Tota comunitat educativa vetlla per establir una línia pedagògica consensuada i alineada amb els principis del seu projecte educatiu. En el nostre cas, un recurs que pensem que pot ajudar a orientar el professorat i recollir la seva visió és la guia pedagògica. Aquesta guia ha estat elaborada i consensuada per diferents equips de treball del nostre claustre per tal de presentar orientacions metodològiques i enfocar de forma col·laborativa idees i instruments pedagògics.
La guia està organitzada en diferents apartats, els quals es basen en qûestions i inquietuds compartides a nivell de professorat. L’abast de la guia són tots els estudis del centre (ESO, BATX i FP). Com el seu nom indica, no és una eina prescriptiva, si no orientativa i que pretén facilitar el debat pedagògic i la presa de decisions metodològiques a nivell d’equips docents, departaments…
Agraim a tot l’equip que hi ha participat i hi participa activament per tal de convertir la guia en una eina viva i actualitzada curs a curs.
Qüestions i reptes plantejats
COMPETÊNCIA DIGITAL
AVALUACIÓ FORMATIVA
- Guia pedagògica avaluació ESO
- Avaluació formativa i autoreguladora? Un full de ruta
- Qualifiacions compartides per equip docent – Plantilles equips docents Formació Professional
METODOLOGIES GLOBALITZADORES
- Els imprescindibles del nostre centre i full de ruta. Una perspectiva orierntadora
- Plantilla – Mapa de competències ESO – INS Antoni Pous i Argila
TREBALL COOPERATIU
- Els imprescindibles del nostre centre i com puc avaluar el treball cooperatiu del meu alumnat? Orientacions
- El treball en equip des d’una perspectiva professionalitzadora
- El treball en equip – Acords equips docents Formació Professional
CREATIVITAT
- Söc creatiu/va com a docent? I l’alumnat, ho és? La nostre rúbrica t’orientarà
- I si vull que el meu alumnat sigui més creatiu? Propostes didàctiques
GESTIÓ DE CONFLICTES