Reunió inici de curs 5è


 

  1. INTRODUCCIÓ:

Entrem en l’últim cicle de primària. Aquest és un curs important on els nens/es han d’esforçar-se per assolir els coneixements i les habilitats bàsiques per accedir a l’ESO amb les millors expectatives. Per aquest motiu els/les alumnes hauran de treballar amb interès, atenció i responsabilitat. El paper dels pares és també important ja que han de potenciar una imatge positiva vers al camp educatiu, animant, valorant l’esforç i fent el seguiment. Entre tots hem de potenciar l’autonomia dels nens/nenes vers les seves responsabilitats i treballs,sense que això suposi deixar de banda el nen, recolzar-lo i estar atents de totes les seves necessitats, però si deixar-los un espai.

  1. OBJECTIUS DEL CICLE

Llengua catalana i castellana

-Lectura ràpida, expressiva i comprensiva

-Ortografia: domini de les normes ortogràfiques i la seva utilització en les seves produccions escrites.

-Coneixement de la gramàtica per confeccionar textos coherents.

-Ampliació del vocabulari.

Matemàtiques:

-Adquisició d’estratègies per millorar el raonament matemàtic i per tant la resolució de problemes. Fer alumnes competents per resoldre problemes de la vida quotidiana.

Medi: Saber fer definicions amb correcció utilitzant un llenguatge científic i adquirir l’hàbit d’estudi i tècniques de treball (resums, esquemes…)

  1. Física: aconseguir el coneixement i domini corporal.
  2. Artística: desenvolupar la creativitat i la sensibilitat artística dels alumnes.

Ciutadania: desenvolupar els valors necessaris per viure en comunitat.

Anglès:

  • Captar el missatge global i específic de produccions i interaccions orals variades procedents de diferents contextos relacionats amb els alumnes i el seu entorn més proper.
  • Expressar-se amb certa fluïdesa davant les produccions i interaccions orals més habituals en l’àmbit escolar i personal.
  • Emprar la llengua estrangera amb correcció tenint en compte l’entonació, el ritme i les estructures pròpies per transmetre informacions diverses d’acord a una finalitat comunicativa i emprant els recursos disponibles.
  • Fer petites exposicions orals individuals o en grup de temes relacionats amb les diferents àrees del coneixement.
  • Comprendre el sentit global i informació específica de textos escrits de tipologia diversa i en diferents suports i formats.
  • Elaborar textos escrits senzills segons un model i tenint en compte el destinatari, el tipus de text i la finalitat comunicativa,
  • Actitud de respecte cap a les persones que parlen altres llengües i tenir interès per comprendre-les.
  • Valorar la llengua estrangera com a instrument de comunicació amb altres persones i cultures, interessant-se per les produccions tradicionals i actuals en llengua estrangera.

CRITERIS D’AVALUACIÓ ANGLÈS:

  1. Speaking: Notes de classe, notes recollides en les sessions d’anglès oral.
  2. Listening (escoltar i entendre): Notes de classe, Listenings que es fan als controls.
  3. Reading (llegir i comprendre): Notes de classe, Readings que es fan als controls.
  4. Writing (escriure): Redaccions de les diferents unitats. Redaccions que es fan als controls.
  5. Funcionament de la llengua. Notes recollides de classe. Booket (llibre petit de gramàtica). Traduccions que es fan de deures en cada unitat. Controls que es fan de vocabulari d’anglès.
  6. Actitud: Actitud de classe. Dossiers de les unitats. Deures entregats
  7. TIC: Redaccions en USB (pendrive) a 5è. Redaccions enviades per email a 6è. Fer les activitats de la web de l’editorial Macmillan via internet

Informàtica: Ser capaç de fer servir l’ordinador com a eina de comunicació i aprenentatge.

EE:

1.Detectar i atendre dificultats en els alumnes.

2-Acordar, amb el professorat, la metodologia de treball més adient per aquells alumnes que manifestes dificultats

3-Mantenir entrevistes conjuntes amb els/les metres tutors/es i les famílies.

4-Actuar com a intermediari entre les famílies i els serveis externs.

  1. PROFESSORAT: TUTORES ( Clara Carrasco 5è A i Paqui Martínez 5è B)

Llengua catalana…………………………Tutores

Medi………………………………………….Tutores

Matemàtiques……………………………..Tutores

Valors………………………………….Tutores

Tutoria………………………………………Tutores

Llengua castellana………………………………………….. 5èA Paqui; 5èB Clara

Música…………………….. Vanessa del Rio

Anglès………………………………………Carmen Anquela

                                                                  Rocío Alepuz

  1. Física…………………………………… Sandra Rubio

EE……………………………………… Magda Ortega

Religió………………………………………Raquel Morillo

Informàtica………………………Francisco Yebra

  1. NOVETATS DEL CURS:

4.1 Àmbits i microprojectes

Les tardes es treballaran per àmbits: Coneixement del Medi, Lingüístic, Artístic i Matemàtic. Aquests es treballaran de manera interdisciplinar, es a dir, englobant diferents àrees. Perquè això sigui possible es farà mitjançant el microprojectes on es fomenta el treball cooperatiu, la recerca d’informació, la creació del propi coneixement… (Exemple vídeo Festa Major)

4.2. Carnet de Convivència

Introduïm aquest curs el carnet de convivència per intentar mantenir un bon clima a l’aula i al centre.

Cada nen tindrà un carnet que portarà a la seva agenda i on es farà el registre dels punts que perdin o guanyin i el motiu. Aquest carnet es signarà a casa quan calgui.

Tenim 10 normes i cada norma té la seva retirada de punt i sancions depenent de la gravetat. Aquestes normes també estan a l’agenda de l’alumne.

  1. Funcionament de la carpeta i presentació de dossiers:

            Full de pauta: totes les llengües.

Full blanc: resta d’àrees.

Presentació de fulls: cada full ha de tenir nom i cognom a l’esquerra, data a la dreta, títol centrat, es copien els enunciats dels exercicis (excepte problemes), a sota a la dreta el número de la pàgina, marges. En cas de fer servir full blanc s’haurà de posar per sota la pauta.

Dossier: Al final de cada tema es presentarà un dossier amb una tapa (títol del tema, nom i cognom , curs, assignatura, nom del mestre, any escolar). La presentació del dossier el dia de l’examen és obligatòria formant part de la nota del tema. Si no es presenta el dossier es baixa un punt de la nota del control i si en una mateixa àrea no presenta cap dossier, aquesta queda suspesa.

  1. PLA DE LECTURA: la seva finalitat és motivar els nens en la lectura i així millorar la seva comprensió, lèxic, i expressió escrita.

Aquest any es farà 30 minuts al dia, 9-9:15 del matí en entrar a l’aula, 11:30- 11:45.

Es faran servir els llibres socialitzats de lectura dels quals es farà un treball.

En quant a potenciar la lectura també hem de parlar de l’apadrinament lector. Cada un dels vostres fills/es seran els padrins lectors d’un nen/a de P5. Amb això volem que tinguin una responsabilitat vers un altre, crear vincles afectius entre nens/es de diferents edats i sobre tot que assumeixin una tasca tan engrescadora com ajudar als petits en el seu inici en la lectura! Aquesta activitat es realitzarà durant el segon trimestre d’aquest curs.

7.SEP: reforç personalitzat que es realitzarà dins l’horari d’escola. Hi ha una hora de català i una de mates que un mestre dins l’aula s’encarrega d’ajudar els alumnes que presenten alguna dificultat concreta. Pot ser que assolida aquesta dificultat l’ajut s’ofereixi a d’altres alumnes.

  1. ESCOLA VERDA:

Recordem la importància de l’ús de la carmanyola ja que som escola verda i els alumnes han de veure una coherència entre la ideologia de l’escola i les postres actuacions.

Dia de la fruita (dimarts).

Reciclatge: fomentar i sensibilitzar els nens respecte el Medi Ambient.

Delegats verds.

  1. IMPORTÀNCIA DE LES TIC:

És important promocionar des de l’escola l’ús correcte d’Internet com a eina per cercar informació i comunicar-nos de manera útil i segura. Cal que els alumnes afrontin l’ESO amb una bona competència en la utilització d’aquests mitjans imprescindibles per al seu futur com alumnes i com a treballadors.

Per això es treballarà l’ús del correu electrònic per enviar els seus treballs, economitzant ,de pas ,tinta i paper o per mantenir alguna comunicació amb els mestres. L’escola de tota manera no pot assumir la despesa d’impressions

  1. AVALUACIÓ

Aquest curs també entregarem als vostres fills/es els exàmens. Els hauran de tornar signats en el transcurs de un dos dies o quan tornin a tenir la matèria. Per aquest motiu es demana el vostre compromís de signar-ho perquè el puguin tornar. Si es veu que no es tornen els exàmens a aquell nen/a no se li tornaran de donar.

L’avaluació és continua, això vol dir:

  • que per un costat no només es tenen en conte les notes de controls i exàmens, sinó que es valora molt el treball constant, l’entrega de feines, l’esforç, actitud a la classe…
  • Les notes de cinquè fan mitja amb les de sisè per fer la nota final de cicle que s’entregarà amb l’últim informe de sisè. Per tant des de casa s’ha de fomentar el treball constant des de l’inici del cicle.
  1. NORMES BÀSIQUES:

Puntualitat: importància d’arribar puntuals a l’inici de les classes per tal de no molestar la feina dels companys. En cas d’arribar més de 10 minuts tard aniran a una altra aula amb feina.

Deures i materials: han de portar cada dia els deures, habitualment sempre tenen deures o estudi. En cas de no portar els deures, es notificarà als pares a través de l’agenda i si és repetitiu sortiran a fer-los a una altra aula. També ha de portar cada dia el material necessari per cada classe (llibres, llibreta, agenda, carpeta…). És important fer un horari de les tardes per organitzar el temps que tenen d’estudi, deures i altres activitats.

Aniversaris:

  • Per celebrar els aniversaris al centre, l’alumnat podrà portar:
  • Pastes o galetes, en caixes sense obrir, de  qualsevol marca que contingui el número de registre sanitari. Per salvaguardar la seguretat alimentària de l’alumnat i  la responsabilitat del centre, no es podran portar pastissos d’elaboració pròpia.
  • Sucs, amb es corresponents gots per a tots els/les alumnes.

Administració de medicaments:

  • En cas que s’hagi de donar un medicament en horari escolar, cal portar o bé el full de pauta del metge o bé el full oficial d’administració de medicaments que trobareu a la pàgina web del centre.

Justificació de les faltes d’assistència:

Les faltes d’assistència no es justifiquen a l’agenda. Cal potar:

– Justificant del metge, o full oficial del centre o full manuscrit i signat pels pares.

Material: 45€ en concepte de material de plàstica, agenda, experiències,folis i fotocòpies. Valoració de l’esforç de les famílies que han pagat. Recordar data límit és finals d’octubre.

Qui necessiti fer el pagament fraccionat s’ha de posar en contacte amb les tutores per signar un full de compromís. Com es va acordar al Consell Escolar és imprescindible el pagament de material per poder participar a les sortides que es realitzin al llarg del curs i no podran fer servir el material comú de la classe tret de les fotocòpies considerades curriculars.

Dossier de problemes: com altres anys es demanarà la compra d’un dossier de problemes al llarg del curs.

Projecte Sorell: Projecte de reutilització de llibres. Aquest any s’afegeixen els Quaderns de Competències Bàsiques de català i castellà. No es poden escriure i cada família l’haurà de folrar. A final de curs es quedaran al centre com a contribució al projecte.

  1. SORTIDES

Es faran tres sortides de dia sencer, una per trimestre:

PRIMER TRIMESTRE:

  • Llorenç de Munt. Sortida de natura

Divendres 16 d’octubre

Sortida : 9h

Arribada: 16:30

SEGON TRIMESTRE:

  • L’Espluga de Francolí. Coves prehistòriques

Divendres 19 de febrer

Sortida: 9h

Arribada: 16:30

TERCER TRIMESTRE:

  • Visita al Poble Espanyol (Barcelona)

Dimecres 1 de juny

Sortida: 9h

Arribada: 16:30

Activitats de l’Ajuntament: Circulem amb bici ( que consta de tres activitats una a l’aula, una altra al Parc Nou i una jornada de cloenda). Teatre d’anglès, teatre de la fàbrica de contes al segon trimestre, taller de participació pel consell d’infants al segon trimestre. Pendents de data: Salvem el fartet, Taller d’emocions i sentiments, Convivim amb la diversitat.

Recordem que els pagaments es faran, al igual que el material, pel banc. Els preus de les sortides i la data límit de pagament d’aquestes es comunicarà mitjançant l’agenda dels alumnes i/o correu electrònic a les famílies.

  1. ENTREVISTES AMB LES FAMÍLIES

Recordem que el dilluns de 12:30 a 13:30 és el dia per realitzar les entrevistes amb les famílies. Es farà com a mínim una al llarg del curs per parlar de l’evolució dels alumnes i en cas de ser necessari totes les que calguin.

A LA REUNIÓ S’HA REPARTIT LA SEGÜENT DOCUMENTACIÓ

  • Autorització sortides.
  • Autorització per l’ús de serveis i recursos digitals a Internet.
  • Projecte sorell.
  • Consentiment mèdic i dades sanitàries.
  • Full de justificació de faltes d’assistència.
  • Recollida del vostre mail per tal de poder-ne enviar des del centre les informacions pertinents, ja que recordem que aquest curs no s’entregaran circulars en paper imprès.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>