos invités ont apprécié le chaleureux accueil des correspondants, l’hospitalité des 38 familles accueillantes, la découverte de Banyoles et de Girona, la visite théâtralisé des Ruïnes d’Empúries, les beaux paysages, la mer … et le beau temps bien sûr!.
Dans une ambiance conviviale, les élèves français et espagnols ont pu pratiquer la langue cible et établir des liens d’amitié qui seront renouvelés au mois de mai, lors de notre visite à Aubenas, ville d’origine des correspondants.
Nous attendrons enthousiastes le moment de la rencontre!

Els alumnes de la cooperativa ClipFlag visiten la Fageda

Aquest divendres 15 de març  ClipFlag va anar a la Fageda. La Fageda és el nom  d’una fundació que va néixer a principis dels anys 80 com una experiència pilot per intentar treure els malalts mentals dels hospitals psiquiàtrics de Salt i canviar l’estat de marginació social que patien. Per aquesta raó, el 1982 La Fageda va posar en marxa a Olot un projecte empresarial amb l’objectiu d’inserir laboralment aquestes persones. El 1987 La Fageda es va instal·lar a la seva seu actual, al Mas Els Casals, dins del parc natural de la fageda d’en Jordà. Actualment és una organització amb més de 300 persones, entre treballadors i persones ocupades.
Els alumnes d’emprenedoria vam poder visitar les instal·lacions on hi havia la part de la granja de les vaques, la fàbrica de làctics i de gelats, l’obrador de melmelades, la jardineria i el servei d’atenció al visitant.  Seguidament vam poder degustar un dels seus productes, mirar un documental i fer preguntes a una de les seves tècniques. Aquesta experiència va ser molt interessant. Vam passar el dia en un entorn natural incomparable i això ens va ajudar a conèixer com funciona una cooperativa i a adquirir més sensibilitat pel que fa al col·lectiu de gent amb malalties mentals.

L’alumnat de 1r d’ESO fa tallers d’anellaments d’ocells

Els alumnes de primer d’ESO han pogut assistir a diferents tallers d’anellament d’ocells que ofereix l’Escola de Natura. Els anelladors col·loquen les xarxes la nit abans, d’aquesta manera al matí a primera hora ja podem tenir un mostratge important i es poden anellar els diferents ocells agafats a la xarxa. L’anellament és un mètode científic basat en el marcatge individual de les aus per tal d’obtenir-ne informació. Així doncs, l’anellament no és únicament un sistema per a l’observació, sinó també un mètode d’estudi sobre diferents aspectes: migracions, desplaçaments, longevitat, reproductivitat… Els alumnes avui han fet d’ornitòlegs i han après a classificar i a estudiar diferents espècies: el nom comú, el nom en llatí, el pes, la mida de les ales, les característiques del plomatge…… Ha estat una jornada científica molt interessant!!

Xerrada sobre el sistema tributari a l’alumnat del CFGS d’AFI

Avui dimarts 26 de març, ha vingut al nostre centre el senyor Ricard Tetas, tècnic de coordinació externa de la Delegació d’Hisenda de Girona. Ha fet una xerrada als alumnes del cicle formatiu de grau superior d’administració i finances. El senyor Ricard ens ha parlat del sistema tributari espanyol, dels impostos directes i indirectes. Els alumnes han aprofitat per poder fer preguntes sobre la declaració de la renda i altres qüestions del seu interès.
Aquesta xerrada els ha servit per poder aprofundir en el seu aprenentatge sobre el sistema tributari espanyol.

Taller d’elocució teatral amb Joan Solana

Aquest matí en Joan Solana ha vingut a fer un taller d’elocució teatral a l’alumnat de 2n de batxillerat de la matèria d’Arts Escèniques. El director teatral, escriptor i exprofessor de literatura de l’INS Pere Alsius ha ensenyat als alumnes a dir un text en vers, tenint en compte la interpretació, la dicció i l’elocució de la paraula. A partir de textos de Shakespeare, han pogut fer un treball exhaustiu sobre com dir un text en vers i han pogut aprofundir en la tècnica.
Un matí molt profitós en el qual els alumnes han pogut aprendre de primera mà aspectes tècnics d’interpretació teatral.
Moltes gràcies Joan!