BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Continuem amb el treball de les formes a l’escoleta!
Aquesta setmana ens centrarem en la rodona/el punt. Per introduir-ho ahir vam explicar el conte: “El punt” i vam recrear l’obra que surt al conte mentre l’explicavem.
Avui, hem presentat a través d’un llibre a la peculiar artista japonesa, Yayoi Kusama, on la majoria de les seves obres estan fetes amb punts i rodones. Després, hem recreat l’obra “Obliteration room” en un racó de l’aula on han anat enganxant gomets i rodones! A més, han jugat i experimentat amb rodones de diferents textures (taps, botons…).
Han gaudit de valent!! 


Avui ha estat el torn de l’Ïu!!
Dins la capsa hi ha posat elements significatius per a ell: fotos de la seva família (ens ha explicat qui eren), el seu “dudú” preferit i globos, els quals hem inflat i hi hem jugat de valent!! 
Moltes gràcies família, li ha fet molta il·lusió compartir-ho amb nosaltres!
Els Músics de l’Orquestra Julià Carbonell ens han realitzat un taller al voltant dels instruments de l’orquestra simfònica.
Ens ha agradat molt i ens ho hem passat molt bé!
Al llarg de la setmana celebrarem la IV edició de la nostra “Setmana de l’art”.
Durant aquesta setmana, del 08 al 15 de novembre, tots els nens i nenes de l’escola participarem d’una setmana on la música i l’expressió artística serà la gran protagonista.
Així, durant la setmana realitzarem diferents activitats relacionades amb el món de la música i l’art:
Totes les activitats realitzades es publicaran a la pàgina web de l’escola.
Avui els nens i nenes de EI3 i EI4 han realitzat un taller de llum.
La classe estava dividida en 4 espais diferents: un de sorra de colors, gots, embuts…un de pintura i paper de film, un altre amb peces de construccions i carreteres i l’últim amb pals per fer estructures de diferent forma i mida.
Tot era fluorescent i brillava a la foscor!!!!
Ha estat un taller ple de màgia.
Els nens i nenes d’Educació Primària, juntament amb els alumnes d’EI5 hem anat d’excursió a Lleida.
A fi de visitar el Centre d’Art “La Panera” i La Seu Vella.
Ens ha agradat molt!
Finalitzem la setmana movent el cos! 
Els infants de l’escoleta ens hem trobat formes geomètriques dibuixades al terra i anelles i hem jugat a saltar sobre la forma que tocava!
Després, hem buscat materials de l’aula que tinguessin forma rodona, quadrada i triangular, mireu el que hem trobat!
Els més petits hem jugat una provocació feta amb pilotes petites dins d’anelles!
Bon cap de setmana famílies!
Els alumnes de cicle superior ja han finalitzat les primeres sessions dels tallers. A partir d’obres clàssiques han escrit unes petites obres de teatre on havien de crear el diàleg, repartir els personatges, pensar l’attrezzo i finalment fer la seva interpretació davant dels companys/es!
Aquí teniu una mostra de les nostres actuacions i dos vídeos on l’alumnat ha representat la seva pròpia versió “Aladí”.
Esperem que us agradi molt!
Aquesta setmana estem introduint les 3 principals FORMES geomètriques a l’Escoleta.
Ahir ho vam fer jugant amb la LLUM, a través de les peces magnètiques i les peces de fusta translúcides, els hi va encantar classificar-les segons les formes i fer construccions!
Avui, hem creat diferents PROPOSTES per racons a l’aula:
– Enganxos amb velcro i encaixos
– Resseguir la forma amb el dit sobre les sorra
– Jugar amb peces soltes de les formes (nadons)
Demà més!! 


Aprofitant que el Miquel, un home del poble, ens va donar moltes carabasses de diferents tipus, aquest matí a l’escoleta hem experimentat amb elles i amb un moniato que teniem! Hem pogut observar i pintar amb aquest color de tardor! 
També ho hem tastat i estava boníssim!
Avui us volem mostrar el treball realitzat a l’aula amb instruments de làmines.
L’obra interpretada es titula “La tempesta”
Esperem que us agradi!
Per acabar el dia, tots els nens i nenes de l’escola hem sortit al pati a berenar, tot menjat fruits de tardor.
Ha sigut un bon moment per acabar de celebrar la Castanyada. També, a l’acabar, hem dut a terme el Mercat de Tardor amb les famílies.
Moltes gràcies a tots i totes i bona Castanyada!
Avui els infants de l’escoleta hem celebrat aquesta popular festa! 
Sabeu qui ha vingut a visitar-nos? La CASTANYERA!! Que emocionats estàvem quan l’hem vist.
Ens ha vingut a portar unes castanyes boníssimes que ha cuit a la nostra estufeta! Nosaltres també li hem donat uns dibuixos que vam fer ahir com a regal!
Tots vestits de castanyers/es hem cantat i ballat cançons!
Per últim, ens hem emportat cap a casa els panellets que vam fer i els eriçons i manualitats de tardor, mireu que xulos ens van quedar!
Aquesta setmana ha estat el torn de l’Arlet.
Dins la caps dels Vincles ens ha presentat diferents fotos dels seus tres anys de vida i ens ha explicat que li agrada molt anar a la muntanya! També ha compartit amb nosaltres un peluix d’una cabreta molt estimada i ens ha explicat el conte de la caputxeta.
Durant els tallers d’Art del darrer mes, els alumnes de l’escola hem estat elaborant el producte per vendre’l al “Mercat de Tardor”.
Ens hem esforçat molt per tal que quedin d’allò més bé!
Esperem que us agradin!
Els nois i noies de cinquè, preparant llistes d’ingredients per a fer una poció màgica al perol de la bruixa.
The children at fifth grade working together on the listing of “proper ingredients” for the witch’s couldron.
Aquesta setmana els infants de EI5 – primer hem iniciat la lectura col·lectiva del llibre L’ELMER I L’AVI EDO.
Dedicarem vàries sessions a treballar aquest conte tant especial. Gràcies als Lots de lectura que en ha cedit el bibliobús cada alumne podrà tenir el seu exemplar.
Ens agrada molt descobrir noves històries!
Aquesta setmana les nenes i els nens de segon hem fet activitats de Halloween en anglès: cançons, màscares i pocions màgiques. Hem après nou vocabulari i ens ho hem passat molt bé!
This week the children at second grade have carried out different Halloween activities: songs, masks and magic spells and potions. We have learnt new words and have had a great time!
Aquest matí la Paula, la nostra aprenent, ens ha explicat un conte que ens ha agrada molt anomenat: EL LLEÓ I EL RATOLÍ
A continuació hem fet una feina relacionada amb els personatges del conte que ens ha agradat molt. A través de l’escolta i la lectura de contes treballem la lectoescriptura i el gust per la lectura, així com deixem volar la nostra imaginació!
Gràcies Paula!
Avui, els nens i nenes de tercer i quart hem anat a l’Ajuntament a fer un pregó per tal de fer difusió del Mercat de Tardor que es durà a terme el proper divendres 29 d’octubre a les 16:00 hores al pati de l’escola.
Ens ho hem passat molt bé!
També, donem les gràcies al Josep, l’agutzil, per ajudar-nos!
Clica la imatge per veure el vídeo