GEP+: promoció de l’anglès i del plurilingüisme

Durant el curs 2018-2019 el centre va començar el programa GEP  (Generació Plurilingüe) d’innovació pedagògica del Departament, amb la participació d’un primer equip impulsor integrat per tres docents. Aquest programa té com a finalitat millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, mitjançant la incorporació progressiva de l’ensenyament de llengües estrangeres curriculars (en el nostre cas, l’anglès) en matèries no lingüístiques mitjançant la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts en Llengua Estrangera), l’aprenentatge basat en projectes (ABP) i altres metodologies diversificades.

Després de tres anys de participació en el programa i un cop finalitzat, el curs 2021-2022 el centre va fer una aposta per continuar treballant mitjançant el projecte GEP+. Simultàniament, es va iniciar la revisió del Projecte Lingüístic de Centre (PLC), amb la incorporació del reconeixement i el respecte de la diversitat lingüística de l’alumnat i les famílies i la promoció del plurilingüisme

Així, per tal de fer realitat la millora de les competències en llengua anglesa i la promoció del plurilingüisme al nostre centre, a partir del curs 2022-2023, s’estableixen dues línies de treball dins el projecte GEP+:

• GEP+ English: accions adreçades a la promoció de l’anglès com a llengua de comunicació i aprenentatge en matèries no lingüístiques.
  • GEP+ Plurilingüe: accions adreçades al reconeixement, visibilització i promoció de les diverses llengües curriculars i familiars presents al centre.

Els objectius del projecte GEP+ són els següents:

• Consolidar la tasca iniciada amb el programa GEP, utilitzant la llengua anglesa en matèries no lingüístiques per millorar la competència de l’alumnat en aquesta llengua.
  • Promoure la formació dels i les docents del centre en llengües estrangeres i en metodologia AICLE.
  • Reconèixer, visibilitzar i promoure les diverses llengües presents al centre i a l’entorn.
  • Ampliar i consolidar l’equip de docents que participen en el projecte GEP+, abastant cada vegada més matèries i més cursos, tant a l’ESO com al Batxillerat i als Cicles Formatius.
  • Incorporar el projecte GEP+ en el Projecte Lingüístic de Centre, en el marc de la promoció del plurilingüisme.
  • Promoure la participació i la implicació de tota la comunitat educativa en el projecte plurilingüe del centre

Trobareu tota la informació sobre el projecte GEP+, la memòria de les activitats que anem desenvolupant i un recull d’evidències i recursos al lloc web del GEP+ Antoni Pous.

ENLLAÇ LLOC WEB (WIX) https://gepinsantonipous3.wixsite.com/gepantonipous