Estratègia Digital de Centre

Aquest espai correspon a l’estratègia digital de centre (EDC) de l’Antoni Pous i Argila que ha estat elaborada, entre els anys 2021 i 2023, per la comissió d’estratègia digital del centre liderada per l’equip directiu i amb la col·laboració de tota la comunitat educativa.

En ell es pretén definir i concretar les línies d’actuació que fan possible que docents, alumnat i el mateix centre assoleixin la competència digital.

Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC té en compte tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i transformats sempre des d’una perspectiva d’innovadora i de millora contínua d’acord amb la nostra identitat com a centre. És per aquest motiu que per definir-la s’ha tingut en compte el que recull la missió del PEC de l’Antoni Pous:

“Facilitem l’ús de les noves tecnologies, la innovació en l’àmbit tecnològic i científic, i el domini d’altres llengües com el castellà, l’anglès i el francès, impulsant la mobilitat internacional del centre, tot fomentant els intercanvis.”

Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del mateix centre:

• Assoliment de la competència digital
  • Planificació estratègica i organització
  • Metodologies didàctiques i innovació
  • Inclusió digital i de gènere
  • Seguretat i protecció de dades

Per dissenyar una bona EDC cal seguir unes fases determinades. Per a cada fase ens valdrem de diferents instruments que ens permetran concretar quin grau de maduresa digital necessitem que assoleixi el centre en cada àmbit (alumnat, professorat i centre) i com fer-ho. Tot i això, en el document EDC no caldrà indicar tots els instruments que s’han utilitzat. Només haurem d’incloure-hi els que són necessaris per entendre el disseny final de l’EDC. Veiem, fase per fase, què és recomanable que inclogui el document d’EDC.

La Comissió Digital del Centre

La comissió digital és l’equip encarregat de definir i implementar l’estratègia que vol seguir un centre en relació amb les tecnologies digitals, amb l’objectiu que l’alumnat, els docents i el centre assoleixin el nivell més alt possible de maduresa i competència digital des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

La comissió ha de reflectir la diversitat del centre i ha de tenir un enfocament participatiu. Aquesta és la raó per la qual està formada per:

• Un membre de l’equip directiu, en el nostre cas el secretari.
  • El/la coordinador/a digital.
  • Professorat de diferents nivells, matèries o àmbits i amb diferents càrrecs de coordinació.

Un dels membres de l’equip serà el/la responsable de la comissió digital i s’encarregarà de coordinar totes les actuacions i convocar les reunions de la comissió.