BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

ESCRIVIM!

Els nens i nenes de primer estem fent un treball diari de lectoescriptura a l’aula.

Hem iniciat aquesta tasca fixant-nos en com s’escriuen les coses que tenim al nostre voltant. Avui hem treballat els estris i materials que tenim a l’aula. Després d’identificar d’entre unes fotografies aquells materials i estris que tenim els hem escrit a la llibreta, a continuació els hem llegit i per parelles hem escrit les paraules amb l’alfabet mòbil.

Estem aprenent molt!

ET REGALO UNA LECTURA!

Avui els infants de primer hem iniciat l’activitat ET REGALO UNA LECTURA!

Cada dilluns un nen o nens de la classe ens presentarà el seu conte preferit de casa.

Avui li ha tocat el Guillem i ens ha portat el conte TROMPA LLARGA que ens ha agradat molt!

EMOCIONA’T!

El passat 14 de setembre vam iniciar un nou curs escolar…

En sonar els primers acords de la música que dóna la benvinguda i indica l’entrada a l’escola, tots i totes hi vam accedir d’una manera una mica canviada de com ho recordàvem, però tot i així, teníem moltes ganes… havien passat gairebé sis mesos des de l’última vegada que hi havíem entrat!

Uns, ens sentíem contents, altres, excitats, il·lusionats, alegres, nervioses, expectants… i així un gran nombre d’emocions que van omplir per fi, els diferents espais de la nostra escola. 

Ara aquestes emocions les tenim penjades a l’entrada de la nostra escola i així podrem recordar com ens vam sentir el dia que ens vam retrobar. Esperem passar un gran curs plegats!

També us voldríem agrair, a vosaltres, les famílies de l’escola, per la tasca realitzada durant els mesos passats i per la comprensió i la col·laboració mostrada durant els primers dies a l’escola.

Moltes gràcies! Junts fem escola!

ENS VISITEN CARAGOLETS

Aquest matí hem rebut la visita de varis cargols: els hem observat detingudament amb les lupes i els hem construït un terrari amb sorra molla, enciam, fulles i branques per tenir-los a l’aula!

També hem pogut observar el seu rastre amb l’ajuda de colorant alimentari, no paraven quiets! Hem cantat la cançó de “Cargol treu banya” amb la caixa de música!

A més, com cada dia, hem fet joc lliure amb la gran varietat de materials que tenim i hem potenciat la psicomotricitat fina, gruixuda, hem fet música… 🤏🦵🎶

Ah, també hem descobert una òliba que estava damunt d’un arbre del pati, era molt gran!! 🦉

EXPERIMENTEM AMB LA TARDOR

Aquest matí hem manipulat elements naturals propies d’aquesta estació de l’any: pinyes obertes i tancades, fulles grogues, verdes i marrons, troncs, fustes i carabasses.

Com podreu veure a les imatges, les hem classificat, endreçat pel seu tamany, hem fet música,… Hem gaudit molt d’aquest joc lliure!

També hem fet traç lliure amb retoladors. Què concetrats estàvem!

REUNIONS INICI DE CURS

Benvolgudes famílies,

Us convoquem a les reunions d’inici de curs que es realitzaran durant els propers dies.

Com a conseqüència de la situació sanitària actual aquestes es duran a terme de forma telemàtica, de manera que al llarg de la propera setmana rebreu al vostre correu un enllaç del GOOGLE MEET per tal de poder-hi assistir.

Amb l’objectiu de fer-vos partícips en els punts que es tractaran a la reunió i tenint en compte la situació sanitària actual, si considereu que s’ha de parlar d’algun aspecte en concret, ens ho podeu fer saber tot responent aquest correu.

Les dates de les reunions estan diferenciades per cursos tal i com es mostra a la següent graella:

DATES:

EDUCACIÓ INFANTIL

dimarts 22 de setembre de 2020

PRIMER

dimecres 23 de setembre de 2020

SEGON – TERCER

dijous 24 de setembre de 2020

QUART 

dimarts 29 de setembre de 2020

SISÈ

dimecres 30 de setembre de 2020

CINQUÈ

dijous 1 d’octubre de 2020

HORA: 19 hores

Esperem la vostra assistència!

INICIEM UN NOU CURS!

Estimades famílies, nenes i nens…

Ja ho tenim tot preparant per a poder engegar les classes el proper dia 14 de setembre amb la màxima normalitat possible.

A la nostra escola hem vetllat per reforçar totes les mesures de seguretat i higiene que ens garanteixen que l’escola sigui un espai segur, estem molt il.lusionats de retrobar-nos després d’un final de curs tant atípic!

A la web del centre disposeu del Pla d’Organització d’aquest curs 2020-2021, aquest document ha estat aprovat pel Claustre i el Consell Escolar.

Durant la setmana vinent s’indicaran les dates de les reunions d’inici de curs que es realitzaran telemàticament durant el mes de setembre.

L’equip de mestres de l’escola us volem transmetre un missatge d’optimisme on ara, més que mai, hem d’aprofitar les dificultats per a transformar-les en possibilitats. Hem de tenir tots una actitud receptiva a tots els canvis constants que estem vivint i sempre estar preparats a qualsevol modificació en funció de les informacions que ens arribin des del Departament d’Educació i Salut.

Ens veiem el dilluns 14 de setembre de 2020!

ENTRADES I SORTIDES DE L’ESCOLA

RECORDATORI:

Al document que us vam enviar la setmana passada es concreta quin serà el protocol d’entrades i sortides a l’escola aquest curs escolar.

NOTA: L’entrada serà a partir de les 9:00 hores seguint un ordre, de curs més gran a petit.

Per tal que us sigui més visual, a continuació us adjuntem una infografia on està explicat gràficament:

Els dies de pluja tots els alumnes entraran per la porta principal de forma ordenada i amb distància entre els grups estables corresponents.

SERVEI DE MENJADOR

A l’escola, el servei de menjador dels alumnes d’EI3 fins a 6è està gestionat per l’AMPA, la qual ha contractat el servei de l’empresa de càtering SERCODAGA (modalitat de línia calenta).

Durant el servei, de 12:30 a 15:00 hores es realitzen dos torns per dinar, tot seguint els grups estables aprovats al Pla d’Organització del Centre per al curs 2020-2021:

  • 1r TORN: Ed. Infantil – Primer – Segon/Tercer
  • 2n TORN: Quart – Cinquè – Sisè

Quant els alumnes d’EI1-EI2, el servei de menjador s’ofereix mitjançant la modalitat de carmanyola (els pares i les mares s’encarreguen de dur el menjar degudament envasat).

El menús del menjador per al curs 2020-2021 els podreu trobar a l’apartat “menjador” de la pàgina web.

NOU CANAL DE TELEGRAM SALUT/ESCOLA

El Departament de Salut ha activat un canal de Telegram obert i disponible per a famílies, comunitat educativa i ciutadania en general, de cara a l’inici del nou curs el proper 14 de setembre. Aquí us deixem l’enllaç: https://t.me/s/SalutEscolaCAT

Us recordem que també al web del Departament de Salut podeu trobar tota la informació referent a l’inici de curs, material i informació relacionada amb l’escola: https://bit.ly/3ltYAwv

NOTA: Cal descarregar l’aplicació TELEGRAM al mòbil

ACOLLIDA ESCOLA I ESCOLETA

Estimades famílies,

Com cada any l’Ajuntament de Vilanova ofereix un servei d’acollida matinal i de tarda.

Per la qual cosa us fem arribar els enllaços als formularis, aquests també els podreu trobar a la pàgina web de l’Ajuntament:

Aquests formularis s’han de presentar a l’Ajuntament.

També us adjuntem la relació de preus dels diferents serveis que ofereix l’Ajuntament per al curs 2020-2021.

BON ESTIU!

Avui divendres ja és l’últim dia d’aquest curs tan atípic i diferent.

En primer lloc, volem donar-vos les gràcies per haver estat tan receptius i col·laboradors en aquests moments tan canviants i difícils per a tots. Des de l’escola en tot moment hem intentat estar a prop vostre i us volem agrair la gran tasca que heu fet durant aquest confinament amb els vostres fills i filles.

Com aquest temps ens hem trobat tan a faltar hem elaborat un vídeo amb fotografies de tots els infants, mestres i personal de l’escola per poder-nos veure i desitjar-nos un bon estiu, esperem que us agradi!

Després de les vacances d’estiu ens retrobarem el dilluns 14 de setembre de 2020.

Aprofitem per desitjar-vos un BON ESTIU!

ACOMIADEM ALS ALUMNES DE SISÈ

Amb l’acabament d’un nou curs escolar avui també ha arribat el moment d’acomiadar als alumnes de sisè.

Després de 9 cursos a l’escola és el moment de començar una nova etapa, és temps per valorar el bon camí que heu fet plegats i la motxilla plena de vivències, descobertes, aprenentatges, etc. que us emporteu de la vostra estada a l’escola Mestral, la vostra estimada escola que sempre recordareu i que sempre us tindrà les portes obertes.

Acomiadem als més grans de l’escola, agraint també a les famílies per ser-hi, per l’acompanyament que feu dels vostres fills i filles en tot moment. Sempre heu fet costat a l’escola en tot el que s’ha necessitat i sincerament, us trobarem molt a faltar.

MOLTA SORT I FINS SEMPRE!

Enllaç als vídeos:

Per tal d’accedir a totes les fotografies anar al següent enllaç

PLA D’OBERTURA ESCOLA MESTRAL

En previsió de l’entrada, el proper dilluns 8 de juny, a la FASE 2 de desescalada, des del Departament d’Educació se’ns indica que, tot i el manteniment prioritari de l’atenció telemàtica (ONLINE) fins el 19 de juny, cal oferir la possibilitat d’una atenció personalitzada de forma presencial.