BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Una vegada hem acabat de llegir un llibre, els alumnes de sisè ho compartim al nostre espai de lectura.
Aquest espai ens permet:
Poc a poc esperem que aquest espai es vagi omplint de llibres llegits.
Ens agrada molt llegir!
Avui els alumnes de sisè hem acabat el procés electoral tot realitzant les votacions, d’aquesta manera, després de constituir la mesa electoral i comprovar el cens electoral hem iniciat les votacions i una vegada realitzat el recompte…
Ja tenim delegada i sotsdelegat!
Avui el següent equip de treball (El Jaïr i la Lucia) han acabat el seu projecte de Lego WeDo.
Han gaudit molt realitzant aquest cocodril! A l’enllaç que adjuntem a continuació podreu veure un vídeo de com es mou.
A partir d’avui a les entrades de l’escola està sonant la cançó “Resistiré”. Aquesta ha estat escollida pels alumnes de sisè després de realitzar una votació entre les seves cançons preferides.
La cançó “Resistiré” és del grup “El Duo Dinámico”. El Duo Dinamico és un grup format el 1958 per Manuel de la Calva i Ramon Arcusa, dos joves de Barcelona que es van conèixer en una fàbrica de motors de aviació. Els dos eren aficionats a la música.
La primera actuació oficial va ser el 28 de Desembre de 1958 en el programa “La comarca nos visita de radio Barcelona”.
El seu primer disc el van treure al 1959 on el primer tema va ser Recordándote i el seu primer gran èxit a nivell internacional va ser quan van posar les seves cançons en una pel·lícula.
Esperem que us agradi!
Com cada divendres, és dia de moure el cos! Avui ho hem fet amb unes peces d’escuma de diferents formes, uns cavalls, un llarg túnel per on han passat per dins…
I també el triangle de Pickler, una estructura que permet posar a prova a l’infant lliurement i segons les seves possibilitats!
Posteriorment, per entrar en calma després de tant moviment, hem posat música relaxant i ens hem massatges amb l’ajuda de pilotes de goma. 🧘
Els nens i nenes de sisè estem realitzant un procés electoral per tal d’escollir el/la nostre/a delegat/da de la classe.
Avui hem fet les presentacions de les nostres candidatures i la setmana vinent farem les votacions
Per tal de poder realitzar les eleccions a delegat/da de la classe, cada nen i nena ha dissenyat el seu cartell electoral i ha redactat un programa amb les seves idees per a la classe.
Ens han quedat molt bé!
Mireu per quin caminet hem passat avui els infants de l’escoleta! 🦶
Aquest estava format per elements naturals que vam recollir i pintura dels colors típics de la tardor. Si us hi fixeu, hem barrejat alguns colors i n’hem obtingut de nous:
Després els hem col·locat a la taula de llum i hem pogut observar amb més intensitat els colors, alhora que hem traçat dibuixos amb el dit sobre la pintura!
Hem gaudit moltíssim experimentant amb els nostres sentits!
Els infants de primer ja tenim les nostres Capses de vida preparades!
Les “capses de vida” són un recull d’emocions, records, sentiments, creacions, produccions, objectes significatius… que cada infant realitzarà amb l’ajut de vosaltres, les famílies, i que posteriorment presentarà al grup classe.
En aquesta capsa hi haureu de posar fotografies, dibuixos, objectes especials i tot allò que sigui representatiu de la vostra família.
La intenció d’aquesta activitat és que cada alumne expliqui la seva capsa de vida i així puguem conèixer millor l’infant i la seva família, tot practicant l’expressió oral. Gravarem la seva explicació en vídeo per tal de poder compartir-la amb les famílies.
Tenim moltes ganes d’iniciar aquesta activitat!
Ens alumnes de primer hem iniciat el treball de robòtica a l’aula amb el LEGO WeDo.
L’objectiu és que els nens i nenes a partir de la construcció, la manipulació i l’experimentació amb els robots desenvolupin la curiositat, la creativitat i la capacitat de planificar, programar i reflexionar.
Estem molt motivats i engrescats i amb moltes ganes d’aprendre!
ENLLAÇ ALS VÍDEOS (Clicar a les imatges per veure els vídeos)
Al llarg d’aquesta setmana, tots els nens i nenes de l’escola i de l’escoleta hem anat a l’hort a plantar cols, enciams i espinacs.
Ara, haurem de regar i cuidar bé l’hort per poder collir els fruits!
L’altre dia un veí del poble ens va proporcionar unes carabasses i uns moniatos. Els infants de l’Escoleta hem experimentat amb aquests fruits típics de tardor. Primer els hem vist crus. Seguidament, els hem obert i hem observat com són per dins i hem descobert que la carabassa té llavors.
Després els hem vist cuits i els hem tastat, que bons que estaven!!
Per últim, hem pintat amb ells tot fent un mural!
Els alumnes d’Educació Infantil hem creat el nostre propi superheroi i superheroïna: “Dorado Gel” i “Violeta Gel”, que tenen com a superpoder la capacitat de congelar a qualsevol dolent…
Aquest matí els infants de l’escoleta hem anat a l’hort. Allí, hem agafat flors de tupinambo i ens les hem endut cap a casa, mireu quin color groguenc que tenen !
També hem plantat enciams: hi hem fet un forat, hem introduït el planter, l’hem tapat amb terra, i ho hem regat. Ara només hem d’esperar a que creixi!!! 🥬
Mireu que bé ens ho hem passat els infants de l’escoleta experimentant amb paper de diari.
Hem estripat els papers, hem fet boletes, les hem llençat, ens hem amagat…!
Ah, també ens hem disfressat amb barrets i vestits fets de diari!
Els nens i nenes d’educació Infantil hem anat a buscar planter a la parada del Jarana que com sempre ens ha tractat d’allò més bé.
Ara, l’haurem de plantar a l’hort de l’escola!
Els nens i nenes de primer hem començat a treballar Halloween a l’hora d’anglès.
Ens agrada molt!
Avui ens hem trobat uns minimons de tardor a l’aula fets d’elements naturals (que vam recollir ahir durant la sortida), d’animalets, pa ratllat i pasta de colors
Ens ha encantat fer joc simbòlic, trasbalsaments…
També ens hem deixat emportar per la nostra imaginació creant-ne 2 més nosaltres mateixos!
Aquest matí hem sortit a observar l’entorn natural del nostre poble.
Hem vist xiprers, una olivera, una alzina, una figuera… Les hem observat atentament i també hem recollit les seves fulles, pinyes, glans i figues!
També hem jugat a trepitjar i enlairar les fulles seques, que bé ens ho hem passat!
Al arribar a l’aula, les hem classificat en unes oueres segons els seus colors i ens ho hem endut cap a casa!
A més a més, alguns de nosaltres hem tastat les figues que hem recollit, que bones estaven!