Els alumnes del 1r curs de grau mitjà dels cicles formatius de gestió administrativa, manteniment electromecànic i instal·lació i moblament han participat aquest divendres en una xerrada sobre el voluntariat i el teixit associatiu del Pla de l’Estany. La sessió la va portar a terme en Jordi Serradell, tècnic de joventut de l’Espai Jove Cal Drac.Mitjançant una sessió molt dinàmica, van tenir l’ocasió de conèixer els aspectes més importants del voluntariat i del que es porta a terme a la nostra comarca més concretament. Els alumnes van conèixer dades molt interessants d’aquest món, entre elles que el Pla de l’Estany ocupa el 3r lloc pel que fa a entitats associatives i de voluntariat, en relació al nombre d’habitants. També que el voluntariat és un mitjà per adquirir experiència i fer currículum per tal d’accedir en un futur a un lloc de treball.Una activitat molt interessant i transversal programada des de la guia de recursos educatius municipals.. |
Els alumnes del PFI-PIP “Auxiliar de vivers i jardins” de l’INS Josep Brugulat participen en el projecte “Pati Canaleta”, que té com a objectiu adequar l’espai exterior del casal del barri per tal de guanyar un espai per als veïns i veïnes i per a la resta de la ciutat.El projecte forma part d’un conjunt d’accions de treball comunitari que es duen a terme a diferents barris de Banyoles, dins el projecte marc de la xarxa de Casals de Barri. Hi participen alumnes de l’institut, la responsable de la xarxa de Casals de Barri (Anna Pujolar), el socioeducatiu del Casal de Canaleta i el grup de dones de Canaleta.Els alumnes han construït un hivernacle i uns parterres de plantació i també seran els encarregats de la construcció d’una pèrgola. El projecte també preveu la instal·lació de mobiliari urbà (papereres, bancs, caixons per seure….).Es tracta d’un projecte obert i viu, que ha d’anar agafant forma i creixent en base a les demandes dels mateixos usuaris. |
Hi ha qui pensa que les matemàtiques no serveixen per a res; però això no és cert, ja que ens ajuden a organitzar-nos, a estalviar, a comprar, a programar màquines, a dissenyar objectes… També serveixen per resoldre problemes treballant en grup, tal com van fer alguns alumnes de 2n i 3r d’ESO aquest dijous 24 de gener participant a la sisena edició de la Copa Cangur de matemàtiques.Aquest concurs consisteix en la trobada de 15 equips que han d’aconseguir resoldre correctament el màxim nombre de problemes, d’un total de 12, durant una hora, per així aconseguir el màxim nombre de punts possibles. Durant aquells 60 minuts cada alumne ha de deixar els nervis enrere per poder-se concentrar totalment en els problemes.El nostre institut va estar representat per dos equips, un dels quals va quedar en 3r lloc. Ha estat una experiència molt emocionant per a tots! |
|
Mireia Juanola i Ametller (3r ESO A),
|
Els dies 23 i 25 de gener els alumnes de 3r d’ESO van visitar les instal·lacions de TV3 on van poder veure els diferents platós, els espais de caracterització, els controls de realització, les unitats mòbils… També van tenir l’oportunitat de gaudir durant uns minuts de la gravació del programa Cuines.
|
Aquest divendres, 18 de gener, els alumnes de 1r de batxillerat A, que fan la matèria de química, van assistir a uns tallers que realitzava l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona. Fou una jornada molt interessant ja que els alumnes van poder constatar de primera mà, les diferències que hi ha entre el treball d’un enginyer químic i el treball d’un científic químic. Els alumnes també van gaudir d’unes pràctiques molt entretingudes i, a la vegada, molt innovadores: síntesi d’escuma de poliuretà, fabricació d’un desodorant, etc. |
Aquest dijous 17 de gener, els alumnes de física de 1r i 2n de BTX van visitar el sincrotró Alba, a Cerdanyola del Vallès. El sincrotró és un aparell on s’acceleren electrons en un anell de 268 metres a velocitats properes a la de la llum. Quan duen a terme aquest moviment, els electrons emeten una llum molt particular, la llum del sincrotró. Amb aquesta llum es pot estudiar la matèria a escales atòmiques i moleculars.
|
Com ja és habitual des de fa uns quants anys, aquesta tardor pasada es va celebrar la dotzena edició del concurs Olitele de la SCM. El nostre institut hi ha participat amb molt bons resultats per part de l’Arnau Padrés i d’en Gabriel Badia, com es pot veure en aquest enllaç.
|
Aquesta setmana els alumnes de 3r d’ESO han estat treballant en el projecte “ I un cop aquí…, què?” Els objectius principals del projecte són reflexionar sobre el tipus de racisme que hi ha a la nostra societat i sobre els prejudicis que tenim, per tal que els nostres alumnes esdevinguin uns agents actius contra el racisme, les desigualtats i les discriminacions.Per altra banda, els alumnes han de redactar un relat de vida sobre una persona que hagi passat per un procés migratori a partir de les experiències personals, les emocions i les dificultats viscudes en aquest procés.
|
Segueix-nos! @insbrugulat