BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

LA MEVA CANÇÓ

Els nens i nenes de sisè hem realitzat un llistat de les nostres cançons preferides i ara us el compartim.

Esperem que us agradi!

Fet amb Padlet

 

Clicant aquí ho veureu més gran:

 

 

 

TREBALLEM LA TERRA DE L’HORT

Avui els i les alumnes de sisè hem anat a l’hort per començar a treballar la terra per tal de poder-hi plantar pròximament. Així després de remoure una mica la terra hem començat a fer-hi cavallons, properaments us mostrarem els resultats.

Finalment, hem d’agrair al Sisco que durant el cap de setmana ens va remoure la terra amb el muticultor. Gràcies Sisco!!

 

PSICOMOTRICITAT AMB CAIXES I TELES

A partir d’ara els divendres els dedicarem a estimular més el nostre cos!  💪
En la sessió d’avui hem fet psicomotricitat amb caixes de cartró de diverses mides i amb teles de roba.📦

Hem construït, apilat, trepat, saltat, hem pujat dins d’un tren, ens hem amagat darrere les portes, sota les caixes…

Quina energia que teníem, hem gaudit moltíssim!!

TREBALLEM LA NUMERACIÓ I LA SUMA AMB MATERIALS MONTESSORI

Els alumnes de primer estem iniciant el treball de la numeració i la suma amb materials Montessori.

La introducció d’aquests materials a l’aula ens permet treballar les matemàtiques de forma manipulativa i això ens permet interioritzar i realitzar una aprenentatge més significatiu del valor dels nombres, els seu ordre i les operacions bàsiques com la suma que iniciem a primer.

Ens ha agradat molt treballar amb aquests materials i estem aprenent molt!

TAULELL DE LA SUMA I LA MULTIPLICACIÓ

Als tallers de matemàtiques, els alumnes de sisè hem continuat utilitzant els materials Montessori per consolidar diferents continguts matemàtics.

Així, al llarg de la darrera setmana hem après molt amb els taulells de la multiplicació i de la divisió i hem practicat diferents situacions matemàtiques.

Ens agrada molt!

EXPERIMENTEM AMB EL PANÍS

Aquest matí a l’escoleta ens hem trobat unes panotxes de blat de moro🌽 sobre la taula d’experimentació.

Ens ha cridat molt l’atenció el seu color groguenc!

Que hem fet?

L’hem observat, manipulat, desgranat un per un, tot potenciant la psicomotricitat fina. Hem fet trasbalsaments i l’hem observat amb més atenció a la taula de llum.💡
Ah, també l’hem calentat al microones.

Sabeu que hem descobert?

Que si calentem el panís, aquest es transforma en crispetes!

Us animem a que ens porteu fruits o hortalisses típics d’aquesta estació de l’any!! 🍠🌰 🎃

CAPSES DE VIDA

Els alumnes de primer estem treballant el centre d’interès LA NOSTRA FAMÍLIA. Aquest curs iniciem una nova activitat anomenada CAPSES DE VIDA.

La setmana que ve les famílies rebreu la informació d’aquesta nova activitat que ens està agradant molt. Per començar ja estem decorant les nostres capses de vida!

ELABOREM PASTA DE SAL

Avui hem creat pasta de sal!🧂🍁🍃

Com?

  • Primerament hem barrejat farina i sal i hem experimentat amb la seva textura; amb olles, embuts i cuberts hem fet trasbalsaments. 🥣🥄
  • Posteriorment, hi hem afegit aigua 💧fins que ha obtingut una forma semblant a la plastilina i hem fet xurros i boletes.
  • Aleshores hem aplanat les boletes amb el curró i hi hem estampat diferents elements naturals de la tardor; fulles, branques, pinyes… 🍁🍃.

Ens han quedat xulíssim!

Ara s’estan assecant, ben aviat les pintarem i us les emportareu a casa! 🖌️ 🎉

ESTEM DE FESTA MAJOR!

Aprofitant que aquesta setmana és la Festa Major al nostre poble, a l’escoleta hem aprofitat per celebrar-ho ! 🎉

Hem fet un MURAL gegant al nostre panell d’art, tot simulant els FOCS artificials 🎆 típics d’aquesta celebració. Com els hem fet?

Escatxigant amb força amb l’ajuda d’uns pinzells i pintura ben molla i estampant paper de vàter en forma d’estrella!

Som uns autèntics artistes, hem gaudit molt fent-ho!

A més, donat que el cap de setmana hi haurà una representació de pallassos ens hem disfressat amb perruques, barrets, ens hem pintat la cara, hem tirat confeti… I hem ballat de valent! 💃

Bona Festa Major a tots/es! 🎉👏

JUGUEM AMB LA LLUM!

Avui hem estat experimentant amb la llum natural (del sol) ☀️ i l’artificial (taula de llum)💡, amb unes peces de diferents formes i colors fetes de cartró i paper cel•lofana.

Han estat molt concentrats i els hi ha encantat poder observar els diferents colors a través de les peces i veure el reflexe del sol sobre el terra! A més, a la taula de llum han classificat els trossets per colors, els han posat dins de les formes, els han observat amb la lupa…

En definitiva, els hi ha encantat, ben aviat tornarem a utilizar la llum com a eina d’aprenentatge! 👏

RACÓ I MÒBILS DE LA TARDOR

Ja tenim el nostre raconet d’aquesta estació a l’aula. Què hi ha?
A la taula d’experimentació hi ha pinyes grans i petites, fulles seques, branques, troncs, carabasses, fustetes… juntament amb unes lupes per no perdre’ns cap detall! 🔍🧐

A mesura que vagin avançant els dies, hi afegirem fruits, contes, i objectes típics d’aquesta estació. Si teniu quelcom que ens pugui servir, us animem a que el porteu a l’escola 🙂
També hi hem posat els encaixos amb els que anem jugant sovint.

A més, a les finestres de l’aula hi hem penjat els mòbils de tardor que vam elaborar ahir enganxant trossets de paper de cel•lofana dels colors de la tardor. Del tronc també hi hem penjat pinyes, plomes i fulles naturals!

Ens encanta com han quedat ☺

FEM OPERACIONS AMB ELS SEGELLS MONTESSORI

Els nens i nenes de sisè ja hem iniciat els tallers de matemàtiques. Aquest curs hem començat introduint materials Montessori que ens ajuden a entendre millor les matemàtiques.

Durant la primer la sessió hem iniciat els treballs amb els SEGELLS.

Els SEGELLS són un material manipulatiu que ens permet fer càlculs aritmètics, tot entenent millor el procediment de cada operació.