Calendari preinscripció (famílies) 2024-2025

Butlletí 11/20-21: 30 d’octubre

Situació actual i recordatoris

La situació general ha millorat, tot i que a l’escola seguim aguantant. Aquesta setmana hi ha hagut dos positius de persones de l’escola, però en els dos casos portaven dies sense venir i no ha calgut confinar alumnes ni mestres. Seguim sense confinar cap grup!

Us posem alguns aspectes que seria important recordar i tenir-los presents:

      • En els accessos a l’escola, cada grup té un horari. Si l’entrada va àgil es pot deixar entrar una mica abans, però és important respectar els torns. Si persones dels segon o tercer grup es posen a la part de davant de la fila, impedeixen passar a altres alumnes que han d’entrar abans.
      • Quan hi ha aniversaris o qualsevol activitat en les que la gent pugui portar aliments de fora del centre, caldrà que siguin sempre empaquetats, etiquetats i sense obrir. Si són en format individual millor. En cas contrari, no es podran consumir ni repartir dins de l’escola.
      • Recordem que tenim un Pla d’Organització es detallen gran part de les mesures organitzatives i de seguretat. Podeu consultar-lo al nostre WEB.

Ara que arribem al mes i mig de classe, cal dir que hem de felicitar els nens i nenes perquè estan donant una lliçó de saber estar, d’adaptar-se a les noves circumstàncies i de ser capaços de viure l’escola amb un somriure tot i les restriccions. Només per això, val la pena que totes les persones adultes fem el possible perquè puguin seguir venint a l’escola. Amb la nostra actitud responsable dins i fora del centre cadascú de nosaltres posa el seu gra de sorra per aconseguir-ho.

Sortides primer trimestre

Els grups que facin alguna sortida durant aquest primer trimestre, la faran per l’entorn proper, a peu i amb el grup estable. En cas de necessitar el suport d’algun monitor o monitora de pagament, ja es cobraria conjuntament amb les sortides del segon o del tercer trimestre. Esperem que cap a la primavera puguem fer més sortides.

Autorització serveis Internet

Les famílies d’alumnes de primària rebreu pròximament una autorització d’ús de serveis i recursos digitals a Internet. Les famílies haureu d’autoritzar que els vostres fills i filles poden fer servir aquests recursos. Concretarem el ClassDojo i la possibilitat de començar aviat (almenys amb els grans) amb l’ús de l’entorn Google for Education (Gmail, Drive, Calendar…). Abans rebreu informació al respecte.

Pagaments

Us recordem que demà (31 d’octubre) finalitza el termini pel pagament del material corresponent al primer trimestre. En cas de tenir alguna dificultat, poseu-vos en contacte amb secretaria, preferiblement per correu electrònic.

Butlletí 10/20-21: 23 d’octubre

Evolució de la situació

Les dades que ens arriben de la pandèmia no són bones i no sembla que millorin. El nostre propòsit és fer de l’escola el lloc més segur possible fora de casa i seguim posant tots els esforços en aquest objectiu. Les pròximes setmanes i mesos, amb les baixades de temperatura i el que això comporta, caldrà extremar les mesures de seguretat.

Recordem alguns aspectes importants:

      • Totes les persones de més de 6 anys (alumnes a partir de 1r) han de dur la mascareta en tot moment i posada de manera que tapi barbeta, nas i boca.
      • Cal rentar-se les mans vàries vegades durant la jornada escolar.
      • Els espais tancats han d’estar el màxim de ventilats possible.
      • Cal anar en cura a les entrades i sortides. Demanem respectar el torn i no fer grups ocupant el pas a la vorera.
      • Cap persona pot romandre al centre amb símptomes compatibles amb la Covid-19 ni si n’ha tingut els darrers dies (segons prescripció mèdica)

Gràcies al compromís de tothom i a la bona sort (sabem que ens pot tocar en qualsevol moment) fa sis setmanes que van començar les classes i encara no hem confinat cap grup. Així i tot, tal com us vam explicar, ens hem preparat per donar la millor atenció possible quan es doni el cas.

Consell escolar

El dimecres 21 d’octubre ha hagut una reunió del consell escolar. Els punts més importants a tenir en compte han estat els següents:

      • Vistiplau a la programació general del centre per aquest curs 2020-2021, que posteriorment ha estat aprovada per la direcció del centre. Podeu consultar una presentació resum clicant aquí.
      • Valoració positiva del primer mes de curs i confirmació del propòsit de fer tot el possible per mantenir l’escola oberta de forma presencial.
      • S’ha acordat que no es modificaran les composicions del grups estables.
      • S’han deixat en suspens les colònies 2020-2021 a l’espera de com evoluciona la pandèmia.

Menjador

L’escola va sol·licitar el Departament d’Educació una partida econòmica per poder subvencionar la contractació de dos monitors més del menjador per part de l’empresa Control Play. Aquesta partida ens ha estat concedida i l’empresa incorporarà dues persones més a l’equip de monitoratge, de forma immediata.

Colònies 2020-2021

Tal com hem dit en el punt del consell escolar, les colònies s’han deixat en suspens. En la situació actual no podem organitzar-les i esperarem a veure com evoluciona la pandèmia.

S’ha pres el compromís de no donar cap paga i senyal a cap empresa i s’ha pres la decisió de tornar els diners a les famílies que no els van demanar. Per tant, es tornarà 41 € per cada nen o nena de les colònies de l’any passat, sempre que estigui al corrent de pagaments i no se’ls hagi tornat ja.

Si la situació ho permet i es poden organitzar unes colònies aquesta primavera, ja es veuria com es fan els pagaments, si podrien anar tots els grups, etc.

 

 

Butlletí 9/20-21: 16 d’octubre

Evolució curs

Avui es compleix un mes des de l’inici de les classes de tots els grups. Recordem que els infants de P4 i P5 no van poder començar el 14 de setembre i ho van fer el 16.

Superat el primer més, seguim sense cap cas positiu ni cap grup confinat. Les entrades i sortides estan funcionant força bé amb l’ajuda de tothom i, el més important, els nens i les nenes estan bé a l’escola. Tenir alumnes feliços era el principal propòsit de la reobertura del centre.

Així i tot, no podem abaixar la guàrdia i hem d’insistir amb les mesures de seguretat. Fins ara l’escola no està sent un focus de transmissió de la Covid 19 i així hem de seguir. Venen quinze dies que poden ser crítics i entre tots hem d’aconseguir que l’escola segueixi oberta.

Pagament material

Us recordem que durant el mes d’octubre s’ha de realitzar el primer termini de pagament del material. Quan l’hagueu fet, heu de fer arribar el comprovant al tutor o tutora.

En cas de tenir qualsevol problema, poseu-vos en contacte amb secretaria (Elena Godoy). Les hores de visita en principi són dilluns, dimecres i divendres de 9.30 a 10.30 i dilluns i dimarts de 15.15 a 16.15. Recomanem demanar cita.

Dades de contacte

Us recordem les dades de contacte de l’escola:

      • Correu electrònic (prioritària): a8063761@xtec.cat  / esc-vicenteferrer-sb@xtec.cat
      • Telèfon: 936526352
      • WhatsApp: 623176902

En aquesta mateixa pàgina podeu consultar el nostre Pla de Comunicació del centre, on teniu detallats els diferents canals i la finalitat de cadascú d’ells.

Previsió en cas de confinament

En cas de confinament, sigui d’un grup o més d’un, tenim previstes les següents actuacions, pel que fa a l’educació primària (etapa obligatòria):

      • Cada infant tindrà una videoconferència diària amb el seu tutor o tutora, en grup reduït (8 alumnes aproximadament), a través del Google Meet.
      • Garantim com a mínim una sessió d’anglès a la setmana.
      • Se seguirà amb la programació, treballant els continguts previstos.
      • Es farà alguna tutoria individual si és necessari, sobretot si s’allargués més dels 10 dies previstos per quarantena.

En el cas d’educació infantil, també es faran videoconferències, però atesa l’edat dels infants i que es tracta d’una etapa no obligatòria, no n’hi haurà cada dia. En aquest cas l’objectiu serà bàsicament mantenir el vincle i no pas avançar aprenentatges més “acadèmics”.

En cas d’haver de confinar-se un infant o un grup reduït d’alumnes (no tota la classe), es buscaran mesures per poder mantenir el vincle i que no quedi enrere.

Butlletí 8/20-21: 8 d’octubre

Entrades i sortides al centre

Des de l’equip directiu volem agrair a la gran majoria de famílies la vostra col·laboració amb nosaltres a l’hora d’organitzar entrades i sortides, la veritat és que en línies generals està sortint bé. Per tal de millorar encara més, exposem o recordem alguns aspectes que cal tenir en compte tant pel que fa a les entrades com a les sortides:

    • A l’hora de venir a recollir als infants, s’ha de recollir-lo a la mateixa vorera on surten els alumnes. El professorat no pot deixar que un nen o nena creui la calçada sense un adult. Només poden fer-ho aquells que tenen autorització per marxar sols del centre.
    • Els horaris d’entrada són una referència per tal que no hi hagi aglomeracions. De vegades, si ja ha entrat tot el torn anterior, s’avança l’accés d’un grup un parell de minuts, tot i que, aquells que venen a l’hora indicada no ho fan tard.
    • Demanem que no vingueu a l’escola molt temps abans de la vostra hora si no és necessari, perquè en alguna de les portes es dóna el cas que hi ha aglomeracions fora del centre durant una estona i ho hem d’intentar evitar. En cas d’arribar abans, podeu esperar el vostre torn una mica allunyats d ela porta d’entrada per evitar que hi hagi massa gent.

Piscina escolar

L’escola va acordar amb l’ajuntament no dur a terme el programa de natació a P4 i P5 per raons de seguretat, atès que la instal·lació on es porta a terme aquesta activitat està oberta al públic en general i la necessitat de fer el trajecte en autocar. Aquesta ha estat la tònica general dels centres públics de Sant Boi i, concretament, de totes les escoles de la nostra zona escolar (Marianao).

No es descarta poder-la fer si la situació epidemiològica millorés, però ara per ara no es contempla aquesta possibilitat.

Recordatoris generals

    • Demà, 9 d’octubre és festiu de lliure disposició a tots els centers de Sant Boi i el dilluns 12 ‘octubre és festiu a tota Espanya.
    • Les autoritzacions per les proves PCR les entreguem al Departament de Salut que és qui s’encarrega de gestionar-les, tot i que l’escola es queda un recull de les vostres respostes.
    • En cas que un grup estable hagi de fer quarantena, el període de temps serà de 10 dies i no de 14 com era fins ara. De totes formes, son les autoritats sanitàries les que ho decideixen en cada moment.
    • En cas que un infant tingui símptomes compatibles amb la Covid-19, cal posar-se en contacte amb el CAP i, si li fan PCR, us demanem que informeu al centre. Us posem el quadre de símptomes:

 

 

Hem superat una altra setmana sense confinar cap grup. Bon cap de setmana llarg!

 

Butlletí 7/20-21: 2 d’octubre

Calendari escolar

Us recordem que a l’apartat L’Escola, de la nostra pàgina web, podeu consultar el calendari escolar. De totes formes, us el posem a continuació:

CALENDARI ESCOLAR VICENTE FERRER (2020-2021)

Aspectes a tenir en compte

Vacances:

    • NADAL: del 22 de desembre de 2020 al 7 de gener de 2021, ambdós inclosos
    • SETMANA SANTA: del 27 de març al 5 d’abril de 2021, ambdós inclosos.

Horari intensiu:

    • Dilluns, 21 de desembre
    • Del 7 al 22 de juny, ambdós inclosos.

Festes lliure disposició (Sant Boi):

    • Divendres, 9 d’octubre de 2020.
    • Dilluns, 15 de febrer de 2021.
    • Divendres, 21 de maig de 2021.

Festes locals:

    • Dilluns, 7 de desembre de 2020.
    • Dijous, 20 de maig de 2021.

Recordatori protocol Covid

En primer lloc, recordar a tothom que si el vostre fill o filla presenta la simptomatologia següent, podria tratar-se d’una cas sospitós de Covid-19:

      • Febre, superrior a 37,5ºC
      • Tos
      • Dificultat per a respirar
      • Mal de coll*
      • Refredat nasal*
      • Fatiga, dolors musculars i/o mal de cap
      • Mal de panxa amb vòmits o diarrea
      • Pèrdua d’olfacte o gust (infants grans i adolescents)

*El mal de coll i el refredat nasal (amb o sense mocs) són molt habituals en infants i només s’haurien de considerar símptomes potencials de COVID-19 quan també hi ha febre o altres manifestacions de la llista.

Quan un infant presenta algun d’aquests símptomes i no ve a l’escola, s’hauria de consultar amb el servei sanitari abans de que torni a venir. En aquest sentit, recordar que les famílies han signat una declaració responsable.

Tanmateix, si a l’escola es detecta simptomatologia compatible amb al Covid-19, se seguirà el següent protocol:

    1. Se’l portarà a un espai separat d’ús individual: sala aïllament 1 (antiga aula fosca-sala 5), sala aïllament 2 (tutoria EAP- sala 11), sala aïllament 3 (antic ludopati-espai 21).
    2. S’utilitzarà una mascareta quirúrgica (tant la persona que ha iniciat símptomes com a la que quedi al seu càrrec).
    3. Es contactarà amb la família per tal que vingui a buscar l’infant o adolescent.
    4. Davant de qualsevol possible complicació, es trucarà també al 061.
    5. S’informarà de la situació als Serveis Territorials (inspecció del centre) i, a través d’ells, el servei de salut pública.
    6. La família haurà de contactar amb el seu CAP de referència per valorar la situació i fer les actuacions necessàries. Si es decideix realitzar una PCR per a SARS-CoV-2, l’infant i la família amb qui conviu hauran d’estar en aïllament al domicili fins conèixer-ne el resultat.
    7. En cas que finalment es confirmi el cas, Salut Pública serà l’encarregada de la identificació, aïllament i seguiment dels contactes estrets.

Declaració responsable

Totes les famílies d’alumnes han d’haver signat la declaració responsable, en cas de no fer-ho, el seu fill o filla no podria accedir al centre.

Recordem que a l’inici d’aquesta declaració diu:

Declaro, responsablement:

  1. Que el meu fill/a, durant els darrers 14 dies i en aquest moment:
    • No presenta cap simptomatologia compatible amb la covid-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
    • No ha estat positiu de covid-19 ni ha conviscut amb persones que siguin o hagin estat positives.
    • No ha estat en contacte estret amb cap persona que hagi donat positiu de covid-19 ni que hagi tingut simptomatologia compatible amb aquesta malaltia.

Cal tenir en compte que el fet de seguir aquestes indicacions millora la protecció de tots els infants i del personal del centre. Per altra banda, també cal tenir present que seria responsabilitat de la família en el cas que hi hagués un incompliment.

Fins ara, tots els casos detectats (tant a l’escola com a casa) han resultat negatius, però això no ens ha de fer baixar la guàrdia.

Hem de dir que una gran majoria de les famílies està seguint totes les indicacions i que, gràcies a això, el curs està avançant força bé, i des de l’escola volem agrair l’esforç de tothom en aquesta situació.

Autoritzacions PCR

Entre dilluns i dimarts entregarem les autoritzacions de les PCR a les persones referents de Salut. Si encara no l’heu fet portat signada (tant per di que sí com per dir que no) feu-la arribar a la tutora el més aviat possible.

Us enllacem el document per si el voleu descarregar: Autoritzacions Famílies PCR

Contacte AFA

Per contactar amb l’AFA per fer consultes sobre quotes, extraescolars… podeu enviar un correu a l’adreça: afa.escolavicenteferrer@gmail.com 

 

 

Butlletí 6/20-21: 25 de setembre

Horari atenció secretaria o direcció

Per demanar parlar amb direcció cal demanar cita a través dels canals habituals (Correu electrònic, WhatsApp o telèfon).

Si s’han de fer tràmits a secretaria també es recomana demanar cita, així i tot hi ha un horari d’atenció al públic (amb limitació d’aforament, mascareta i distància de seguretat).

L’horari d’atenció de secretaria és el següent:

        • Dilluns, dimecres i divendres de 9.30 a 10.30 hores.
        • Dilluns i dimarts de 15.15 a 16.15 hores.

Pagaments curs 2020-2021

La quota de material del curs 2020-2021 és de 130 €.

Al juliol es va fer el primer pagament de 30 € de material inicial (els que tenien pagat el segon trimestre del curs 2019/20 es va fer servir aquest import per aquesta primera quota)

Resten per pagar 100 € de material que es distribuiran en tres pagaments, de la forma següent:

        • 34 € durant el mes d’octubre de 2020.
        • 33 € durant el mes de febrer de 2021.
        • 33 € durant el mes d’abril de 2021.

Aquest any, per tal d’estalviar-nos les comissions bancàries de les domiciliacions i evitar el problema que ens ocasiona les devolucions dels rebuts (de vegades dies després del cobrament), us demanarem que feu vosaltres el pagament. Us donem dues possibilitats per a poder-ho fer:

        1. Realitzant una transferència al número de compte que us indicarem.
        2. Fent un ingrés al caixer automàtic mitjançant un codi de barres que us facilitarem.

Després, s’haurà de fer arribar el comprovant de pagament al tutor o tutora corresponent.

Aquest any no podem establir un pressupost de sortides. Si programem alguna, us informarem amb antelació perquè pugueu fer el pagament a través del caixer o d’una transferència i entregar-nos el comprovant del pagament, juntament amb l’autorització de la sortida.

Si teniu qualsevol dubte o heu de fer excepcionalment el pagament en efectiu, us heu d’adreçar a secretaria i demanar cita o venir dins l’horari d’atenció al públic.

Aclariment possibles quarantenes

Us enganxem literalment un fragment de les instruccions oficials:

“… els convivents o contactes habituals de persones que hagin estat identificades com a contactes estrets no han de seguir cap mesura especial. És a dir, els germans o germanes d’alumnes que estiguin fent quarantenes, poden assistir a classe amb normalitat.”

Per tant, aquells alumnes que tinguin un germà o germana fent quarantena, sigui en aquest centre o en un altre, poden venir a l’escola. Això és així sempre que aquell germà o germana no doni positiu en un aprova PCR.

Beques menjador en cas de confinament

Quan per raons sanitàries i en el marc de les mesures contra la pandèmia per COVID-19, es prengui la mesura de confinament total o parcial del centre:

        • Es facilitarà un menú per emportar a cada alumne/a beneficiari d’ajut de menjador, tots els dies que hagi de romandre en aïllament o quarantena, o els dies de confinament del centre, independentment que l’ajut de menjador concedit sigui parcial o total.
        • El menú per emportar constarà de 1r plat, 2n plat i postres.
        • La família de l’alumne/a haurà de recollir al centre el menú per emportar. En el cas que la família no pugui desplaçar-se a buscar els menús, podrà autoritzar altres persones per recollir-lo en nom seu, mitjançant el document d’autorització corresponent, degudament signat.

Si es dóna el cas, s’enviarà informació més detallada a les famílies afectades.

Autorització PCR

L’altre dia vam repartir l’autorització per a la realització de les proves PCR als alumnes, en cas de ser necessari. En aquest sentit us volíem fer alguns aclariments:

          1. S’ha demanat autorització al Departament d’Educació per tal que un familiar pugui acompanyar els infants al realitzar la prova i se’ns ha dit que sí, sempre que es garanteixin les mesures de seguretat establertes i que es tracti d’infants petits. En cas de fer-se una prova d’aquestes aquí, l’escola l’organitzarà de forma que sigui possible aquest acompanyament, a no ser que ens ho prohibís l’autoritat sanitària.
          2. Ara per ara, no s’estan fent proves a centres a la nostra zona. Aquesta setmana hi ha hagut positius a diversos centres públics de Sant Boi i en tots els casos s’ha adreçat a les famílies al CAP corresponent.
          3. Us demanem que per la setmana vinent ens feu arribar aquesta autorització qui encara no l’hagi portat.

Per altra banda, també podria ser que la nostra escola fos designada per fer proves PCR de cribratge a alumnes i professorat. En aquest cas, us informaríem de tots els detalls i del procediment que es portaria a terme.

Us posem un vídeo il·lustratiu que es pot ensenyar als infants en cas que esn hi trobem:

 

 

 

 

 

Butlletí 5/20-21: 21 de setembre

Balanç de la primera setmana

Després de la primera setmana de classe, podem fer un balanç força positiu de com ha anat, tot i que sabem que queden alguns aspectes per acabar de polir. Podem resumir-ho en els següents punts:

      • Les mesures de seguretat funcionen força bé, tot i que cal estar alerta i no caure en un excés de confiança.
      • Les entrades i sortides han anat força bé gràcies a la col·laboració de la majoria de les famílies. Tot i això, cal intentar respectar una mica més l’ordre i deixar que estiguin al davant els infants que entren més aviat. És important respectar l’ordre.
      • La dinàmica de funcionament en grups estables, és nova per a tothom i ha funcionat força bé.
      • Hem tancat la primera setmana sense cap cas positiu ni cap grup confinat. Anem per la següent.

Canvis en el protocol Covid

El Departament de Salut ha introduït algun canvi en el protocol Covid, bàsicament pel que respecte als símptomes que poden activar-lo. Enganxem tal qual ho posa en el protocol:

El canvi més significatiu és que el mal de coll i el refredat nasal, per si sols, no suposen un risc de COVID-19.

Ajudes Ajuntament

TARGETES MONEDER A L’INICI DE CURS

Ajuts per a famílies amb infants de 0-16 anys i per a joves de 16-25 anys que han vist reduïts els seus ingressos a causa de la pandèmia. Aportació econòmica de 200 euros per infant o jove, que s’abona per mitjà d’una targeta moneder vàlida per a l’adquisició de material escolar o altres productes a 250 establiments de comerç i serveis de la ciutat. Més informació a:

SAD COVID-19 SOCIOEDUCATIU

Es tracta d’un servei d’urgència de suport a les famílies i les escoles per donar resposta ràpida als infants que presentin símptomes compatibles amb la Covid19 durant l’horari d’escola.

L’objectiu és facilitar a les escoles i famílies un servei d’acolliment i cura d’urgència pels infants amb símptomes, fins que la família es pugui organitzar (conciliació laboral i familiar) per tenir cura de l’infant l’endemà.

El servei està adreçat a famílies en les que les/els progenitors treballin i no existeixi una xarxa de suport segura que es pugui fer càrrec de l’infant durant les primeres hores.
Aquest servei es farà càrrec dels infants durant l’horari escolar del dia que es presentin els símptomes i, si és necessari, durant les primeres hores (d’horari escolar) de l’endemà. El servei concret a cada infant es definirà un cop analitzada la necessitat i els recursos disponibles de cada família i pot incorporar diferents actuacions com ara, recollir a l’infant a l’escola, realitzar l’atenció personal durant unes hores al domicili, acompanyar a l’infant a l’ABS… Aquest servei és per a infants amb símptomes, no per infants que ja tinguin un PCR positiu.

Totes les tasques de cura i trasllats que s’assoleixin des d’aquest servei s’hauran de pactar amb les famílies i requeriran les autoritzacions necessàries signades per totes les parts implicades.

El servei es realitzarà mitjançat una empresa especialitzada en atenció a domicili. Més informació:

Les famílies que vulguin accedir a aquest servei, han d’emplenar unes autoritzacions que compartim a continuació:

Reunions amb tutories

El tutor o tutora de cada grup, us comunicarà la data de la reunió. Tal com marca la normativa, aquestes trobades seran telemàtiques, haureu de clicar en l’enllaç que us enviïn.

Pla consum de fruita

Com cada curs, l’escola participa en en Pla de Consum de Fruita de la Generalitat. Un cop al mes, ens porten fruita per a repartir entre els infants. Enguany, atesa la situació que estem vivint, la fruita es dóna perquè els nens i les nenes se la puguin emportar. D’aquesta forma, pot ser rentada convenientment abans del seu consum.

Butlletí 4/20-21: 15 de setembre

Obrim ja tota l’escola

Com sabeu, alguns grups no han pogut venir encara a l’escola a causa de la pandèmia per Covid-19.

A partir de demà, dia 16 de setembre, obrim ja tots els grups de l’escola. Per tant, els infants dels grups corresponents a P4 i P5 ja poden venir. Cada família té un correu electrònic amb el seu grup estable (de ratio inferior a 20) i les hores d’entrada i sortida.

Us recordem que als nens i nenes de P3 els pot acompanyar una persona fins la porta de la classe i també podrà entrar una persona a recollir-los. Per això són els últims en el torn.

 

Canvi en les entrades i sortides a primària

Atesa l’agilitat en les entrades i sortides i la bona resposta de famílies i alumnes, hem decidit fer un canvi en les franges horàries a les entrades i sortides de primària. A partir d’ara les franges seran de 5 minuts. Per tant:

      • Els grups A, que entraven a les 8.50 i a les 14.50, entraran a les 8.55 i a les 14.55. Les sortides les faran a les 12.25 i a les 16.25.
      • Els grups B seguiran entrant i sortint a la mateixa hora, és a dir, a les 9 i a les 15 les entrades i a les 12.30 i les 16.30 les sortides.
      • Els grups C, que entraven a les 9.10 i a les 15.10, entraran a les 9.05 i a les 15.05. Les sortides les faran a les 12.35 i a les 16.35.

Aquesta nova organització començarà demà, 16 de setembre. Les portes seran les mateixes que fins ara.

Beques NEE / Ministeri

Aquest estiu es va publicar la Resolució per la qual es convoquen beques per a l’alumnat amb necessitats educatives específiques “NEE-Educació especial” per al curs 2020/2021 (BOE núm. 214, 08.08.2020).

Aquests ajuts estan dirigits a l’alumnat amb necessitats educatives associades a discapacitat o trastorn greu de la conducta, TDAH o altes capacitats (únicament aquestes casuístiques, no d’altres), acreditades pel certificat de discapacitat o bé per l’EAP.

El termini per portar-les al centre finalitza el divendres 25 de setembre.

Aspectes a tenir en compte:

      • Les sol·licituds s’han de presentar telemàticament. Si cliqueu en aquest enllaç podeu accedir a una guia per poder-ho fer.
      • La beca ha d’estar gravada amb el nom i cognoms de l’alumne/a sol·licitant (no amb el nom del pare, mare o tutor legal) i que constin tots els membres de la unitat familiar.
      • El correu electrònic de contacte que s’indiqui a la beca ha d’estar actiu i ser revisat periòdicament.
      • L’alumne/a ha de ser titular del compte bancari on vulgui cobrar la beca, excepte en el cas de les beques NEE en que el centre pot ser autoritzat a cobrar-la (i en aquest cas, ha de venir l’apartat de la beca signat per la família).

Si teniu alguna dificultat us podeu posar en contacte amb nosaltres.

Beques Menjador

Hem donat un sobre amb una carta als nens i nenes de les famílies que han sol·licitat l’ajut del menjador. Si alguna família no l’ha rebut, que ens ho comuniqui.

 

 

 

 

Butlletí 3/20-21: 13 de setembre

Declaració responsable

Tal com us vam dir a les reunions, cal signar una declaració responsable per poder venir a l’escola. L’actualització d’aquest document no va arribar fins pocs dies abans d’aquest cap de setmana llarg i, per tant, no hem volgut obligar a tothom a haver d’imprimir un full per portar-lo dilluns.

Dilluns, cada infant sortirà amb un model imprès d’aquesta declaració i ens l’heu de retornar signada dimarts o, màxim, dimecres.

Pel que fa als alumnes dels nivells de P4 i P5, els donarem quan comencin les classes.

Grups afectats per la quarantena

Si el dimarts vinent el Departament d’Educació nomena personal substitut per a la nostra escola, ho tenim tot preparat per poder començar el dimecres 16 de setembre, un dia abans del que es va preveure en un primer moment. Això sí, estem a expenses que arribi aquest reforç de plantilla.

Sigui com sigui, abans de començar les classes enviarem un correu amb la composició dels grups d’infantil (P4 i P5).

Per altra banda, les tutores dels grups de Cicle Inicial A i Cicle Superior B estan de baixa a causa de la pandèmia per Covid-19, però seran substituïdes per personal del centre.

Reflexió davant diverses comunicacions rebudes de les famílies

Davant de comunicacions rebudes per algunes famílies, fem un comunicat conjunt per tal d’intentar donar resposta a tothom:

    • L’escola no treu els grups a última hora per evitar possibles queixes, anem treballant com podem i amb la prioritat que es va explicar a les reunions. Més encara, quan els resultats d’algunes PCR han afectat molt la nostra capacitat de feina.
    • Els grups s’han de fet de forma heterogènia i buscant que siguin el més equilibrats possible. Les persones que han corregit possibles desequilibris són mestres amb anys d’experiència i que coneixen els alumnes i l’entorn escolar. Tothom pot tenir la seva opinió, però cal tenir en compte que hi ha factors d’aprenentatge, de maduració, personals o socials que poden afectar a diversos alumnes i que no s’han de fer públiques.
    • No es poden fer grups en base a que cada nen o nena estigui amb les seves amistats preferides, cap escola pot fer-ho. La feina serà ajudar a tots els infants a que se sentin a gust en el seu grup. Evidentment, si es dóna alguna circumstància excepcional i important que se’ns hagi pogut passar, ens ho podeu comunicar.
    • Les hores d’entrada i sortida no poden fer-se tampoc a la carta. Cada grup estable té una hora i no podem tenir nens o nenes entrant a l’escola abans del seu grup. Estem en un moment d’emergència sanitària i l’estanquitat dels grups és una de les mesures més difícils de complir, però la més important a l’hora de prevenir contagis o de buscar contactes. Només podem contemplar casos per raons laborals plenament justificades i si es tracta dels grups que entren més tard de l’hora habitual.
    • Esperem que al més aviat possible no ens faci falta separar grups ni fer entrades en hores diferents. Tant de bo, no tinguem més positius ni quarantenes, però ara hem de treballar en les circumstàncies actuals.

Reflexió final des de direcció

Durant aquest estiu hem estat treballant dur per poder començar l’escola. Hem analitzat les possibles solucions i hem optat per l’opció que hem trobat més adequada. Ens hem anat adaptant a les diferents indicacions que ens han arribat per donar resposta a l’evolució de la pandèmia.

Per nosaltres ha estat un contratemps i una decepció no poder començar tots els nivells el dia 14. Farem el possible per poder fer un curs amb les màximes garanties, tot i que de vegades, no tothom estigui d’acord amb les decisions de cada moment, i afrontarem els moments ens els que la pandèmia pugui afectar directament a la nostra escola.

Esperem que, tot i l’entrebanc inicial, podem tenir un bon curs. Ajudem als nostre infants a aprendre que davant les dificultats busquem solucions, aprenem i anem endavant.

Tampoc volem oblidar-nos d’alguns nens i nenes que no podran començar perquè estan en quarantena. Esperem que pugueu venir aviat per estar tots junts!

Fins demà!