17 DE MAIG, DIA INTERNACIONAL CONTRA LA LGTBIFOBIA

Famílies!

Cada 17 de maig es commemora la lluita contra l’homofòbia (lesbofòbia i gaifòbia), la bifòbia, la transfòbia i la fòbia a la intersexualitat. Des del sistema educatiu, recordem que cal treballar per garantir els drets de les persones LGBTI a fi que la vivència del gènere sigui una vivència saludable i empoderadora de totes les persones.

Les escoles són espais de socialització i, per tant, són un marc idoni per fomentar un esperit crític envers el sexisme, i comprometre’s amb els eixos de diversitat.

Us suggerim propostes d’actuació i recursos específics a fi de promoure la conscienciació de la diversitat de gènere i la prevenció i l’abordatge de l’assetjament LGBTI.

Dins del projecte de convivència i més concretament dins de l’apartat de coeducació, manifestem el nostre compromís de ser una escola lliure de qualsevol tipus de violència, prejudici o discriminació on tothom se senti lliure per SER.

Compartim amb vosaltres una sèrie de recursos que podeu fer servir a casa per parlar amb els vostres fill@s sobre aquest tema.

• JOC AMB MINIMONS: És un joc lliure, no estereotipat, en què qualsevol objecte pot ser qualsevol cosa. Simplement cal deixar crear, experimentar i, mentre els infants creen, afloren els seus sentiments, emocions del que els agrada o del que no, d’on se senten a gust.
  • CUA DE SIRENA: Una cosa o l’altra. Blanc o negre. Carn o peix. Nen o nena, humá o sirena… Com si només hi hagués dues opcions! No pot ser que una decisió sigui també que no vols prendre una decisió? Recomanem aquest CONTE ONLINE adreçat per alumnes d’infantil i cicle inicial.
  • VERMELL: HISTÒRIA D’UNA CERA DE COLORS: Cal mirar amb etiquetes? Es fàcil canviar d’etiqueta? Us recomanem aquest CONTE ONLINE per als alumnes de Cicle Mitjà.
  • JÚPITER I MART: aquest CURTMETRATGE parla sobre la diversitat familiar a través de la música. Adreçat a alumnes de cicle superior.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *