BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Avui a l’aula de EI5 – 1r hem tingut una visita molt especial!
La mare del Nil, la Mireia, ens ha vingut a explicar el seu ofici.
La Mireia és infermera i actualment treballa a una residència d’avis i àvies i ens ha explicat en què consisteix la seva professió.
Hem pogut conèixer millor que és una residència d’avis i àvies, com són, quins serveis ofereixen i quin és el paper de les infermeres i infermers allí. A l’acabar l’explicació ens ha regalat a cadascú una bosseta amb material relacionat amb la seva professió (guants, mascareta, pal de fusta, una pinça, una xeringa…)
Hem après moltes coses i ha estat una estona molt especial!
Moltes gràcies per venir Mireia!
Avui a l’escoleta hem practicat l’obrir i tancar cremalleres, potets, velcros, botons… Mitjançant diferents panells i alguns pots, treient i posant la roba als ninos i també les nostres pròpies sabates!!
Cada cop ho fem millor!
Avui a l’aula de EI5 – 1r hem tingut una visita molt especial!
La padrina de l’Arlet, la Tere, ens ha vingut a explicar el seu ofici.
La Tere és modista i ens ha explicat en què consisteix la seva professió. Ens ha ensenyat els estris necessaris per cosir i ens ha portat un tros de roba per cadascú per tal que poguéssim provar com s’utilitzen els guixos per marcar els patrons.
També ens ha portat una fotografia per cadascú de la seva màquina de cosir i així n’hem pogut veure les parts.
Hem après moltes coses i ha estat una estona molt especial!
Moltes gràcies per venir Tere!
Avui hem celebrat el 2n aniversari de la Morgan i el 1r de l’Abril, que el compleixen el mateix dia! 
Hem menjat coca i han bufat les espelmes alhora que els hi cantavem la cançó d’aniversari! 
També ho hem celebrat a l’estil Montessori, fent tantes voltes al sol com anys han complert, amb la pilota de la Terra i visionant imatges d’elles ! 

A més, els hi hem pintat una pedreta com a regal i hem cantat i ballat jugant amb globus i confeti! 
Gràcies per la coca famílies!
Avui ha estat el torn de la Gala Arrià!!
Dins la seva capsa de vida hi ha posat: un Mic, el qual li encanta des de ben petita!
Un tren, perquè li agrada molt anar-lo a veure passar per l’estació del poble; un ànec d’aigua amb el qual es banya, una foto amb el seu cosinet Pol i una altra amb el Marc, el seu germà petit!
I per últim, la titella del llop del conte dels 3 porquets. Hem aprofitat i hem explicat el conte i després tots els infants han jugat amb les titelles!
Aquests dies hem seguit jugant amb aquest color. Dimecres vam dividir l’aula en diferents espais: plastilina, construccions, provocació pels més petits… També van buscar per la classe els elements que eren d’aquest color i els vam posar dins d’una caixa!
Ahir vam jugar amb les formes translúcides de fusta i el seu reflexe vermell amb el sol..
I avui hem experimentat amb gelatina de maduixa : l’hem tastat, tallat, hem observat com es movia…!
Bon cap de setmana famílies!
Avui a l’aula de EI5 – 1r hem tingut una visita molt especial!
La mare de l’Odín, la Maria, ens ha vingut a explicar el seu ofici. Ha vingut acompanyada de la seva gossa Gala.
La Maria és veterinària i professora. Ens ha explicat en què consistia el seu ofici i ens ha mostrat eines que utilitzen com el fonendoscopi i un identificar de micro xips per poder identificar els gossos quan es perden. Hem pogut escoltar el cor de la Gala amb el fonendoscopi i ha sigut molt emocionant!
Moltes gràcies per venir Maria!
Aquesta setmana anirem fent propostes amb el color vermell i avui hem representat l’obra de l’artista que vam treballar la setmana passada: Yayoi Kusama. Com ho hem fet? Estampant taps de suro sobre pintura vermella! Mireu quines obres més xules ens han quedat! 
Després, hem sortit a donar un tomb pels voltants de l’Escoleta i hem buscat RODONES. N’hem trobat a les rodes del tractor, a la claveguera, al parc…!
Avui la Gala ha fet 2 anys!
Hem menjat coca i ha bufat dues espelmes alhora que li cantàvem la cançó d’aniversari! 
També ho hem celebrat a l’estil Montessori, fent dues volta al sol amb la pilota de la Terra ! 

A més, li hem pintat una pedreta com a regal i hem jugat amb globus i confeti! 
Per últim, hem explicat el conte interactiu que ens ha regalat: el Dino parlador!
Ens ha encantat, moltes gràcies família!!
Per concloure la IV Setmana de les Arts, avui els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle Inicial han assistit a un espectacle musical realitzat per l’Oriol.
Ens ha agradat molt i ens ho hem passat molt bé!
El dijous el TAST MUSICAL de l’Escoleta va ser realitzat per les aprenents. La Paula i la Farners ens van ensenyar els seus instruments.
Ens va agradar molt!
Avui us recomanem la cançó “Crisàlide” de la Paula, la nostra aprenent.
Ens ha agradat tant que l’hem volgut compartir amb tots vosaltres!
A partir d’avui també la podreu escoltar a les entrades de l’escola!
Aquests dos últims dies a l’escoleta hem continuat jugant amb les rodones a través de la llum, basant-nos en les obres de l’artista Yayoi Kusama!
Ahir vam experimentar amb la taula de llum i els miralls i avui hem recreat l’obra: “Infinity mirrored room” amb rodones i llum negra!
També hem jugat amb llinternes i coladors i hem descobert que es creen unes rodones molt xules que es mouen!!
Per últim, ens hem pintat puntets a les mans amb retoladors fluorescents, com ens ha agradat! 

Aquesta setmana la Freya ens ha explicat diferents moments dels seus 3 anys de vida.
A partir de l’ecografia hem pogut reconèixer algunes de les parts del nostre cos quan estem a la panxa de la mare. També ens ha portat una foto de quan anava a la llar i hem pogut veure-hi alguns companys de la classe.
Per últim ens ha presentat la seva família a través d’una fotografia acompanyada d’alguns objectes personals.
Avui la Paula, aprenent de l’escola, ens ha realitzat un taller de musicologia adreçat als alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior.
Ens ho hem passat molt bé i ens ha agradat molt!
Avui la Paula, aprenent de l’escola, ens ha realitzat un taller de musicologia adreçat als alumnes d’EI5-1r i 2n.
Ens ho hem passat molt bé i ens ha agradat molt!
Avui el TAST MUSICAL ha estat realitzat per les aprenents. La Paula i la Farners ens han ensenyat els seus instruments.
Ens ha agradat molt!
Ahir al matí dos nens/es de l’escola ens han vingut a tocar dos instruments. L’Alba ens ha tocat el piano i l’Hugo la guitarra i a més ha cantat!
Que bé ho han fet, ens han deixat bocabadats!

Al llarg de la setmana els alumnes músics de l’escola ens oferiran un petit TAST MUSICAL tot realitzant petites audicions a l’aula per tal de mostrar les seves habilitats tocant els seus instruments.
Avui hem escoltat les audicions realitzades per:
![]() |
| ARES |
![]() |
| JÚLIA |
![]() |
| BERTA |
|
| HUGO |
![]() |
| ALBA |
Esperem que us agradi! Ho han fet molt bé!
Al llarg de la setmana els alumnes músics de l’escola ens oferiran un petit TAST MUSICAL tot realitzant petites audicions a l’aula per tal de mostrar les seves habilitats tocant els seus instruments.
Avui hem escoltat les audicions realitzades per:
![]() |
| JANA |
![]() |
| AINA |
![]() |
| ALBA |
![]() |
| NIL |
![]() |
| ODÍN |
Esperem que us agradi! Ho han fet molt bé!