Identitat i caràcter propi

Identitat i caràcter propi: Missió i visió.

Missió

El nostre centre es defineix com una escola catalana, laica, acollidora, respectuosa amb les diferències, compromesa amb el medi i reflexiva, que cerca la innovació i la millora. Fomenta la participació activa i aposta per la creació d’espais on les famílies participen en l’educació dels seus fills.

La missió de l’escola és la de treballar perquè l’alumnat desenvolupi les competències d’aprendre a ser i actuar de manera autònoma, aprendre a pensar i comunicar, aprendre a descobrir i tenir iniciativa, i aprendre a conviure i habitar en el món. Volem que els nostres alumnes creixin com a persones competents.

Visió

Tenim una visió oberta i participativa, on tots els membres de la comunitat educativa tenen veu i es poden expressar lliurement. A més a més, la inclusió és un valor fonamental per a nosaltres, i treballem per garantir que tots els infants tinguin les mateixes oportunitats de desenvolupament.

A l’hora d’ensenyar, ens importa molt les emocions, ja que creiem que és important que els alumnes aprenguin a gestionar-les i expressar-les adequadament. Així mateix, busquem l’equilibri entre el treball més globalitzat i el treball més individualitzat i sistemàtic, per tal que cada infant pugui progressar a un ritme adequat a les seves necessitats.

Per assolir l’excel·lència, considerem que l’esforç és imprescindible, i animem els nostres alumnes a donar el millor de si mateixos en cada tasca. La avaluació contínua, formativa i formadora és una eina important per a detectar les àrees en què cada alumne pot millorar, i per a ajudar-lo a desenvolupar al màxim les seves capacitats.

Entenem que l’aprenentatge és establir connexions i té en compte les diferències individuals, per la qual cosa treballem per aconseguir que cada alumne pugui expressar-se i desenvolupar-se en un entorn acollidor i adaptat a les seves necessitats.

Amb aquesta visió, estem segurs que els nostres alumnes seran capaços de créixer per ser infants competents.

Amb la reflexió, treball en equip i formació volem aconseguir:

1.       Implementar procés educatiu d’innovació i millora continua, que ens  permeti  caminar cap  l’excel·lència educativa, millorant les competències bàsiques de l’alumnat:

• La competència lingüística i comunicativa, en llengua catalana i castellana.
  • La competència comunicativa en llengua estrangera.
  • La competència matemàtica.
  • L’ús de  les TIC-TAC,  per millorar les competències bàsiques.

2.       Millorar la cohesió social per aconseguir una comunitat educativa participativa, cooperadora, respectuosa,  democràtica i implicada en el projecte d’escola.

3.       Millorar l’equitat:

• Treballar en xarxa perquè tot l’alumnat disposi dels recursos materials adequats per a aconseguir una reial igualtat d’oportunitats.
  • Aplicar estratègies metodològiques per aconseguir una educació  adequada a les capacitats i necessitats de l’alumnat i compensatòries  per evitar el risc de fracàs escolar.