Butlletí 3/20-21: 13 de setembre

Declaració responsable

Tal com us vam dir a les reunions, cal signar una declaració responsable per poder venir a l’escola. L’actualització d’aquest document no va arribar fins pocs dies abans d’aquest cap de setmana llarg i, per tant, no hem volgut obligar a tothom a haver d’imprimir un full per portar-lo dilluns.

Dilluns, cada infant sortirà amb un model imprès d’aquesta declaració i ens l’heu de retornar signada dimarts o, màxim, dimecres.

Pel que fa als alumnes dels nivells de P4 i P5, els donarem quan comencin les classes.

Grups afectats per la quarantena

Si el dimarts vinent el Departament d’Educació nomena personal substitut per a la nostra escola, ho tenim tot preparat per poder començar el dimecres 16 de setembre, un dia abans del que es va preveure en un primer moment. Això sí, estem a expenses que arribi aquest reforç de plantilla.

Sigui com sigui, abans de començar les classes enviarem un correu amb la composició dels grups d’infantil (P4 i P5).

Per altra banda, les tutores dels grups de Cicle Inicial A i Cicle Superior B estan de baixa a causa de la pandèmia per Covid-19, però seran substituïdes per personal del centre.

Reflexió davant diverses comunicacions rebudes de les famílies

Davant de comunicacions rebudes per algunes famílies, fem un comunicat conjunt per tal d’intentar donar resposta a tothom:

• L’escola no treu els grups a última hora per evitar possibles queixes, anem treballant com podem i amb la prioritat que es va explicar a les reunions. Més encara, quan els resultats d’algunes PCR han afectat molt la nostra capacitat de feina.
    • Els grups s’han de fet de forma heterogènia i buscant que siguin el més equilibrats possible. Les persones que han corregit possibles desequilibris són mestres amb anys d’experiència i que coneixen els alumnes i l’entorn escolar. Tothom pot tenir la seva opinió, però cal tenir en compte que hi ha factors d’aprenentatge, de maduració, personals o socials que poden afectar a diversos alumnes i que no s’han de fer públiques.
    • No es poden fer grups en base a que cada nen o nena estigui amb les seves amistats preferides, cap escola pot fer-ho. La feina serà ajudar a tots els infants a que se sentin a gust en el seu grup. Evidentment, si es dóna alguna circumstància excepcional i important que se’ns hagi pogut passar, ens ho podeu comunicar.
    • Les hores d’entrada i sortida no poden fer-se tampoc a la carta. Cada grup estable té una hora i no podem tenir nens o nenes entrant a l’escola abans del seu grup. Estem en un moment d’emergència sanitària i l’estanquitat dels grups és una de les mesures més difícils de complir, però la més important a l’hora de prevenir contagis o de buscar contactes. Només podem contemplar casos per raons laborals plenament justificades i si es tracta dels grups que entren més tard de l’hora habitual.
    • Esperem que al més aviat possible no ens faci falta separar grups ni fer entrades en hores diferents. Tant de bo, no tinguem més positius ni quarantenes, però ara hem de treballar en les circumstàncies actuals.

Reflexió final des de direcció

Durant aquest estiu hem estat treballant dur per poder començar l’escola. Hem analitzat les possibles solucions i hem optat per l’opció que hem trobat més adequada. Ens hem anat adaptant a les diferents indicacions que ens han arribat per donar resposta a l’evolució de la pandèmia.

Per nosaltres ha estat un contratemps i una decepció no poder començar tots els nivells el dia 14. Farem el possible per poder fer un curs amb les màximes garanties, tot i que de vegades, no tothom estigui d’acord amb les decisions de cada moment, i afrontarem els moments ens els que la pandèmia pugui afectar directament a la nostra escola.

Esperem que, tot i l’entrebanc inicial, podem tenir un bon curs. Ajudem als nostre infants a aprendre que davant les dificultats busquem solucions, aprenem i anem endavant.

Tampoc volem oblidar-nos d’alguns nens i nenes que no podran començar perquè estan en quarantena. Esperem que pugueu venir aviat per estar tots junts!

Fins demà!