Grups Interactius

Els grups interactius són una forma d’organització de l’aula que dona els millors resultats en l’actualitat quant a la millora de l’aprenentatge i la convivència. Pel seu desenvolupament, es multipliquen i es diversifiquen les interaccions a la vegada que augmenta el temps de treball efectiu. Són classes en petits grups heterogenis en el que es respecta el gènere, l’idioma, les motivacions, el nivell d’aprenentatge i l’origen cultural. Cada grup està a càrrec d’una persona adulta voluntària que facilita la interacció, el diàleg i l’aprenentatge. El docent coordina les activitats i proporciona un suport. Són grups de 4 a 5 alumnes amb canvis d’activitats curtes cada 15 o 20 minuts. Es caracteritza per ser una organització inclusiva cap a l’alumnat. La interacció és un factor clau a l’activitat; el moment de canvi de l’activitat influeix i genera un augment de motivació, involucrant-se en el treball i ajuda a l’alumnat a enfrontar-se a noves situacions i estimular el seu aprenentatge. Cal donar importància en cada moment de promoure les interaccions amb altes expectatives que marquen l’èxit de l’activitat.