VAGA ALUMNAT (Inassistència col·lectiva)

Consideracions generals

Davant de convocatòries de vagues per part de diferents organitzacions d’estudiants, la postura que adopta el centre serà la següent:

• Aquestes jornades de vaga són convocades per l’alumnat, sense que el personal docent i no docent de l’Institut hi prengui part.

• En aquestes jornades, cal que totes les famílies tinguin clar que l’Institut segueix el seu horari habitual i que l’alumnat és atès, encara que el nombre sigui reduït, i que també funcionen tots els serveis escolars.

• La Direcció del centre, si l’alumnat segueix el procediment indicat, no considerarà faltes no justificades les que es produeixen en aquestes ocasions.

• L’Institut deixa constància, davant de les famílies, que no es responsabilitza de cap circumstància que pugui afectar algun alumne/a, durant aquestes jornades, si no assisteix al centre.

Normativa de centre

L’alumnat d’estudis postobligatoris i l’alumnat de 3r i 4t ESO té dret a exercir el dret de vaga. L’absència per vaga es considera una falta justificada, tot i que s’avança la matèria corresponent a la sessió lectiva. Es recomana al professorat no posar activitats qualificatives en aquest dia.

Cada delegat/da de grup utilitzarà la plantilla de sol·licitud d’assistència massiva d’alumnat, seguint escrupolosament les seves indicacions. Cal descarrgar el següent document: ENLLAÇ SOL·LICITUD INASSISTÈNCIA COL·LECTIVA.

Requisits per tal que es consideri acceptada la vaga com a falta justificada;

• S’envia la sol·licitud degudament omplerta via correu electrònic a

• S’envia la sol·licitud amb antelació per raons de convivència i organització:

• Alumnat matí (FP/BATX/ESO): el dia abans fins les 15h tarda

• Alumnat tarda (FP): el dia abans fins les 20h tarda

Qui no compleixi aquests requisits i condicions queda exclòs de la justificació de la falta.