Servei comunitari

Què és?

El Departament d’Ensenyament posa en marxa el Servei Comunitari per a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, amb la finalitat de garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

En el nostre centre el servei comunitari es farà dins el curs de 3r d’ESO.

Objectius:

– Desenvolupar la competència social i ciutadana, afavorint una actitud crítica i compromesa davant la societat, per tal d’esdevenir membres actius en una societat catalana democràtica i participativa.

– Desenvolupar habilitats relacionades amb el disseny i realització de projectes i amb el treball d’equip.

– Donar a conèixer a l’alumnat i les seves famílies la xarxa associativa i les entitats de l’entorn, per tal de promoure la participació dels joves.

– Promoure el treball en xarxa entre els diferents agents educatius de l’entorn.

– Donar una resposta educativa a les necessitats emergents de l’entorn escolar.

– Augmentar la participació en el teixit associatiu i les entitats de caire social per fomentar el compromís amb la construcció d’una societat més justa, cohesionada i arrelada al territori.

Entitats del servei comunitari:

• Sofà de Lectura amb les escoles de primària: Escola Cornellà Escola Can Puig Escola Alzina Reclamadora Escola de Sant Esteve de Guialbes
  • Biblioteca Escola de Can puig
  • Càrites
  • Bàsquet Banyoles
  • Fundació Estany
  • Consell Esportiu del Pla de l’Estany
  • Ei, gent!
  • Fem companyia. Projecte de Benestar Social del Pla de l’Estany
  • Ajuntament Fontcoberta
  • Associació de protecció i defensa dels animals
  • YAKARU. Associació de dones Africanes Subsaharianes