|
ACTIVITATS DE MATÍ
|
|
|
|
ACTIVITATS |
OBJECTIUS |
DATA |
GRUP |
PREU |
Sortides al Parc Fondo d’en Peixo |
- Observar els canvis de la natura al llarg de l’any.
- Fomentar actituds de respecte i de solidaritat envers els companys, el medi natural i el mobiliari urbà.
|
Curs escolar |
4t, 5è i 6è |
——- |
Learning english through theatre
|
-
Oferir un espai significatiu d’ús de la llengua fora de l’aula, com a eina de suport al procés d’aprenentatge de la llengua anglesa.
-
Afavorir la competència comunicativa de l’alumnat.
|
Curs escolar |
4t, 5è i 6è |
4 € |
Jornada de Cros i Cursa d’Orientació. |
- Promoure la pràctica de la disciplina atlètica del cros en el tram urbà del riu Llobregat.
- Donar a conèixer l’entorn fluvial de la nostra ciutat.
- Orientar-se a l’entorn natural del Prat.
|
Curs escolar |
4t |
——- |
Conte col·laboratiu |
- Fomentar la lectura i l’escriptura desde el punt de vista del gust i la imaginació.
- -Afavorir el treball conjunt amb altres centres.
|
Curs escolar |
4t |
——- |
Taller de poesia |
|
Curs escolar |
4t |
——- |
Coneix millor l’aigua |
|
Curs escolar |
4t |
——- |
Aules amb bon tracte “Un dia vaig ser petit, molt petit” |
- Crear un espai de relació i interacció entre infants i gent gran.
- Afavorir la empatia dels infants envers la gent gran
|
Curs escolar |
4t |
——- |
Les etiquetes parlen |
- Acostumar-se a llegir les etiquetes.
- Utilitzar la informació per triar responsablement
|
Curs escolar |
4t |
——- |
Taller a l’aula: animals vertebrats i invertebrats |
|
24/10/20 |
4t |
|
Jornada esportiva de Jocs Cooperatius (Xarxa EF) |
- Fomentar la participació i cooperació de l’alumnat en les activitats físico-lúdic-esportives.
- Promoure el respecte vers les diferències durant la cooperació entre l’alumnat mitjançant els jocs i les activitats físiques.
- Fomentar l’autonomia i responsabilitat dels jugadors/es en les decisions grupals.
- Respectar les regles i normes dels jocs per un bon funcionament col·lectiu.
- Gaudir de la pràctica de l’activitat física o esportiva potenciant la vessant lúdica per sobre dels aspectes competitius.
- Tenir cura de les instal.lacions i del material esportiu.
|
març 2020 |
5è |
———— |
Esport Blau: Esports de Vela
|
-
Apropar l’esport de la vela a l’alumnat.
-
Impulsar la iniciació i el coneixement dels esports de mar en l’entorn nàutic i marí.
-
Educar mitjançant l’esport, a treballar en equip i respectar el medi.
-
Assolir l’autonomia del navegant garantint un nivell adient de navegació.
|
Cada dimecres del 25 de setembre fins el 13 de novembre. |
5è |
27€ |
Convivim amb la diversitat: taller de costura
|
-
Evidenciar les capacitats de les persones amb diversitat funcional.
-
Reflexionar pel que fa a conceptes com ara: diversitat, inclusió social, igualtat d’oportunitats.
-
Potenciar valors com el respecte de la diversitat, el treball en equip, l’esforç i la superació personal.
-
Fomentar conductes de reutilització o reciclatge de materials.
|
Curs escolar |
5è |
———— |
Circulem amb bicicleta |
- Desenvolupar el sentit de responsabilitat pel que fa a la conducció de la bicicleta, conèixer les conductes segures per circular com a vianant i com a conductor o conductora.
- Difondre les normatives respecte a la circulació amb bicicleta.
- Ser conscients que el respecte de les normes de circulació és bàsic en la seguretat viària.
- Fomentar la convivència entre vianants, bicicletes i resta de vehicles.
|
Curs escolar |
5è |
———— |
Actes de cloenda curs d’educació viària |
- Adquirir hàbits i coneixements relacionats amb la seguretat a l’espai públic.
|
Tercer trimestre |
5è |
———— |
Taller de participació: El Prat, Ciutat dels Infants |
- Fomentar la cultura de la participació i dels principis democràtics en els infants.
- Recollir les opinions i propostes dels infants envers el tema que es treballa al taller, per tenir-les com a base del pla de treball anual del Consell dels Infants.
- Contribuir a la construcció de la ciutat aportant-hi el punt de vista dels infants.
- Fomentar la discussió ordenada, el debat, com a forma de coneixement.
- Donar a conèixer la voluntat de continuació i de renovació del Consell dels Infants del Prat de Llobregat i engrescar els nois i noies a formar-ne part.
|
Curs escolar |
5è |
———— |
Convivim amb la diversitat: taller de costura
|
- Respecte i tol.lerància cap a la diversitat.
- Empatitzar , en un treball comú, amb persones que conviuen amb una deficiència psíquica.
- Saber que sempre podem aprendre de tothom.
- Evidenciar les capacitats de les persones amb diversitat funcional.
- Reflexionar pel que fa a conceptes com ara: diversitat, inclusió social, igualtat d’oportunitats.
- Potenciar valors com el respecte de la diversitat, el treball en equip, l’esforç i la superació personal.
- Fomentar conductes de reutilització o reciclatge
|
Curs escolar |
6è |
———— |
Si jo passo, passa tothom
|
- Posar-nos en la pell d’aquells que conviuen amb algun tipus de discapacitat física .
|
Curs escolar |
6è |
———— |
Trobada entre cultures
|
- Conèixer la diversitat cultural que ens envolta i sentir respecte per totes elles.
|
Curs escolar |
6è |
———— |
Internet segura: les xarxes socials |
- Identificar situacions de risc derivades del mal ús, propi o aliè, de les xarxes socials (WhatsApp, Instagram, Snapchat, etc.), aprendre a solucionar aquestes situacions i conèixer quines són les bones pràctiques per evitar ser víctima o autor d’un mal ús.
|
Curs escolar |
6è |
———— |
17a Cantata Ciutat del Prat |
- Promocionar i difondre el cant coral entre els infants de la nostra ciutat.
- Possibilitar que els nois i noies gaudeixin d’una jornada musical, lúdica i d’amistat.
- Aprofitar el fet musical per educar en valors i en la sensibilitat.
- Fomentar la cohesió entre l’alumnat de la ciutat.
|
Tercer trimestre |
6è |
———— |
Escalada al Prat |
- Donar a conèixer els elements bàsics de l’escalada: materials, nusos que s’utilitzen, sistemes de seguretat i, evidentment, pràctica de l’escalada al rocòdrom.
- Iniciar-se en l’activitat d’escalada en un rocòdrom.
|
Tercer trimestre |
6è |
Pendent de pressupost |
Camins vius, alimentem l’ànima |
- Gaudir de les Arts en Viu en la seva plenitud.
- Despertar l’esperit crític
|
Curs escolar |
4t i 5è |
——– |
Sortides a la localitat relacionades amb el treball per Projectes |
- Fomentar el treball globalitzat, relacionant els aprenentatges amb l’entorn més proper
|
Curs escolar |
4t, 5è i 6è |
——– |
SORTIDES D’UN DIA I COLÒNIES
|
ACTIVITATS |
OBJECTIUS |
DATA |
GRUP |
PREU |
Museu de les aigües (Cornellà)
|
- Conèixer i apropar a l’alumnat als valors de l’aigua dolça.
- Concienciar sobre la importancia de l’aigua al món
|
14/04/2010 |
4t |
Pendent de pressupost |
Colònies. Can font
|
-
Fomentar el treball en equip.
-
Aprendre a solucionar problemes de forma cooperativa.
-
Reconèixer la responsabilitat de viure en grup.
|
3-4-5 de juny |
4t |
Pendent de pressupost |
Parc de Sant Llorenç de Munt
(Sant Llorenç de Munt) |
- Treballar l’ecosistema proper: identificar plantes i arbres
- Diferenciar diferents zones del bosc.
- Conèixer la fauna pròpia d’aquest ecosistema.
|
Finals de març
(data per concretar)
|
5è |
Pendent de pressupost |
Aventura als arbres (Arenys de Munt)
|
- Afavorir el contacte i la cohesió del alumnes a través d’activitats culturals i d’aventura
|
Finals de maig
(data per concretar)
|
5è |
Pendent de pressupost |
La Sagrada Família i el Parc Güell
|
- Conèixer dues de les obres més importants d’en Gaudí d’una manera divertida i vivencial.
- Sagrada Família: conèixer l’interior i exterior del temple així com els elements arquitectònics que el fan únic al món.
- Parc Güell: conèixer el Gaudí urbanista, la relació de la seva obra amb la natura i les noves tècniques constructives.
|
març
(data per concretar) |
6é |
Pendent de pressupost |
Coneguem el Delta |
- Observar els paisatges del delta del Llobregat i els seus elements característics.
- Conèixer els animals i plantes que viuen en aquests ambients, i treballar el concepte de biodiversitat.
- Desenvolupar els hàbits d’observació.
- Analitzar de manera general el desenvolupament de totes les infraestructures presents en aquest territori.
- Fomentar conductes que facin possible el manteniment i la conservació dels diferents espais que integren el Delta.
|
1r Trimestre |
6è |
———— |
Port Aventura
|
- Sortida lúdica per tal de fer un comiat entranyable, divertit i diferent on han de mostrar un grau de responsabilitat, serietat i maduresa davant la llibertat que se’ls ofereix.
|
4-5 de juny de 2020 |
6è |
Pendent de pressupost |