Teatre 6è

Aquest trimestre els alumnes de sisè treballem l’expressió corporal i el teatre. Haurem de representar la versió d’un conte clàssic.

A continuació trobareu les preguntes en negreta que haureu de respondre en relació al personatge que us tocarà representar. Les respostes són només un exemple de com respondre. Una vegada hagueu completat la fitxa estudieu les respostes i mireu d’interpretar el vostre personatge fent servir totes les dades. Us ajudarà mirar-vos a un mirall i presentar el personatge als teus familiars (potser ells us donen idees per modelar definitivament el personatge) Demaneu ajuda per confeccionar el vestuari i a actuar!

FITXA DE CREACIÓ DEL PERSONATGE.

Alumne:

• Conte:   Exemple:Els tres porquets
  • Descripció general del personatge: Descripció breu amb les dades més rellevants del personatge en relació a la historia. Exemple: El llop del conte que vol menjar-se als tres germans porquets. És antipàtic, lleig i malcarat. Quan es posa nerviós tartamudeja.
  • Descripció física: El físic pot condicionar al personatge, igual que condiciona a una persona real. Exemple: Està gras i es cansa molt. Vesteix d’una manera molt barruera i va molt brut. Sempre fa cara d’enfadat i té polls.
  • Com es mou el personatge: Descriu com es desplaça, com mou els braços i si hi ha algun moviment que fa sovint. Exemple: es mou molt lent i arrossega una mica les cames. Els braços sembla que li pengin del cos i es grata sovint el cabell a causa dels polls.
  • Adjectius que el defineixen: Escriviu els atributs del vostre personatge que t’ajudin a tenir una visió ràpida de com és. Exemple: lent, brut, cridaner, antipàtic, groller, maleducat, patètic…
  • Relació del públic amb el personatge: Escriviu quines han de ser les sensacions que volem que el públic tingui al veure al nostre personatge. Exemple: vull que causi rebuig, antipatia i llàstima.
  • Com parla el personatge: Penseu en quin accent, tindrà, el timbre de veu (greu o agut), el tipus de llenguatge (cult, barruer, col·loquial), el to (baix, alt), la velocitat al parlar…: Exemple: El meu llop utilitzarà un llenguatge vulgar, serà cridaner i tindrà un to molt greu. Tartamudeja sempre quan fa servir la paraula porquet.
  • Vestimenta i eines que utilitza: Aquí fareu una llista dels elements que us ajudaran a vestir el personatge. Exemple: El meu llop portarà pantalons curts, anirà descalç i portarà una samarreta estripada. Li faré una cua amb una funda de coixí enrotllada i lligada als extrems. Portà un barret de palla s’ajudarà d’un bastó per caminar.En el següent vídeo podeu observar una versió del conte dels tres porquets amb un to bastant divertit que us pot ajudar a entendre com versionar el vostre conte.