Un alumne del PTT Sant Celoni rep el “Premi Noves i Nous Professionals”

Un dels alumnes del perfil d’Auxiliar de muntatges d’instal·lacions elèctriques d’aigua i gas ha guanyat el primer premi Noves i nous professionals de Terrassa en la categoria Programa de Formació Inicial (PFI).
Aquest premi vol motivar i promoure l’esperit emprenedor, innovador i creatiu de qualsevol família professional; els premis els atorguen l’Ajuntament de Terrassa i el Consell de la Formació Professional de Terrassa, amb la col·laboració de la Cecot, la Cambra de Comerç de Terrassa, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consell Comarcal del Vallès Occidental, i els sindicats CCOO i UGT promouen aquesta 17a edició dels Premis Noves i Nous Professionals.
Enguany, les bases valoraven especialment l’economia circular i el reciclatge de la roba, motiu que ens va moure a participar, doncs al primer trimestre vam fer el Mercat d’Intercanvi de Roba Adolescent (MIRA), un aprenentatge servei centrat en l’alternativa cívica al consum de moda ràpida de baix cost que fan els joves avui dia.
Al MIRA vam col·laborar amb l’empresa Infinit Denim, especialitzada en el reciclatge de roba texana per fer nous productes que venen amb la marca BacktoEco, per fer les làmpades els hi vam demanar suport material i poder exposar a les làmpades a la seva botiga de Barcelona.
Cada alumne del perfil va crear una làmpada, amb l’únic requisit d’incorporar roba texana reciclada en el disseny, un cop creades es va fer un jurat de tres persones alienes al PFI que van triar el prototip que participaria del premi a Terrassa, va ser el prototip EXPO Box, inspirat en les girafes del continent africà, el més contaminat per la producció i tint de roba texana.
Un cop enviat a Terrassa el prototip i l’argumentació, el jurat dels premis a la Cecot l’ha valorat com el millor projecte PFI atorgant-li el primer premi de la categoria, dotat amb 600€ per a l’alumne.
Una enorme alegria tancar el curs amb aquest guardó, tant per l’alumne guanyador com pel reconeixement a la nostra tasca docent.