Matrícula Semipresencial

Mesures flexibilitzadores: Semipresencialitat

Sol·licitud per demanar la semipresencialitat dels estudis

Persones a qui va adreçada

La semipresencialitat va adreçada a les persones que acrediten documentalment la incompatibilitat de l’horari lectiu amb el treball, tenir cura d’altres persones, o qualsevol altra circumstància excepcional que els impedeixi o dificulti d’assistir a la totalitat de les hores lectives.

Documentació acreditativa de les incompatibilitats

La documentació acreditativa de les incompatibilitats és la següent:

a) A causa de treball com a assalariat o assalariada: informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social, i contracte de treball o bé informe de l’empresa, que indiqui l’horari de treball.

b) A causa de treball autònom: còpia de l’alta de l’impost d’activitats econòmiques, i rebut de cotització al règim especial de treballadors autònoms o mutualitat laboral corresponent.

c) A causa de tenir cura d’altres persones: vincle, pot ser el llibre de família o bé una declaració jurada de la persona interessada, i documentació emesa per algun organisme oficial, entitat social, entitat sociosanitària o entitat sanitària, o similar a les anteriors, relativa a la cura, per part de la persona interessada, d’altres persones. Preferiblement Departament de Benestar Social i Família.

d) A causa de qualsevol altra circumstància excepcional: declaració jurada de la persona interessada, i documentació emesa per algun organisme oficial, entitat social, entitat sociosanitària o entitat sanitària, o similar a les anteriors, relativa a la circumstància excepcional.

En aquest cas, cal l’autorització del director o la directora del centre i no es efectiva fins al seu vist-i-plau (i havent aportat prèviament la documentació corresponent esmentada).

La matrícula semipresencial pot aplicar-se a tots o a part dels mòduls o unitats formatives que cursi l’alumne/a.

El canvi de la matrícula semipresencial a la modalitat presencial, o a l’inrevés, l’autoritza el director o la directora del centre i no es efectiva fins al seu vist-i-plau (i havent aportat prèviament la documentació corresponent esmentada anteriorment).

Condicions de la semipresencialitat

Cal assistir presencialment almenys a la meitat de les hores previstes per al crèdit o unitat formativa (50% assistència). A partir del 50% d’absències, l’alumne passa a perdre el dret a l’avaluació continua.

Cal fer totes les activitats d’aprenentatge programades.

Les activitats d’ensenyament-aprenentatge que l’alumnat faci de forma semipresencial han de comportar la mateixa càrrega horària que les fetes de forma presencial.

S’avaluaran de forma presencial els continguts cursats de forma semipresencial.

Normativa que regula la matrícula semipresencial

Més informació, contacta al 972 571 431 o a info@insbrugulat.cat