I3. El grafisme

A I3 hem començat a incloure el grafisme a les nostres activitats. El grafisme és el treball del traç que ens ajuda a iniciar-nos en el procés de lectoescriptura i ens permet començar a escriure lletres, paraules i finalment frases. 

Per tal de dibuixar una lletra hem de saber fer els diferents traços tot seguint la direccionalitat correcta, és per això que el treball del grafisme s’inicia de ben petits, primer prenent consciència del propi cos, i més endavant realitzant el traç a diferents suports.

Nosaltres hem començat a treballar “de dalt a baix” i ho hem fet de manera vivencial i amb diferents eines i elements. Primer hem practicat amb el nostre cos, hem sortit al pati i hem fet camins que van de dalt a baix, hem fet fileres de cotxes i amb pals i els dits hem fet traços de dalt a baix.

Després, ja estavem preparats per passar a l’aula. Vam començar a fer camins amb guix a la pissarra i esborrant-los amb pinzells i aigua, també vam fer camins en altres suports, com la pantalla digital o amb fils de cera.

Més endavant començarem a aplicar tot això que estem aprenent sobre el paper, de manera progressiva. 

Fent i desfent, continuem aprenent. Som-hi!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut