BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
A continuació us mostrem algunes de les activitats realitzades a l’aula d’EI3 i EI4 durant aquest trimestre

Aquest matí a EI3 i EI4 hem fet una proposta a través de diferents peces soltes. Mitjançant el treball en equip hem creat un minimon de nadal per decorar la nostra classe.
Aquest matí hem estat experimentant amb la màgia d’aquesta època de l’any. A les fosques i amb llums de colors, hem jugat amb elles i amb altres elements nadalencs: boles, estrelles, etc. Ens ha encantat! 

Aquest matí els infants de l’escoleta hem representat l’obra que treballem tota l’escoleta: ” La Volta al Món en 80 dies”, jugant amb els transports que hi surten, fets amb cartró. Hem pujat dins d’un tren, un vaixell, un trineu i un elefant!!
Que bé ens ho hem passat!!
A EI3 i EI4, avui, hem celebrat l’aniversari del Pau.
Hem representat el pas del temps i aquests tres anys de vida amb l’ajuda de la vola del món , l’espelma (el sol) i el calendari amb els mesos de l’any. Després el Pau ha repartit un detallet per cada nen i nena de la classe. Hem estat molt contents!! Nosaltres li hem regalat una cançó i un llibret de dibuixos fet amb molt estima.

Aquest matí tots els nens de l’Escoleta, ens hem trobat una carta del tió! En ella ens ha escrit que s’havia perdut venint i que ens ha deixat unes PISTES pel camí, per tal de trobar-lo més aviat. Aleshores pel camí, hem anat trobant fletxes, que ens anaven indicant on es trobava! Finalment…hem trobat dos tions a l’hort!! Quina il·lusió ens ha fet a tots/es!
L’hem entrat a l’aula, li hem preparat un raco ben calentet tapat amb una manta i li hem donat menjar. El cuidarem de valent!
Ahir al matí a l’escoleta el Calendari d’Advent ens va portar una galeta nadalenca, que vam fer divendres passat amb pasta de sal!
Després, ens vam trobar l’ambient “Fira de Nadal”, on vam fer de venedors i compradors! En aquest mercat hi havia les galetes, un ninot de neu i altres elements típics d’aquesta època de l’any!
Aquestes darreres setmanes, els alumnes de cicle superior hem estat treballant a tallers l’escriptura de contes breus amb temàtica científica. A més a més, hem presentat els nostres textos al concurs de relats breus que organitza la UdL en el marc de la setmana de la ciència.
Participar ha sigut tot un repte!
La setmana passada va ser el torn del Marc.
El Marc ens va portar molts records dels seus tres anys de vida, alguns que encara no havíem compartit. Vam trobar la polsera de quan va néixer i també la pinça del seu melic!
Ens va permetre parlar sobre el cordó umbilical i va resorgir la unió que simbolitza com en el conte treballat “El fil invisible”. També hi vam trobar moltes fotos i elements com el xumet, el mossegador o el primer tallat de cabell!
Amb l’arribada del desembre vam presentar el calendari d’advent.
A partir d’aquest element nadalenc que treballem en el moment de rutines, seguim treballant alguns continguts com la lectoescriptura i la numeració.
Avui, després d’un llarg pont ens hem trobat una sorpresa.. dins dels cinc dies festius hi havia un bombonet per cadascú! Que bons els hem trobat!!
Aquest matí ens ha explicat quins elements ha posat dins la seva capsa, amb l’ajuda de la seva família:
– Fotos de la seva família i d’ella!
– Un telèfon que deia els nombres en el seu idioma
– Bombolletes sensorials de silicona
– Un ratolinet
– Una diadema de quan era més petita
– Globus amb confeti dins, amb els quals hem jugat de valent per l’aula!
Moltes gràcies família, ens ha agradat molt!! 
Durant aquesta setmana a l’escoleta hem introduït el traç, mitjançant un panell sensorial amb traç vertical sobre la pissarra i posteriorment reproduint-lo amb guixos.
També l’hem treballat per racons:
– Exercitem una sèrie de traços amb el dit sobre l’arena, després de reseguir-los amb el dit sobre cada panel sensorial.
– Col•loquem càpsules de cafè per sobre dels diferents traços
– Resseguim els diferents traços amb retolador
– Introduïm pius seguint les línies
Avui hem iniciat el compte enrere del Nadal amb el nostre Calendari d’Advent DIY. Sabeu que hi havia dins del cartonet d’avui? Una de les peces que vam pintar ahir (un arbret petit de Nadal).
Després hem anat penjant totes les figures que vam pintar i decorar: ninot de neu, boletes i estrelles! 
Els més petits han jugat amb les pinyes pintades i amb altra decoració nadalenca!
Dins el projecte “Som la classe dels colors” i tenint en compte totes les inquietuds que ens van sorgint del treball de Vincles, hem fet un expermient amb boles d’hidrogel.
Primer vam pensar quines coses ens ajudaven a crèixer i fer-nos grans. La fruita, el iogurt, els entrepans i l’aigua van ser algunes de les coses que vam anomenar i per això vam voler comprovar què feia crèixer aquestes petites esferes de colors. Ha estat un procés molt emocionant que ens ha captivat i sorprès molt.
Ara aquestes petites boletes ens serveixen per experimentar i treballar la motricitat fina.
La setmana passada va ser la setmana del Jan!
El nostre protagonista va portar la capsa dels vincles plena de records dels seus tres anys de vida. Vam poder observar diferents elements molt personals com un biberó, un mossegador, la cadena d’un xumet, etc. i també vam trobar diferents peces de roba que ens va permetre parlar de com anem creixent des del nostre naixement.
A continuació us deixem l’enllaç per veure algunes fotos.
Aquest cap de setmana la Morgan s’ha endut la seva capsa de vida a casa. Dins hi ha posat:
– Fotos de la seva família, ens ha explicat qui era cadascú.
– Un flamenc que repetia tot el que deiem; els hi ha encantat!
– Unes bombolletes sensorials de silicona, amb les que no han parat de jugar!
– La Skye de la patrulla canina.
Moltes gràcies família!
Avui a l’aula de EI5 – 1r hem tingut una visita molt especial!
El pare del Matteo, el Miquel, ens ha vingut a explicar el seu ofici.
El Miquel té granges de pollets i porcs.
Hem pogut conèixer millor en què consisteix la professió i els funcionament de les granges.
Ens ha explicat com neixen i viuen els animals a les granges. També ens ha explicat el seu creixement. Hem pogut parlat de la reproducció dels animals i de les seves característiques.
A part de tot això, el Miquel ens ha portat una caixa amb pollets a l’aula. Els hem pogut tocar i acaronar. Ens ha resolt dubtes que teníem sobre aquest animal. Els pollets han passat el matí amb nosaltres a la classe.
Hem après moltes coses i ha estat una estona molt especial!
Moltes gràcies per venir Miquel!
Ahir a l’aula de EI5 – 1r vam tenir una visita molt especial!
El pare de la Itzel, el Víctor, ens va vindre a explicar el seu ofici.
El Víctor és enginyer informàtic i ens ha explicat en què consisteix la seva professió.
Hem pogut conèixer millor en què consisteix la professió d’enginyer informàtic. També ens ha mostrat diversos elements que formen part d’un ordinador i ens n’ha explicat el seu ús.
Hem après moltes coses i ha estat una estona molt especial!
Moltes gràcies per venir Víctor!
Avui a l’aula de EI5 – 1r hem tingut una visita molt especial!
El pare del Gerard, el Jordi, ens ha vingut a explicar el seu ofici.
El Jordi és comercial i ens ha explicat en què consisteix la seva professió.
Hem pogut conèixer millor en què consisteix la professió de comercial. Quins productes ven i com es desplaça per dur a terme la seva feina. Ens ha portat catàlegs i ens ha mostrat com realitza les comandes a través de la seva classe. També hem buscat per l’aula productes relacionats amb el que ell comercialitza.
Hem après moltes coses i ha estat una estona molt especial!
Moltes gràcies per venir Jordi!
Aquesta setmana a l’escoleta hem explicat aquest conte que estem treballant a nivell d’escola. Ho vam fer amb titelles, una bola del món i imatges dels transports que apareixen en el conte, entre ells l’elefant.
Avui hem caminat per sobre les carreteres d’una ciutat i després hem fet passar-hi trens, cotxes…
Durant el mes de desembre anirem fent algunes propostes per treballar els TRANSPORTS. Avui us donem una imatge d’un transport, que juntament amb el vostre fill/a haureu de pintar i retornar!
Bon cap de setmana!