.

Més informació sobre preinscripció i matrícula aquí.

NOVETAT (05-03-24) Oferta inicial de places.

Del 6 al 20 de març, fes la preinscripció AQUÍ.

IMPORTANT Si esculls la nostra escola en primera opció per fer la preinscripció, truca’ns al 93 849 72 22 per demanar cita prèvia i fer l’entrevista amb direcció (del 6 al 20 de març).

________________________________________________________________________________________________________________

Dossier informatiu inici de curs 23-24

Carnaval 2024

Divendres 2 de febrer en Carnestoltes va arribar a l’escola Colors i l’alumnat de 6è, com a missatgers d’aquest, van dur a terme el pregó on es van explicar les consignes de la setmana de Carnaval.

Dijous Gras els infants de tota l’escola van compartir un matí ben divertit al Parc del Mirador i divendres 9 de febrer al matí, a causa de la pluja, hem celebrat la rua a l’escola. La temàtica d’enguany ha estat relacionada amb les Olimpíades Màgiques. Per aquest motiu, l’alumnat d’infantil s’ha disfressat de medalles, anelles olímpiques i podis, i els infants de primària d’esportistes de diferents especialitats (surf, waterpolo, hípica, gimnàstica, handbol, bàsquet i voleibol).

Finalment, dimecres 14 de febrer celebrarem el judici del Rei Carnestoltes. L’alumnat de 1r, amb l’ajuda dels infants de 6è, elaboraran rodolins per tal d’argumentar la defensa d’en Carnestoltes i, d’altra banda, la defensa de la Vella Quaresma.

Podeu veure fotografies dels diferents actes aquí.

Feu una ullada al vídeo de la celebració del Carnaval! Esperem que us agradi.

DENIP 2024: PAU I MEDI AMBIENT, JUSTÍCIA AMBIENTAL.

La celebració del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP) representa a la nostra escola la manifestació pràctica dels principis fonamentals del nostre projecte d’escola. Constitueix un espai de trobada i accions on acceptem les diferències envers els altres i posem en pràctica la capacitat de diàleg per aconseguir treballar i avançar plegats en la resolució de conflictes.

El 26 de gener es va celebrar el Dia Mundial de l’Educació Ambiental, amb l’objectiu de despertar en en els infants la consciència sobre la nostra responsabilitat. Aprendre a cuidar el medi ambient significa conviure en pau amb la natura i amb la nostra comunitat. La manca de justícia ambiental contribueix a les desigualtats més evidents entre les persones que habiten el planeta. Exemples d’això en són l’ús que fem dels recursos terrestres i de l’aigua; el consum poc responsable i desmesurat de les societats industrials mentre plantes, animals i persones moren de set en algun lloc, altres malbaratem amb piscines o camps de golf el seu bé.

Durant el mes de gener, especialment des de l’àrea de Valors, els infants han desenvolupat a les aules tot tipus d’activitats (escolta de cançons, debats, dinàmiques de grup, activitats plàstiques, etc.) per reflexionar sobre el tema Pau i medi ambient: justícia ambiental i elaborar l’exposició col·lectiva I ara què? presentada al vestíbul d’entrada de l’escola.

Els alumnes de 6è han redactat i han llegit a l’Assemblea d’avui el Manifest del DENIP 2024 en nom de tota la comunitat de l’escola Colors, expressant el compromís que prenem com a membres de la societat. Després, s’ha presentat la Gent de Pau de l’Escola Colors, aquells infants que han estat escollits a cada classe perquè mereixen un reconeixement per les seves accions pacífiques i respectuoses així com els valors que representen. 

A l’assemblea també hem pogut comentar l’activitat de recollida i classificació de residus generats durant una setmana a cada classe, per tal de fer una diagnosi de quina quantitat i tipus de deixalles generem a l’escola, i reflexionar sobre l’ús que fem dels recursos i organitzar la seva recollida i selecció de manera eficient i adequada.

Per finalitzar l’acte, ha sonat la cançó Planeta Greta, del grup Macedònia.

Properament podreu veure algunes imatges en aquest enllaç.

DIA MUNDIAL DE L’EDUCACIÓ AMBIENTAL

Amb motiu del dia Mundial de l’Educació Ambiental del passat divendres dia 26 de gener, vam realitzar una acció conjunta en la qual l’alumnat de primària de l’escola va col·laborar amb la cura i protecció del nostre entorn, netejant entre tots i totes algunes zones del nostre barri. Els infants d’Infantil van vetllar per netejar els espais comuns de l’escola (patis, hort…). Per fer la recollida es van utilitzar guants biodegradables, respectuosos amb el medi ambient. Podeu veure les imatges clicant aquí.

A continuació, us enllacem el reportatge que va venir a realitzar a l’escola VOTV- dia Mundial de l’Educació Ambiental i que va emetre el mateix divendres al vespre.

1a reunió del Consell de Representant d’Infants (curs 23-24)

Avui ha tingut lloc la primera reunió del Consell de Representants d’Infants del curs 23-24, a la que han assistit l’equip directiu i els delegats, delegades, secretaris i secretàries escollits a cada grup.

En aquesta sessió, a més de revisar els acords del curs anterior, s’han tractat diversos temes com les accions realitzades del Projecte pati, les “mesures per salvar el planeta” que es poden implementar a l’escola i el plantejament de l’eix transversal d’enguany, dedicat a la sostenibilitat i el reciclatge.

A més, l’equip directiu ha presentat el nou espai de la pàgina web dedicat al Consell de Representants d’Infants i les Assemblees Generals, on es recolliran les convocatòries de reunions, els acords presos i les propostes i comentaris dels grups. Podeu visitar la pàgina aquí.

A L’ESCOLA COLORS DIEM NO A LA GUERRA!

Aquest matí, en Miquel Cánovas (ex-docent de l’escola) ha vingut al centre a fer una xerrada als infants de 4t, 5è i 6è de primària amb motiu del conflicte bèl·lic Palestina-Israel.

Hem abordat la guerra a Palestina des de la part curricular i d’aprenentatge. Hem tractat la vessant històrica, social, econòmica, geogràfica i els orígens del conflicte a Orient Pròxim. Ens hem remuntat a principis del segle XX i hem après les causes dels fets ocorreguts al llarg del temps que encara tenen conseqüències en ambdós estats i en tot el món avui dia.

A nivell emocional, treballarem el conflicte bèl·lic des de les diferents tutories i des de l’àrea de valors. A través de cercles de la paraula podrem posar paraules als nostres dubtes, pors i neguits envers qualsevol guerra.

Des de l’escola Colors, tota la comunitat educativa (infants, docents, famílies i AFA) avui manifestem el nostre rebuig a qualsevol acció de violència que vulneri els drets universals de les persones i especialment dels infants.

Aquesta guerra, com totes, atempta contra tots els valors universals de les persones, contra la llibertat i contra la vida.

A l’escola Colors diem NO A LA GUERRA!

CELEBREM LA CASTANYADA

La setmana del 25 al 31 d’octubre hem celebrat la festa de la Castanyada a la nostra escola, la primera d’enguany!

Durant tota la setmana hem realitzat activitats relacionades amb la tardor; exposició col·lectiva de treballs de tardor, taller de panellets, contes de tardor, dia dels difunts al món…

El 31 al matí, els infants i l’equip docent de l’escola vam esmorzar castanyes tots junts a la pista de primària. Per la tarda, ens vam retrobar de nou per a ensenyar les danses tradicionals treballades des de música i vam gaudir de la primera festa conjunta d’aquest curs.

Volem agrair a les famílies per la seva col·laboració en torrar les castanyes, a la senyora Castanyera que ens va venir a visitar a l’escola i a les famílies que van col·laborar en l’activitat del dia de difunts a la classe de 4t.

Us deixem un tastet de fotos del dia de la festa!

Gràcies per la vostra col·laboració famílies!!!

ACTIVITATS DE FINAL DE CURS

Benvolgudes famílies,

L’última setmana de curs, a l’escola es van realitzar diferents activitats de comiat que, entre il·lusió, llàgrimes i alegria, van portar el colofó a l’acabament del curs escolar.

Com ja sabeu, el dia 16 de juny es va celebrar la festa de final de curs amb actuacions de tot l’alumnat, seguidament es va duu a terme el comiat de 6è. A continuació, es va celebrar la festa organitzada per l’AFA, on es van realitzar diverses activitats i els alumnes i les seves famílies van guarnir les taules del sopar de maneres molt originals. Algunes van tenir premi inclòs.

El dia 21 de juny tots els infants van poder gaudir d’una sortida a Mas Cabrit. Van haver moments lúdics amb tota la comunitat educativa, infants, mestres i famílies. Després de passejar fins a la casa, es va esmorzar i els nens i nenes van començar la gimcana, per diferents espais de jocs i tallers. S’ho van passar d’allò més bé.

Donem les gràcies a tota la comunitat educativa que ha col·laborat, ajudat i participat en algun moment durant aquest curs escolar i ha fet possible que els nostres nens i nenes hagin gaudit d’un curs ple d’emocions i bones sensacions.

Podeu visualitzar les fotos aquí.

L’escola explica com treballa el vector de qualitat de l’educació de les llengües

L’escola ha col·laborat amb el programa divulgatiu sobre el vector de la qualitat de les llengües al nou currículum del Departament d’Educació, explicant com es treballen les llengües al centre.

La llengua se situa al centre del procés d’aprenentatge, ja que és l’instrument d’accés a la informació i a la construcció de coneixement. L’aprenentatge de les llengües es planteja des d’una perspectiva competencial, a través dels enfocaments metodològics centrats en l’aprenentatge integrat de les llengües i d’aquestes amb els continguts, tenint sempre la llengua catalana com a llengua vehicular. Les llengües d’aprenentatge de l’escola són la catalana, la castellana i l’anglès.

Alhora al centre hi ha present una vintena de llengües, les quals a totes s’hi dóna visibilitat i valor. Al centre, i des de fa anys, el tractament de les llengües s’ha focalitzat en el plurilingüisme.

Una mostra de docents de l’escola Colors ho explica en aquest vídeo:

XI Campanya de donació de sang: Dóna sang de Colors!

L’escola Colors organitza la XI Campanya de Donació de Sang, i un any més promou un dels projectes d’aprenentatge-servei que l’alumnat de 4t duen a terme. Aquest projecte es realitza conjuntament amb la col·laboració amb el Banc de Sang i Teixits de Catalunya. Ara, més que mai, és important prendre consciència de la importància de fer-se donant per a augmentar les reserves de sang que ajuden a salvar la vida de les persones.

La data programada és el proper dimecres 10 de maig de 15.30h a 19.00h.

Per accedir-hi i demanar hora, es pot fer a través del QR del cartell.

SANT JORDI A L’ESCOLA COLORS 2023

Durant aquesta setmana a l’escola des d’I3 i fins a 6è, els nens i nenes han realitzat tot un seguit d’activitats relacionades amb la celebració de Sant Jordi:

CONTACONTES
El dimecres 19 d’abril l’escola va rebre la visita de la contacontes Laura Asensio qui va explicar un conte als infants d’I3 i un altre als infants de 1r de primària. El dijous 20 d’abril l’especialista Emily McTaggart va explicar dos contes en anglès per als infants de 3r (The Gruffalo) i 5è (The Wizard of Oz) de primària.

REPRESENTACIÓ DE L’OBRA TEATRE SANT JORDI

El dimecres 19 d’abril els i les alumnes de 3r de primària van estrenar l’obra de teatre de Sant Jordi per a les seves famílies. Aquest curs, l’escola ha pogut comptar amb el suport de la companyia de teatre Frec a Frec per a la preparació de la representació teatral (subvenció del programa PROA+). La resta d’infants de l’escola (infantil i primària) van poder gaudir de l’espectacle divendres 21 d’abril al matí.
A l’estrena de l’obra de teatre es va convidar també als alumnes d’Infantil (2 anys) de l’escola bressol El gegant del Pi. A aquests convidats tan especials, els alumnes de 6è els van anar a buscar a l’escola bressol per acompanyar-los cap a l’escola i en acabar els van acompanyar de nou de retorn.

JOCS FLORALS ESCOLARS

Divendres a la tarda es va dur a terme l’acte dels XI Jocs Florals de l’escola, activitat que fomenta l’expressió i la creativitat literàries des d’I3 fins a 6è de primària. En aquests jocs florals es va donar reconeixement a 3 produccions literàries de cada curs de l’escola. Els infants guardonats van rebre un llibre, una rosa i un diploma. Els jocs florals es van celebrar al gimnàs de l’escola i durant tota la setmana els infants van poder gaudir de la visita a l’exposició al vestíbul de l’escola, de les seves produccions literàries i les de la resta d’alumnes del centre.

TREBALLS MANUALS SANT JORDI I VENDA DE ROSES DE L’ALUMNAT DE 6è DE PRIMÀRIA

A més a més de les seves produccions literàries, tots els infants de l’escola van elaborar un treball manual de Sant Jordi, que es van poder endur a casa.

Els infants de 6è de primària van elaborar diferents treballs manuals que van vendre a la parada de Sant Jordi de l’escola, a la plaça de l’Espolsada de Corró d’Avall i a la plaça d’Espanya de Bellavista el diumenge dia 23 d’abril. La recaptació de la venda dels treballs manuals i de les roses aniran en benefici de les seves colònies de fi d’etapa. Foto realitzada per l’ajuntament de Les Franqueses.

Per poder veure les fotos de les activitats realitzades durant aquests dies, cliqueu AQUÍ.

 

8M Dia de la Dona

La coeducació a l’escola és un dret dels infants i per tant és un principi que ha d’estar present el dia a dia a les aules.

Al llarg de tota aquesta setmana, amb motiu del 8M com a dia representatiu d’aquest principi d’igualtat entre homes i dones, des de l’àrea de valors es faran activitats seqüenciades per temàtiques i per nivells: a cicle inicial, es treballen els estereotips de gènere (Tots tenim el mateix futur?) i les violències masclistes (lectura reflexiva de Arturo y Clementina, de Adela Turín); a cicle mitjà, es fa un reconeixement de les dones (La dona més important de la meva vida) i el paper de la dona al llarg de la història (mite d’Atalanta); a cicle superior, reflexionen sobre la discriminació i el racisme contra les dones (activitat Mujer y negra, doblemente discriminada, i el recurs Reinas negras olvidadas).

Avui 8 de març, per reivindicar la importància d’aquest dia, des de les tutories s’han fet diverses activitats a les aules:

A I3 i I4 s’han explicat diferents contes relacionats amb el dia de la dona.

A I5 l’alumnat ha dibuixat una dona important a la seva vida i li han escrit paraules boniques.

A primer i a segon han visualitzat tres vídeos diferents:  Els números de la Katherine Johnson, l’Info K del dia de la dona i Les claus dels dies de les dones i s’ha dut a terme una tertúlia.

A tercer han parlat del reconeixement de les dones més importants de la seva vida.

A quart han vist el vídeo Por qué 8M Día de la Mujer?. Han triat paraules boniques per escriure a aquest dia i han fet un dibuix amb aquestes paraules.

A cicle superior han visualitzat el vídeo Mujer y Negra, doblemente discriminada i s’ha fet una tertúlia a partir del vídeo.

Podeu veure algunes fotos del 8M aquí.

Imatge de Freepik

Carnaval 2023

Dimecres 8 de febrer en Carnestoltes va arribar a l’escola Colors i l’alumnat de 6è, com a missatgers d’aquest, van dur a terme el pregó on es van explicar les consignes de la setmana de Carnaval.

Dijous Gras els infants de tota l’escola van compartir un matí ben divertit al Parc del Mirador i divendres 17 de febrer al matí van participar a la rua del barri Bellavista, junt amb l’escola Joan Camps i l’escola bressol El gegant del Pi. La temàtica d’enguany ha estat relacionada amb els ODS (Objectius del Desenvolupament Sostenible). Per aquest motiu, l’alumnat d’infantil es va disfressar de fruites i verdures, els mitjans de plaques solars i els grans d’aerogeneradors.

Finalment, ahir dimecres 22 de febrer es va celebrar el judici del Rei Carnestoltes. L’alumnat d’I5, amb l’ajuda dels infants de 6è, van elaborar rodolins per tal d’argumentar la defensa d’en Carnestoltes i, d’altra banda, la defensa de la Vella Quaresma. Per sentència de la Senyora Jutgessa, en Carnestoltes ha hagut de marxar fins el proper curs i la senyora Vella Quaresma es quedarà amb nosaltres aquestes 7 setmanes fins a l’arribada de la primavera.

Podeu veure les fotos aquí.

DENIP 2023

Avui 30 de gener es celebra el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP).  Per l’escola Colors aquest dia representa la manifestació pràctica dels principis fonamentals del projecte d’escola. Constitueix un espai de trobada i accions on s’accepten les diferències envers els altres i es posa en pràctica la capacitat de diàleg per aconseguir treballar i avançar plegats en la resolució de conflictes.

Aquest curs 22-23 centrem aquesta celebració en la necessitat de comunicar-nos uns amb els altres de forma no-violenta i assertiva (CNV). La comunicació està passant a ser més digitalitzada que humana i la pandèmia ha fet augmentar l’individualisme. Les conseqüències de tot això són la pèrdua de connexió entre les persones, la capacitat d’empatia i la dificultat per identificar-nos amb qui pateix injustícies. En definitiva, això genera i fa créixer la violència entre les persones.

Durant aquest mes de gener, dins de les sessions d’educació en valors i des de la tutoria, els alumnes de primària i els alumnes d’educació infantil s’han endinsat en el significat d’aquesta celebració i han fet activitats individuals i col·lectives com debats, reflexions, dinàmiques de grups, activitats plàstiques, escolta activa de cançons per la Pau de diferents autors i/o grups musicals, etc. A totes les aules han posat en comú les característiques de la Gent de pau de la classe per la seva elecció i han participat a la instal·lació artística col·lectiva:  Parlem! Sempre!. L’alumnat de 6è, com és habitual, ha redactat el Manifest del DENIP 23 en nom de tota la comunitat escolar.

Avui, tots els infants han visitat l’exposició creada entre tots i han assistit a l’assemblea, on han llegit el Manifest per la Pau 2023 i s’ha donat reconeixement als infants que han estat escollits pels seus companys i companyes com a Gent de Pau 2023.

Podeu veure més imatges aquí.

Concert d’hivern 2022

El dilluns dia 19 i 20 de desembre vam celebrar el concert d’hivern a l’escola.

Enguany els infants d’I3 fins a 6è han cantat cançons “vora el foc”.

Hem pogut gaudir d’un concert ben càlid. Podeu visualitzar les fotografies i vídeos AQUÍ.

Plantada d’arbres Colors

Divendres 2 de desembre es va dur a terme la plantada de quatre arbres al pati de la nostra escola: un ametller a la zona d’Infantil, un til·ler a l’entrada de l’escola i dues moreres al pati de primària. Aquesta acció de millora del pati forma part del projecte transversal “El pati que volem”. En aquest projecte totes les classes estem treballant de manera participativa i col·laborativa aportant idees i proposant millores per a què el nostre pati tingui espais de qualitat.

El curs passat, al Consell de Representants d’Infants es va realitzar la petició de tenir més ombres i natura al pati i aquest trimestre, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Les Franqueses, s’ha pogut donar resposta a la petició dels infants.

La jornada va ser molt significativa per a tot l’alumnat perquè la plantada es va realitzar amb la seva participació. Tots els infants van poder veure i formar part del procés i, els i les delegades de cada classe, van posar terra als petits arbres en representació dels seus companys i companyes. Ara, hem de prendre consciència de la cura dels petits arbres perquè es facin grans i forts i, amb els anys, ens donin l’ombra que tant necessitem.

Voleu veure més imatges del dia de la plantada? cliqueu aquí

Celebrem la Castanyada a l’escola

Divendres 28 d’octubre pel matí, i després de tota la setmana realitzant activitats relacionades amb la tardor, l’alumnat i l’equip docent de tota l’escola, van esmorzar les típiques castanyes a la pista. Moltes gràcies a les famílies de l’escola que van col·laborar per a torrar-les, i així poder fer que els nostres nens i nenes gaudissin d’aquesta jornada tan tradicional.

Per la tarda, es van retrobar de nou a la pista per a ensenyar les danses tradicionals treballades des de l’àrea de música.

Aquí teniu un tastet. Si en voleu veure més, podeu accedir a l’àlbum de fotos.

Arriba la Castanyada…

Gràcies a les famílies que hi han col·laborat, la senyora Castanyera ha arribat a l’escola Colors i ja està a punt per a celebrar la festa de la Castanyada d’aquest any. Si la voleu veure, la trobareu al vestíbul de la nostra escola.

Durant tota la setmana l’alumnat d’infantil i primària elaboraran tot un seguit d’activitats relacionades amb la tardor (exposició col·lectiva de la tardor, taller de panellets, contes de tardor, dia dels difunts al món, balls amb cançons tradicionals, esmorzar amb castanyes…).

Aquí teniu tota la informació detallada. 

Tallers Internivells

Després de dos cursos sense aquesta metodologia que tant agrada a l’alumnat de l’escola, finalment aquest curs s’han pogut tornar a posar en pràctica els tallers internivells d’infantil i primària.

En el cas de primària, dues tardes a la setmana els infants de primer, segon i tercer trien quin taller els agradaria fer durant quatre sessions i es barregen entre ells. Els grans de l’escola, els alumnes de quart, cinquè i sisè ho fan una vegada setmanalment i també tenen l’oportunitat d’interactuar amb companys d’altres classes. Els tallers ofertats per a aquesta etapa són: teatre, art, pretecnologia, ràdio, cuina i laboratori. En el cas d’infantil, dues tardes a la setmana els infants d’I3, I4 i I5 també es barregen i fan els següents tallers: contrucció, experimentació, disfresses, circulació i la casa/mercat. L’escola ha habilitat els espais adients per a portar a terme els diferents tallers amb el seu material corresponent i els alumnes s’hi desplacen per a poder-hi participar.

Per veure les imatges on els infants han començat a gaudir de les primeres propostes, cliqueu aquí (per infantil) i aquí (per primària).

Job Shadowing (Erasmus+) a Portugal

En el marc de les llengües europees i dins els projectes d’innovació pedagògica del Departament d’Educació, l’escola Colors participa en el projecte Erasmus+. És per això que aquests dies dues de les mestres del centre, conjuntament amb altres docents del nostre país i una de les coordinadores del Servei de Llengües Estrangeres i Origen, estan gaudint d’uns dies d’acolliment a l’agrupació d’escoles Virginia Moura a la població de Moreira de Cónegos (Portugal).

Allà, durant aquesta setmana podran observar les metodologies referents a l’alumnat nouvingut i aspectes relacionats amb el seu aprenentatge, recursos que fan servir, gestió dins l’aula, estratègies per a treballar la diferent tipologia d’alumnat… i alhora observaran com treballen amb les seves famílies i la seva implicació dins l’escola.

Aquesta és sens dubte una experiència del tot enriquidora.

Durant l’estada, les dues mestres elaboren un diari d’observació. Aquí els podeu llegir (diari mobilitat primària i diari mobilitat secundària)

Si voleu veure un recull de fotos més ampli de la visita cliqueu aquí.