BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
A l’espai del menjador durant aquesta setmana hem iniciat el projecte “art truck”.
Per la qual cosa, durant aquests dies hem comptat amb un nou espai, una caravana, per tal de dinamitzar les estones de menjador. Aquesta caravana, equipada amb tot tipus de material artístic, ha permès als nens i nenes usuàries del menjador desenvolupar les seves creacions.
Ens ha agradat molt!
Aquesta setmana ha estat el torn del Dylan.
Molt emocionat, ha compartit amb nosaltres diferents records dels seus quatre anys de vida entre els quals ha destacat una ecografia i una imatge de la platja. També ha portat un coixí molt especial.
Us deixem aquí l’enllaç per veure algunes fotos:

Avui hem ampliat aquest l’ambient que tenim fixe a l’aula.
Com podeu observar, hem parat taula, hem preparat de valent menja: fruita de temporada, pastissets al forn i hem fet i tastat infusions i cafè amb llet… 

Quins cuiners i començals més treballadors que tenim!
Avui hem celebrat que la Ivet ha fet 1 anyet!
Hem menjat coca del forn dels seus pares i ha bufat la seva primera espelma! 
També ho hem celebrat a l’estil Montessori, fent 1 volta al sol amb la pilota de la Terra ! 

A més, li hem pintat una pedreta com a regal i hem cantat i ballat jugant amb globus i confeti! 
Avui els infants de l’escoleta s’han trobat uns camins sensorials durant la sessió de psicomotricitat!
Els infants més grans han caminat per sobre de diferents textures amb els peus descalços (suau, dur, rugós…). 
En canvi, els que encara no caminen, han manipulat altres textures amb les mans! 
Els hi ha agradat molt!
Bon cap de setmana famílies!
Per tal de dona la benvinguda a la tardor, els alumnes de l’escola hem realitzat el ja tradicional passeig de tardor per la llera del riu.
Ens ha agradat molt poder contemplar els colors de la tardor!
Després d’explicar el conte El fil invisible, a EI3 i EI4 iniciem el centre d’interès VINCLES a través del qual volem donar espai i temps als llaços que s’estableixen entre els infants, les famílies i l’escola.
Aquesta setmana, la nostra protagonista ha estat la Selma. Ens ha portat diferents fotos dels seus quatre anys de vida i un peluix molt especial per a ella. Hem deixat el fil penjat a l’aula on anirem incorporant el de tots els nens i les nenes.
Us deixem alguna foto de la sessió:
El dijous a l’escoleta hem jugat per racons, en 3 espais, fets la majoria amb material reciclat, 1 pels nadons i els altres 2 pels infants més grans:
– Psicomotricitat fina (tubs de cartró i boletes/palillos i escorredor)
– Construccions amb l’arc de Waldorf i ampolles sensorials
– Experimentació amb mocadors dins de caixes, textures i caixa de cartró amb boletes i fils encreuats (nadons).
Mireu que concentrats han estat! 

Mireu quin escenari ens hem trobat aquest matí a l’escoleta: 2 mini mons, un pels infants més grans i l’altre pels nadons! Hem fet joc simbòlic amb elements naturals (troncs, pinyes, pedres, fulles…) animalets i nins! 

Com hem gaudit!
Ahir la Carla ens va portar per compartir amb la classe diferents elements de la tardor i avui els hem estat observant i classificant. També hem desxifrat com es diuen, cercat la primera lletra, paraules iguals, etc.
Poc a poc anem construint la nostra taula de l’estació.
Us deixem aquí l’enllaç per veure algunes fotos:
Aquests dies hem treballat l’erupció del volcà Cumbre Vieja de La Palma i per això hem experimentat fent un volcà amb vinagre i bicarbonat.
Avui la Lia ha començat a l’escoleta i li hem donat la benvinguda, ens hem presentat, li hem ensenyat l’espai i hem jugat de valent amb la panera dels tresors, entre d’altres.
Que contents hem estat tots/es de conèixer-la! 
La setmana passada els infants de l’escoleta van elaborar els seus penjadors pintant amb material reciclat, concretament amb roll-on de desodorant dins del qual hi havia pintura de diferents colors! 

Mireu que xulos han quedat!
Als tallers de llengua estem creant petites obres de teatre en grups a partir de contes clàssics.
En primer lloc, estem escrivint el diàleg i més endavant repartirem els personatges i practicarem el text. Ens estan quedant uns diàlegs molt divertits!

Aquest matí a l’escoleta ens hem trobat el cartell de la Festa Major penjat a l’aula! La Tresa i la Carme ens han llegit tots els actes que feien: inflables, diables, orquestres, mags…
I després hem vist al projector de l’aula un espectacle de diables i l’hem representat, amb dos bengales i tocant tamborets! 

També hem vist les firetes des de la finestra de l’aula!
Què divertit!
Feliç Festa Major famílies! 
Els dijous a l’escoleta és dia d’ambients i avui, aprofitant els fruits i hortalisses de tardor que ens han anat portant les famílies, n’hem anat a un! 

Hem trobat de tot: carabasses, panís, moniatos, raïm, bolets…!
Els de EI2 han jugat a fer de venedors i compradors: han omplert la cistella i han pagat amb la caixa registradora on hi ha monedes! I els més petits els han tastat! 
Hem après vocabulari dels aliments, colors, hem comptat… A partir, després de familiaritzar-nos amb ells, anirem fent propostes d’aquests aliments per separat!
Durant aquesta setmana els nens i nenes de l’escola hem estat plantat a l’hort.
Els nens i les nenes d’EI3 i EI4 hem anat a plantar a l’hort de l’escola. Hi havia espinacs, cebes, enciams…