BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Aquest matí a l’escoleta hem plantat cebes i enciams que van anar a comprar els nens/es de l’escola al mercat del poble!
Els més grans, amb l’ajuda d’un punxó, han introduït les plantetes al terra i seguidament les han regat!
Ara, a esperar que creixin! 

Aprofitant que arriba la Festa Major al nostre poble, a l’escoleta hem explicat un conte on hem vist les diferents activitats que hi ha en qualsevol festivitat, entre elles els focs artificials, que tant ens agraden i que a vegades representem picant de mans i fent sorolls amb la boca!! 
Després, els hem plasmat sobre un mural de de color negre amb l’ajuda d’uns tubs de paper de vàter en forma d’estrella i pintura!
Mireu que bonic ha quedat! 

El divendres al matí, els alumnes de segon van anar al mercat d’hortalisses a buscar planter per a l’hort.
Ara ja tenim:
Donem les gràcies a planter JARANA per donar-nos les hortalisses!
Us deixem un recull de fotos dels primers dies a l’escola dels alumnes d’EI3 i EI4

Dins dels tallers matemàtics hem començat mesurant l’hort de l’escola.
Per tal de fer-ho hem utilitzat instruments com: els peus, les passes i pams.

El dijous 23 de setembre vam començar l’apadrinament lector a l’escola.
L’apadrinament lector consisteix en el fet que els alumnes de sisè ajuden a llegir als alumnes d’Ei5 i Primer.
D’aquesta manera cada alumne/a de sisè és el/la padrí/na d’un alumne/a d’EI5 i Primer que són els seus fillols.
Esperem que aquesta activitat permeti afavorir el procés de l’aprenentatge de la lectura.
Ens agrada molt!
Text escrit pels alumnes de sisè

Durant els darrers dies, els nens i nenes de sisè hem estat preparant la terra de l’hort per poder iniciar la plantació de noves hortalisses.

Els nens i nenes de tercer i quart, ja han començat a realitzar els tallers de matemàtiques i de llengua.
Les activitats són molt engrescadores!
Els divendres a l’escoleta és dia de moure el cos! 
I avui els infants s’han trobat l’aula plena de pilotetes enganxades a una cinta transparent, els nadons més baixa i els més grans més alta!
I..què han fet? Doncs desenganxar-les i posar-les dins d’una caixa! Després les han tornat a enganxar, i els més grans ho han fet per colors! 

En acabar, ens hem relaxat fent-nos massatges amb les pilotetes, amb música de fons! 
Aquest matí els infants de l’escoleta s’han trobat una provocació feta amb peces soltes dels colors d’aquesta estació, ampolles sensorials, mocadors… Han experimentat amb elles, fet construccions, han relacionat colors i formes, entre d’altres.
Que divertit ha estat!
Avui a l’escoleta hem rebut la nova estació experimentant amb elements naturals que vam recollir del pati l’altre dia (pinyes, fulles, pedres…de les quals hem fet ampolles sensorials) i hem penjat algunes fulles a l’arbret que tenim al racó de les estacions!


També hem fullejat i explicat contes d’aquesta estació, jugat amb un encaix d’un caragol que ens va fer una mare…
A més, hem cantat algunes cançons de la tardor com: “Sóc un bolet” o ” M’agrada la tardor”, entre d’altres. 
Ens ho hem passat d’allò més bé! 

Famílies, us demanem que si podeu porteu algun FRUIT o element d’aquesta estació per tal d’incloure’l al racó i desenvolupar altres propostes de tardor! Gràcies!
A l’escola estem treballant aquest conte que parla dels vincles que s’estableixen entre les persones a través d’un fil invisible connectat al melic.
I aquest matí a l’escoleta l’hem explicat, amb l’ajuda d’unes titelles dels personatges i un fil de llana, amb els quals han jugat després!
Us demanem que escriviu el nom del vostre fill al paperet que us hem donat, tot decorant-lo al vostre gust. Posteriorment els penjarem tots al sostre de l’escoleta i els unirem amb un fil, junt amb els infants de l’escola, per tal d’estar tots connectats! 

Benvolgudes famílies,
Us convoquem a les reunions d’inici de curs que es realitzaran durant els propers dies.
Amb l’objectiu de fer-vos partícips en els punts que es tractaran a la reunió i tenint en compte la situació sanitària actual, si considereu que s’ha de parlar d’algun aspecte en concret, ens ho podeu fer saber tot responent aquest correu.
Les dates de les reunions estan diferenciades per cursos tal i com es mostra a la següent graella:
DATES:
|
LLAR |
dimecres 6 d’octubre de 2021 |
A les 18:30 hores |
|
EI3 – EI4 |
dimecres 22 de setembre de 2021 |
A les 19:00 hores |
|
EI5 – PRIMER |
dilluns 27 de setembre de 2021 |
A les 19:00 hores |
|
SEGON |
dilluns 27 de setembre de 2021 |
A les 19:00 hores |
|
TERCER – QUART |
dilluns 27 de setembre de 2021 |
A les 19:00 hores |
|
CINQUÈ |
dimecres 22 de setembre de 2021 |
A les 19:00 hores |
|
SISÈ |
dimecres 22 de setembre de 2021 |
A les 19:15 hores |
Esperem la vostra assistència!
Us deixem un recull d’imatges d’aquests primers contactes a l’escoleta, on hem jugat lliurement, hem experimentat amb sorra kinèsica, hem fet música…
Bon cap de setmana famílies!
Aquests primers dies del curs esteu escoltant a les entrades de l’escola la cançó No vull baixar de Stay Homas i Albert Pla
Esperem que us agradi!
Aquests primers dies d’adaptació estem coneixent l’espai de l’escoleta i els nostres companys. 
Avui hem fet construccions amb diferents troncs naturals!
Avui hem començat un nou curs a l’Escoleta.
Bon inici de curs a tots i totes!
Estimades famílies, nenes i nens…
Ja ho tenim tot preparant per a poder engegar les classes el proper dilluns 13 de setembre.
A la web del centre disposeu del Pla d’Organització d’aquest curs 2020-2021, aquest document ha estat aprovat pel Claustre i el Consell Escolar.
Durant la setmana vinent s’indicaran les dates de les reunions d’inici de curs que es realitzaran durant el mes de setembre.
L’equip de mestres de l’escola us volem transmetre un missatge d’optimisme i d’il·lusió pel curs que estem a punt de començar.
Ens veiem el dilluns 13 de setembre!