Reunió d’inici de curs, P3

REUNIÓ INICIAL DE P3          

 LES MESTRES                                                                                    

P-3A: Mònica

P-3B : Patrícia

Suport :Vanessa.

Educació Especial: Maria

Mestres reforç: Carme Cortassa/ Carme Roig

OBJECTIUS DEL CURS                                                                    

Els hàbits (personals, socials i de treball) i el llenguatge (estructuració del pensament, comprensió i expressió oral).

  •  Aconseguir més autonomia personal a l’escola (en l’esmorzar, anar al lavabo, rentar les mans, beure aigua…) que els ajudarà a fer-se una imatge positiva d’ells/elles mateixos/es. Sóc capaç de fer , puc fer-ho…
  • Assolir un grau de seguretat afectiva i emocional, que els permeti expressar els seus sentiments i les seves vivències.
  • Aconseguir una parla coherent, clara i entenedora.
  • Progressar en la socialització: saber compartir, ajuda mútua, acceptació de normes i hàbits de convivència, col·laboració amb un grup més ampli que la família.
  • Interès per tot allò que passa al seu voltant, observant, explorant i buscant el perquè.

METODOLOGIA

La base de l’aprenentatge en aquesta edat és bàsicament a través del joc, els contes i de l’observació de l’entorn més proper.

  • Treball de llenguatge a nivell de comprensió i expressió oral amb mig grup
  • Treballs d’aula en petit grup (per taules), individual i per parelles
  • Psicomotricitat amb mig grup, alternat amb grafisme (l’altre mig grup)
  • Treball matemàtic a nivell de lògica, reconeixement de figures geomètriques i càlcul mental en grups reduïts.

ÀREES D’APRENENTATGE                                                            

PSICOMOTRICITAT

  • La psicomotricitat afavoreix el coneixement i les possibilitats del propi cos i ajuda als infants en la seva evolució emocional, de relació amb ells mateixos, els altres i l’entorn.
  • Cal que aquest dia vinguin vestits amb roba còmoda i calçat esportiu.

P-3 A         DIJOUS MATÍ

P-3 B        DIVENDRES MATÍ

EXPERIMENTS

  • Els nens manipulen, observen i treuen conclusions a partir del treball realitzat a l’aula. Tot això amb la finalitat d’anar introduint el mètode científic, sense oblidar la importància de les vivències personals com a part de la formació de la persona.

MÚSICA

  • Aprendrem cançons i treballarem nocions musicals vivencials com són el ritme, el so – silenci, els sons fort – fluix, audicions, les danses…

PLÀSTICA

  • Els infants experimentaran amb els colors, textures i composicions diverses. Farem servir diferents materials plàstics (pintura, retoladors, ceres, guixos…) així com diversitat de papers ( de seda, cartolina, pinotxo…) Els nens, de mica en mica aniran agafant destreses manipulatives (punxar, pintar…) i treballant el gust per la composició artística.

                   P3A           DIJOUS TARDA

                   P3B           DIMECRES TARDA

ELS CONTES

  • Al llarg del curs anirem treballant diferents contes, tan de l’editorial com d’altres populars. Amb aquestes sessions volem treballar la capacitat d’escolta i atenció i l’expressió oral, tot ampliant el vocabulari dels vostres fills/es.

INFORMACIONS GENERALS                                                          

ENTREVISTES 

Les famílies podeu concertar amb anterioritat una entrevista amb la tutora els dilluns de 12.30 a 13.30.

INFORMES

  • Es lliuraran dos informes durant el curs escolar (febrer i juny)

ACTIVITATS I SORTIDES

  • Sortides al parc fondo d’en peixo (observació de la natura)
  • Sortida a la ludoteca de Bellvitge, a primers de febrer
  • Sortida d’un dia a Can Pou, activitat dels indis i veurem animals de granja, 8 de març
  • Sortida d’un dia a Mogent, gimcana, el 17 de maig
  • Fàbrica de Contes pel Departament de Normalització Lingüística. Teatre Modern
  • El pagament de les sortides s’ha de fer mitjançant el caixer i donar el rebut 4 dies abans de marxar d’excursió a les tutores.

INDICACIONS DE CENTRE                                                               

  • Procurar una alimentació equilibrada. L’esmorzar ha de ser preferentment petit entrepà o fruita (pelada) sempre amb carmanyola. No oblideu el tovalló de roba. TOT DINS D’UNA BOSSETA DE ROBA, NO MOTXILLA RÍGIDA.
  • Hem constatat aquests primers dies a l’hora d’esmorzar els nens que porten suc, alguns no s’ho acabem i finalment va llençat a l’escombraria. Si es possible és millor que els infants en comptes de dur iogurts bevibles (tipus actimels) sigui iogurt amb cullera (amb la finalitat de que no es tombin i embrutin la taula o el tovalló de roba).
  • Recordeu que el DIMARTS ÉS EL DIA DE LA FRUITA, sempre preparada per menjar.
  • Han de PORTAR LA BATA POSADA DE CASA CADA DIA.
  • Recordeu la importància de MARCAR TOTS ELS SEUS OBJECTES PERSONALS amb el seu nom per evitar pèrdues i confusions. De la mateixa manera recordar que jaquetes i abrics han de portar una CINTA PER PENJAR per evitar que caiguin a terra i s’embrutin.
  • Facilitar l’autonomia dels vostres fills amb roba còmode, sense botons ni cinturons i amb VAMBES DE VELCRO. Intenteu evitar les mitges.
  • Pels aniversaris: si voleu celebrar-los a l’escola podeu portar una caixa de galetes per convidar els companys a l’esmorzar, avisant dies abans a la mestra.
  • Quan un infant es queda a menjador de manera puntual cal que els pares aviseu a la coordinadora del menjador a primera hora del matí. Igualment quan un nen fix no es quedi o estigui malalt cal avisar al matí.
  • En cas de canviar els telèfons o adreça cal avisar a l’escola.
  • En cas de malaltia els nens han de prendre els medicaments a casa. Si fos estrictament necessari prendre el medicament a hores d’escola caldrà que porteu l’autorització del pare/mare i la recepta del metge on especifiqui la dosi a prendre i l’hora.
  • En cas d’accident escolar s’avisarà sempre primer a la família. Si no es localitzes a la família la tutora acompanyarà a l’alumne.
  • Cal entrar amb puntualitat al matí i a la tarda i de la mateixa manera cal recollir els infants a l’hora.
  • Si no podeu venir vosaltres a recollir-los, heu d’informar a l’escola de qui serà la persona encarregada de fer-ho
  • .Cal justificar les absències per escrit amb paper del metge o paper oficial que us podeu descarregar a la web de l’escola. A l’informe quedaran reflectides les absències no justificades. Quan un alumne té una sèrie de faltes sense justificar, s’activa el protocol d’absentisme de l’escola.

QUOTA DE MATERIAL                                                                      

La quota de material és de 45 Euros que haureu d’ingressar al compte de l’escola DURANT EL MES D’OCTUBRE i posteriorment entregar a la mestra la còpia de La Caixa del ingrés del material el més aviat possible.

  • En cas de no poder fer el pagament sencer a l’octubre cal arribar a un acord escrit amb la tutora per tal de fer el pagament fraccionat. Els nens que no paguin tot el material no podran emportar-se les feines ni anar a les sortides.
  • Els passos a seguir de com pagar al caixer els trobareu a la web de l’escola així com al plafó d’informació que tenim a l’entrada del centre.

RECOMANCIONS A LES FAMÍLIES                                       

 

  • Cal que els nens i nenes dormin les hores que els hi pertoquen i vinguin descansats a l’escola.
  • Valorar a casa els treballs escolars i els progressos personals dels nens i nenes.
  • Llegir o explicar contes a casa.
  • Procurar reservar una estona al dia per parlar i jugar amb els nens i nenes.
  • Intentar no sobrecarregar als nens i nenes amb activitats extraescolars.
  • Assistir a espectacles infantils sempre que sigui possible.
  • Donar bon model lingüístic a casa.
  • Acostumar-los a ser respectuosos i a demanar les coses correctament a casa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El Prat de Llobregat, a 7 d’octubre de 2015

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>