TALLER AMB FAMÍLIA i L’AUTOAVALUACIÓ

La tarda del dilluns 25 de maig, ens vam reunir amb les famílies d’i3 per fer un taller creatiu tots junts, que ens va permetre fer una reflexió del treball dut a terme al llarg del curs sobre l’autoavaluació.

Els infants han de tenir un paper actiu en el seu procés d’aprenentatge, ser protagonistes, prendre consciència i adonar-se del que sap, el que va aprenent, què li interessa, dels camins que pot seguir per esbrinar, indagar, conèixer… D’aquesta manera aprendrà a través dels encerts, els errors i dels oblits, detectarà i podrà regular les seves dificultats i trobar els ajuts necessaris per superar-les. Els adults, amb l’acompanyament, la conversa, l’observació del seu desenvolupament i dels seus interessos, anem dotant a l’infant d’eines  perquè es pugui autoregular i ser més autònom.

Vam compartir amb les famílies el treball que hem anat fent al llarg del curs amb els infants.

Ha estat una tarda enriquidora per tots plegats!

Podeu veure les fotografies accedint aquí.

Tot un curs de música a I4 i I5

Durant aquest curs 2025-2026 hem gaudit de moltes sessions de música els dijous i divendres a les tardes. Hem fet moltes activitats, jocs, audicions, cançons…i un munt de coses més que ens han permès aprendre, però sobretot gaudir la música!

En aquest enllaç hi trobareu fotografies d’aquest curs, on hi ha reflectides algunes de les propostes que hem anar fent.

El curs que ve més música!

ENS ENVIEM CARTES A 3r!

Els nens i les nenes de 3r hem treballat la carta a llengua.

La lectura d’El Cargol Fabufantàstic ens ha engrescat a escriure’ns cartes, ja que al llibre, els personatges es comuniquen enviant-se cartes.

Per tal de fer un treball més vivencial i significatiu, ens hem escrit cartes entre nosaltres, però… shhh! Encara no sabem qui ens n’ha escrit una a cadascú! D’aquí a uns dies anirem rebent la carta a casa i la podrem llegir i guardar com un record molt especial.

Ara ens toca treballar la paciència fins que ens arribi la nostra carta!

Podeu veure les fotos relacionades amb el treball de la carta, a l’apartat de sortides del Drive de 3r.

 

VISITA A LA POLICIA DE PALAMÓS

Aquesta setmana, la Mar, una policia local ha vingut a l’escola a explicar-nos coses molt interessants de seguretat vial com l’ús dels cinturons i les cadiretes al cotxe, la normativa dels patinets, com hem de caminar pel carrer,… ens ha agradat molt i hem après molts coses!

També hem anat a visitar el lloc de treball de la Policia i hem vist la cuina on mengen i els vestidors on es canvien de roba. Hem pogut pujar als cotxes i a les furgonetes , amb les sirenes de fons…! i ha sigut molt emocionant. Ens han regalat uns dibuixos on els infants podran retallar i enganxar les persones a dins del cotxe i jugar amb elles.

Esperem que les fotografies us agradin tant com a nosaltres!!!

A 2n investiguem els animals amb les Tale-bots

Aquesta setmana hem continuat investigant el fascinant món dels animals a través d’una proposta de robòtica.

Els infants han hagut de donar diferents ordres als Tale-Bots perquè arribessin fins a la casella indicada. Un cop el robot arribava al lloc correcte, havien de respondre preguntes relacionades amb els animals que estem treballant a l’aula.

Aquesta activitat ens ha permès seguir aprofundint en els nostres aprenentatges sobre el món animal d’una manera vivencial, motivadora i divertida. A més, els nens i nenes han pogut posar en pràctica l’orientació espacial, la lògica, l’atenció i el treball en equip mentre compartien descobertes i coneixements amb els companys i companyes.

Seguim aprenent i descobrint junts!

Podreu veure les fotografies de la proposta al drive.

L’AUTOAVALUACIÓ A I4

Continuant amb el treball iniciat a I3, aquest curs els infants d’I4 han seguit desenvolupant el procés d’autoavaluació com a eina per afavorir la reflexió sobre el propi aprenentatge.

Aquest procés es realitza dues vegades al llarg del curs  en diferents situacions d’aprenentatge a l’aula . Això permet als infants identificar els seus avenços, prendre consciència de les millores assolides i reconèixer aquells aspectes que encara es troben en procés d’adquisició.

A I4, l’autoavaluació s’ha dut a terme en diferents àmbits del treball a l’aula, com ara el dibuix de la figura humana i del propi nom, la lectoescriptura a partir dels noms dels infants de la classe, els hàbits i les rutines quotidianes, les etones de joc, la participació en la rotllana i el reconeixement i expressió de les emocions. 

Per dur-la a terme, als infants se’ls presenta una graella de doble entrada. A la part esquerra hi consten els aspectes a avaluar i a la part superior s’hi indiquen tres nivells de realització: “encara no”, “a vegades” i “sí, ho faig”. Els infants han d’enganxar un gomet en el nivell que consideren que representa millor la seva situació en cada un dels apartats avaluats.

A final de curs, tot el treball queda recollit en un dossier que les famílies poden consultar, afavorint així la possibilitat d’observar i comentar conjuntament amb els seus fills l’evolució dels aprenentatges autoavaluats.

Aquest treball afavoreix el desenvolupament de la capacitat d’observació i reflexió, així com la progressiva construcció de l’autonomia personal i la consciència del propi procés d’aprenentatge. 

Colònies 4t i 5è al Vilà, Banyoles

Els dies 28 i 29 d’abril, els nens i nenes de 4t i 5è vam anar de colònies a Banyoles, més concretament a Porqueres, al Vilà.

El primer dia vam fer diferents activitats esportives, on vam jugar, córrer i treballar en equip amb els companys i companyes.

El segon dia vam fer una sortida per conèixer l’entorn natural i vam visitar Les Estunes que és un bosc molt especial amb grans esquerdes i roques, on s’hi expliquen llegendes de fades i éssers màgics. És un lloc ple de natura i misteri que ens va encantar descobrir mentre caminàvem.

Han estat dos dies molt especials i plens de moments compartits. Ens emportem molts records bonics d’aquesta experiència, que també queden guardats en totes les fotografies que vam anar fent.

Per veure les fotografies de 4t o 5è ho podeu fer buscant la Unitat Compartida corresponent.

3r. DESCOBRINT RASTRES A CAP GROS

Per conèixer una mica més el nostre entorn, dimarts dia 21, les classes de 3r vam fer una sortida a Cap Gros. Vam gaudir d’un dia genial i d’un paisatge fantàstic.

Allà, acompanyats de l’Àngela i en Joan, els  monitors, vam anar a explorar la zona,  tot aprenent a observar, descobrir i identificar elements que teníem al voltant.

Ens vam fixar que estàvem envoltats de pins, i que ens aquesta pineda hi vivien animals que hi deixaven rastres. I aquesta va ser la nostra missió: descobrir els  rastres: petjades, pinyes i fulles rosegades, plomes, forats als arbres, excrements… Va ser molt interessant.

Els monitors van portar diferents plomes, cranis i altres ossos d’animals: òliba,  vaca, gos, cavall, faisà, paó, estornell, cabirol, … Els vam anar remenant, amb molta curiositat i una mica també amb certa angúnia. Al final, amb fang i diferents motlles, vam fer una petjada d’un animal .

Va ser un dia amb moltes coses noves per descobrir, des del paisatge als secrets dels animals. Ens ho vam passar d’allò més bé. Mireu, mireu …

Activitat Zero barreres amb 5è!

Aquest curs cinquè ha participat en el projecte Zero barreres que organitza “ciutat educadora”. Enguany s’ha realitzat 3 activitats diferents, la primera va ser una prèvia a l’escola per explicar el projecte i en què consistia aquest, la segona activitat va ser una sessió pràctica conjunta amb infants de CEE-CEEPSIR Els Àngels al pavelló municipal d’esports i per finalitzar la tercera activitat va ser una sessió de tancament i reflexió sobre l’experiència viscuda amb els infants. Ha estat una activitat engrescadora on l’alumnat ha experimentat, conegut i sensibilitzat amb la realitat de la diversitat funcional a la nostra societat.

Jornades multiesportives a primària!

Aquesta setmana l’alumnat de 1r fins a 6è ha gaudit de les jornades multiesportives escolars que s’han portat a terme al nostre municipi. Dimarts (5è i 6è) van realitzar la seva activitat en el paratge natural del Cap Gros fins al castell de Sant Esteve de la Fosca. Dimecres (3r i 4t) i dijous (1r i 2n) van fer ús de l’estadi municipal per portar a terme les diferents activitats que hi havien preparades. Han estat unes jornades genials!