Butlletí 5/20-21: 21 de setembre

Balanç de la primera setmana

Després de la primera setmana de classe, podem fer un balanç força positiu de com ha anat, tot i que sabem que queden alguns aspectes per acabar de polir. Podem resumir-ho en els següents punts:

• Les mesures de seguretat funcionen força bé, tot i que cal estar alerta i no caure en un excés de confiança.
      • Les entrades i sortides han anat força bé gràcies a la col·laboració de la majoria de les famílies. Tot i això, cal intentar respectar una mica més l’ordre i deixar que estiguin al davant els infants que entren més aviat. És important respectar l’ordre.
      • La dinàmica de funcionament en grups estables, és nova per a tothom i ha funcionat força bé.
      • Hem tancat la primera setmana sense cap cas positiu ni cap grup confinat. Anem per la següent.

Canvis en el protocol Covid

El Departament de Salut ha introduït algun canvi en el protocol Covid, bàsicament pel que respecte als símptomes que poden activar-lo. Enganxem tal qual ho posa en el protocol:

El canvi més significatiu és que el mal de coll i el refredat nasal, per si sols, no suposen un risc de COVID-19.

Ajudes Ajuntament

TARGETES MONEDER A L’INICI DE CURS

Ajuts per a famílies amb infants de 0-16 anys i per a joves de 16-25 anys que han vist reduïts els seus ingressos a causa de la pandèmia. Aportació econòmica de 200 euros per infant o jove, que s’abona per mitjà d’una targeta moneder vàlida per a l’adquisició de material escolar o altres productes a 250 establiments de comerç i serveis de la ciutat. Més informació a:

SAD COVID-19 SOCIOEDUCATIU

Es tracta d’un servei d’urgència de suport a les famílies i les escoles per donar resposta ràpida als infants que presentin símptomes compatibles amb la Covid19 durant l’horari d’escola.

L’objectiu és facilitar a les escoles i famílies un servei d’acolliment i cura d’urgència pels infants amb símptomes, fins que la família es pugui organitzar (conciliació laboral i familiar) per tenir cura de l’infant l’endemà.

El servei està adreçat a famílies en les que les/els progenitors treballin i no existeixi una xarxa de suport segura que es pugui fer càrrec de l’infant durant les primeres hores.
Aquest servei es farà càrrec dels infants durant l’horari escolar del dia que es presentin els símptomes i, si és necessari, durant les primeres hores (d’horari escolar) de l’endemà. El servei concret a cada infant es definirà un cop analitzada la necessitat i els recursos disponibles de cada família i pot incorporar diferents actuacions com ara, recollir a l’infant a l’escola, realitzar l’atenció personal durant unes hores al domicili, acompanyar a l’infant a l’ABS… Aquest servei és per a infants amb símptomes, no per infants que ja tinguin un PCR positiu.

Totes les tasques de cura i trasllats que s’assoleixin des d’aquest servei s’hauran de pactar amb les famílies i requeriran les autoritzacions necessàries signades per totes les parts implicades.

El servei es realitzarà mitjançat una empresa especialitzada en atenció a domicili. Més informació:

Les famílies que vulguin accedir a aquest servei, han d’emplenar unes autoritzacions que compartim a continuació:

Reunions amb tutories

El tutor o tutora de cada grup, us comunicarà la data de la reunió. Tal com marca la normativa, aquestes trobades seran telemàtiques, haureu de clicar en l’enllaç que us enviïn.

Pla consum de fruita

Com cada curs, l’escola participa en en Pla de Consum de Fruita de la Generalitat. Un cop al mes, ens porten fruita per a repartir entre els infants. Enguany, atesa la situació que estem vivint, la fruita es dóna perquè els nens i les nenes se la puguin emportar. D’aquesta forma, pot ser rentada convenientment abans del seu consum.