BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Avui L’Anaël ens ha presentat la seva CAPSA DE VIDA. Tots els infants s’han mostrat molt motivats i encuriosits per allò que havia posat el seu company dins la seva capsa.
Ens ha presentat una sèrie d’objectes, un joc de taula i àlbums de fotografies representatives de la seva vida, la resta de la classe hem escoltat amb molt d’interès la seva explicació.
Ha estat un moment molt bonic on hem pogut compartir i conèixer una mica més el nostre company. Després de la presentació hem jugat al joc que ha portat i ens ha encantat! Gràcies Anaël.
Aquesta setmana els infants de l’escoleta estem coneixent el pintor famós per les formes i colors de les seves obres, Vassili Kandinsky. Ahir vam visionar al projector dues d’aquestes: “Cercles concèntrics” i l’adaptació d’aquesta obra en un arbre. ⭕🟠🔵
També les vam plasmar a la taula de llum amb CERCLES de diferents mides i colors fets de paper celofana!
Avui hem fet de petits artistes: hem estampat taps i llaunes de diverses mides tot imitant la seva obra. Mireu quines creacions més xules ens han quedat!
Ah, aprofitant que ha plogut, hem deixat els cargols l’aula a la finestra per tal que sortissin de la seva closca!
Els alumnes de sisè estem treballant la programació a partir dels següents programes:
Ens està agradant molt i ara us ensenyem alguna mostra de les activitats que estem realitzant.
Els nens i nenes de la classe de quart hem fet un taller de notícies “boges”.
Aquesta setmana els infants de l’escoleta estarem potenciant aquest bonic conte que parla de la diversitat.
Avui l’hem explicat amb una titella gegant de l’Elmer, l’elefant de colors i l’hem representat: hem enganxat gomets als elefants de l’aula i després hem jugat al minimón que hem ideat per aquest conte, on hi havia animals de la selva, l’arbre de baies del conte, un riu amb un pont…
Mireu que bé ens ho hem passat!!
Els infants de primer durant la passejada de tardor que vam fer divendres passat vam collir elements de la tardor.
Avui hem fet una llista de tot allò que havíem recollit i amb la nostra imaginació i aquests elements hem creat el nostre PERSONATGE DE TARDOR.
Ens ha encantat fer aquesta activitat!
Com aquest any no hem pogut dur a terme el tradicional “Mercat de tardor”, cada alumne de l’escola ha elaborat el producte que teníem previst vendre, una bosseta de roba decorada per ells mateixos/es!
Aquesta bossa la farem servir per a emmagatzemar el material d’aula.
Per tal de dona la benvinguda a la tardor, els alumnes de l’escola hem realitzat el ja tradicional passeig de tardor per la llera del riu.
Ens ha agradat molt poder contemplar els colors de la tardor!
Aquest divendres els infants de l’escoleta hem celebrat aquesta popular festa! Tots vestits de castanyers/es hem cantat i ballat cançons.
A més , hem teatralitzat el conte: la senyora Castanyera ens ha vingut a portar unes castanyes boníssimes però per sorpresa nostra… eren cargols, mireu-los!
Al final, per sort, ha tornat a la muntanya i les ha portat! Nosaltres les hem anat a buscar tot posant-les a les paperines!
Per últim, ens hem emportat cap a casa els panellets d’ahir i les castanyes que vam pintar amb xocolata, mireu que xules ens van quedar!
Bona Castanyada a tots i totes!
Per donar la benvinguda a la Tardor, els nens i nenes de l’escola Mestral anirem el divendres 30 d’octubre, durant la tarda i respectant els grups estables, a passejar per la llera del riu.
Aprofitarem la sortida per contemplar el paisatge de tardor tot recollint fulles i altres elements que caracteritzen aquesta estació de l’any.
Donada la situació actual, aquest any no podrem dur a terme el nostre tradicional “Mercat de tardor”. Tot i així, cada alumne elaborarà el producte que teníem previst vendre, una bosseta de roba decorada per ells mateixos/es que actualment fem servir per a emmagatzemar el material d’aula.
Bona castanyada!
Els alumnes de segon i tercer hem jugat a fer simetries i ens ho hem passat d’allò més bé!
Com que ja tenim la festa de la Castanyada molt a prop, a l’escoleta hem elaborat panellets, tot respectant les mesures d’ higiene i els utensilis personals.
Estem fets uns cuiners professionals!
Avui els infants de primer hem iniciat la lectura col·lectiva del llibre ALLÀ ON VIUEN ELS MONSTRES.
Dedicarem vàries sessions a treballar aquest conte tant especial. Gràcies als Lots de lectura que en ha cedit el bibliobús cada alumne podrà tenir el seu exemplar.
Ens agrada molt descobrir noves històries!
Els nens i nenes de quart hem estat realitzant experiments i ens ho hem passat d’allò més bé!
Als nens i nenes de la classe de quart ens encanta explicar els llibres que hem llegit al “Club de lecura”.
Avui el Noè ens ha presentat la seva CAPSA DE VIDA. Tots els infants s’han mostrat molt motivats i encuriosits per allò que havia posat el seu company dins la seva capsa.
En Noè ens ha presentat una sèrie d’objectes i fotografies representatives de la seva vida, la resta de la classe hem escoltat amb molt d’interès la seva explicació.
Ha estat un moment molt bonic on hem pogut compartir i conèixer una mica més el nostre company. Gràcies Noè
Aquest matí hem manipulat castanyes a la taula d’experimentació junt amb altres fruits de tardor, fent trasvalsaments i classificacions.
També els hi hem donat enciam i aigua als cargols de l’aula i hem comprovat que amb l’aigua surten de la closca, com en el conte de la Castanyera !!
Mireu quines castanyes de cartró hem pintat els infants de l’escoleta.
Cada nen/a tenia el seu potet amb xocolata i a part de pintar amb ella alguns també l’han volgut tastar!
Posteriorment les adornarem i ens les endurem cap a casa!
A més, hem teatralitzat el conte de la Castanyera per preparant-nos pel divendres i hem cantat i ballat cançons típiques d’aquesta festa!!
Aquí teniu un recull d’imatges d’instants de joc lliure dels infants de l’escoleta.
Tal i com podeu observar, experimentem amb els materials de fusta, fem construccions amb l’arc de Waldorf, potenciem la psicomotricitat fina amb l’ajuda d’unes boletes, taps de suro i anelles…
També fullegem contes, fem música al nostre ambient dedicat a aquesta intel·ligència: amb maraques, tamborets, ampolles sensorials, etc. 🥁
El triangle de Pickler permet posar-nos a prova lliurement i segons les possibilitats psicomotrius de cadascú de nosaltres, ens encanta pujar-hi! 🤸
I per últim, trobem l’ambient del joc simbòlic, on juguem amb la cuineta, els ninots i tenim cura de la planta regant-la tot sovint! 🤸