Butlletí 7/20-21: 2 d’octubre

Calendari escolar

Us recordem que a l’apartat L’Escola, de la nostra pàgina web, podeu consultar el calendari escolar. De totes formes, us el posem a continuació:

CALENDARI ESCOLAR VICENTE FERRER (2020-2021)

Aspectes a tenir en compte

Vacances:

• NADAL: del 22 de desembre de 2020 al 7 de gener de 2021, ambdós inclosos
    • SETMANA SANTA: del 27 de març al 5 d’abril de 2021, ambdós inclosos.

Horari intensiu:

• Dilluns, 21 de desembre
    • Del 7 al 22 de juny, ambdós inclosos.

Festes lliure disposició (Sant Boi):

• Divendres, 9 d’octubre de 2020.
    • Dilluns, 15 de febrer de 2021.
    • Divendres, 21 de maig de 2021.

Festes locals:

• Dilluns, 7 de desembre de 2020.
    • Dijous, 20 de maig de 2021.

Recordatori protocol Covid

En primer lloc, recordar a tothom que si el vostre fill o filla presenta la simptomatologia següent, podria tratar-se d’una cas sospitós de Covid-19:

• Febre, superrior a 37,5ºC
      • Tos
      • Dificultat per a respirar
      • Mal de coll*
      • Refredat nasal*
      • Fatiga, dolors musculars i/o mal de cap
      • Mal de panxa amb vòmits o diarrea
      • Pèrdua d’olfacte o gust (infants grans i adolescents)

*El mal de coll i el refredat nasal (amb o sense mocs) són molt habituals en infants i només s’haurien de considerar símptomes potencials de COVID-19 quan també hi ha febre o altres manifestacions de la llista.

Quan un infant presenta algun d’aquests símptomes i no ve a l’escola, s’hauria de consultar amb el servei sanitari abans de que torni a venir. En aquest sentit, recordar que les famílies han signat una declaració responsable.

Tanmateix, si a l’escola es detecta simptomatologia compatible amb al Covid-19, se seguirà el següent protocol:

1. Se’l portarà a un espai separat d’ús individual: sala aïllament 1 (antiga aula fosca-sala 5), sala aïllament 2 (tutoria EAP- sala 11), sala aïllament 3 (antic ludopati-espai 21).
    2. S’utilitzarà una mascareta quirúrgica (tant la persona que ha iniciat símptomes com a la que quedi al seu càrrec).
    3. Es contactarà amb la família per tal que vingui a buscar l’infant o adolescent.
    4. Davant de qualsevol possible complicació, es trucarà també al 061.
    5. S’informarà de la situació als Serveis Territorials (inspecció del centre) i, a través d’ells, el servei de salut pública.
    6. La família haurà de contactar amb el seu CAP de referència per valorar la situació i fer les actuacions necessàries. Si es decideix realitzar una PCR per a SARS-CoV-2, l’infant i la família amb qui conviu hauran d’estar en aïllament al domicili fins conèixer-ne el resultat.
    7. En cas que finalment es confirmi el cas, Salut Pública serà l’encarregada de la identificació, aïllament i seguiment dels contactes estrets.

Declaració responsable

Totes les famílies d’alumnes han d’haver signat la declaració responsable, en cas de no fer-ho, el seu fill o filla no podria accedir al centre.

Recordem que a l’inici d’aquesta declaració diu:

Declaro, responsablement:

1. Que el meu fill/a, durant els darrers 14 dies i en aquest moment:
    • No presenta cap simptomatologia compatible amb la covid-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
    • No ha estat positiu de covid-19 ni ha conviscut amb persones que siguin o hagin estat positives.
    • No ha estat en contacte estret amb cap persona que hagi donat positiu de covid-19 ni que hagi tingut simptomatologia compatible amb aquesta malaltia.

Cal tenir en compte que el fet de seguir aquestes indicacions millora la protecció de tots els infants i del personal del centre. Per altra banda, també cal tenir present que seria responsabilitat de la família en el cas que hi hagués un incompliment.

Fins ara, tots els casos detectats (tant a l’escola com a casa) han resultat negatius, però això no ens ha de fer baixar la guàrdia.

Hem de dir que una gran majoria de les famílies està seguint totes les indicacions i que, gràcies a això, el curs està avançant força bé, i des de l’escola volem agrair l’esforç de tothom en aquesta situació.

Autoritzacions PCR

Entre dilluns i dimarts entregarem les autoritzacions de les PCR a les persones referents de Salut. Si encara no l’heu fet portat signada (tant per di que sí com per dir que no) feu-la arribar a la tutora el més aviat possible.

Us enllacem el document per si el voleu descarregar: Autoritzacions Famílies PCR

Contacte AFA

Per contactar amb l’AFA per fer consultes sobre quotes, extraescolars… podeu enviar un correu a l’adreça: afa.escolavicenteferrer@gmail.com