BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

ART TRUCK

A l’espai del menjador durant aquesta setmana hem iniciat el projecte “art truck”.

Per la qual cosa, durant aquests dies hem comptat amb un nou espai, una caravana, per tal de dinamitzar les estones de menjador. Aquesta caravana, equipada amb tot tipus de material artístic, ha permès als nens i nenes usuàries del menjador desenvolupar les seves creacions.

Ens ha agradat molt!

ANIVERSARI IVET

Avui hem celebrat que la Ivet ha fet 1 anyet!
Hem menjat coca del forn dels seus pares i ha bufat la seva primera espelma! 🎂
També ho hem celebrat a l’estil Montessori, fent 1 volta al sol amb la pilota de la Terra ! 🌍☀️
A més, li hem pintat una pedreta com a regal i hem cantat i ballat jugant amb globus i confeti! 🎊

CAMINS SENSORIALS

Avui els infants de l’escoleta s’han trobat uns camins sensorials durant la sessió de psicomotricitat!
Els infants més grans han caminat per sobre de diferents textures amb els peus descalços (suau, dur, rugós…). 🦶
En canvi, els que encara no caminen, han manipulat altres textures amb les mans! 🤲

Els hi ha agradat molt!

Bon cap de setmana famílies!

VINCLES: SELMA

Després d’explicar el conte El fil invisible,  a EI3 i EI4  iniciem el centre d’interès VINCLES a través del qual volem donar espai i temps als llaços que s’estableixen entre els infants, les famílies i l’escola.

Aquesta setmana, la nostra protagonista ha estat la Selma. Ens ha portat diferents fotos dels seus quatre anys de vida i un peluix molt especial per a ella. Hem deixat el fil penjat a l’aula on anirem incorporant el de tots els nens i les nenes.

Us deixem alguna foto de la sessió:

RACONS

El dijous a l’escoleta hem jugat per racons, en 3 espais, fets la majoria amb material reciclat, 1 pels nadons i els altres 2 pels infants més grans:
– Psicomotricitat fina (tubs de cartró i boletes/palillos i escorredor)
– Construccions amb l’arc de Waldorf i ampolles sensorials
– Experimentació amb mocadors dins de caixes, textures i caixa de cartró amb boletes i fils encreuats (nadons).
Mireu que concentrats han estat! 👀👌

ELEMENTS DE LA TARDOR

Ahir la Carla ens va portar per compartir amb la classe diferents elements de la tardor i avui els hem estat observant i classificant. També hem desxifrat com es diuen, cercat la primera lletra, paraules iguals, etc.

Poc a poc anem construint la nostra taula de l’estació.

Us deixem aquí l’enllaç per veure algunes fotos:

TALLERS DE LLENGUA: CS

Als tallers de llengua estem creant petites obres de teatre en grups a partir de contes clàssics.

En primer lloc, estem escrivint el diàleg i més endavant repartirem els personatges i practicarem el text. Ens estan quedant uns diàlegs molt divertits!

HA ARRIBAT LA FESTA MAJOR!

Aquest matí a l’escoleta ens hem trobat el cartell de la Festa Major penjat a l’aula! La Tresa i la Carme ens han llegit tots els actes que feien: inflables, diables, orquestres, mags…

I després hem vist al projector de l’aula un espectacle de diables i l’hem representat, amb dos bengales i tocant tamborets! ✨🥁
També hem vist les firetes des de la finestra de l’aula!
Què divertit!

Feliç Festa Major famílies! 🎊

 

AMBIENT DEL MERCAT

Els dijous a l’escoleta és dia d’ambients i avui, aprofitant els fruits i hortalisses de tardor que ens han anat portant les famílies, n’hem anat a un! 🌽🍄
Hem trobat de tot: carabasses, panís, moniatos, raïm, bolets…!
Els de EI2 han jugat a fer de venedors i compradors: han omplert la cistella i han pagat amb la caixa registradora on hi ha monedes! I els més petits els han tastat! 😋

Hem après vocabulari dels aliments, colors, hem comptat… A partir, després de familiaritzar-nos amb ells, anirem fent propostes d’aquests aliments per separat!

LA FESTA MAJOR DEL NOSTRE POBLE!

Els infants de EI5 – 1r ja estem molt emocionats i amb moltes ganes de celebrar la Festa Major de Vilanova de la Barca.

Estem treballant el vocabulari de la Festa Major i treballarem un conte relacionat amb aquesta festivitat.

Estem molt motivats davant la feina presentada a l’aula!