SORTIDA A LA DEIXALLERIA I L’ABOCADOR

Aquest curs, els projectes de l’escola estan enfocats cap a la sostenibilitat i el medi ambient, ja que és un tema de gran actualitat i del qual tots els nens i nenes de l’escola estan molt conscienciats. Una inquietud dels infants era la gran quantitat de residus que generem i on van a parar aquests residus, de manera que vam organitzar una sortida amb els alumnes de 3r, 4t i 5è a la deixalleria comarcal i abocador del Pla de l’Estany perquè poguessin conèixer el seu funcionament i donar resposta a tots aquests interrogants.

Vam veure que l’abocador és el lloc on van a parar tots els residus que llencem al rebuig, per això és tant important que no hi llencem res que es pugui reciclar o que s’hagi de recollir de manera especial, ni tampoc restes de menjar ni matèria orgànica que atregui la presència d’animals. L’abocador és un forat gegantí, molt ample i profund, on s’hi van enterrant capes i capes de les deixalles que generem. Els abocadors del Pla de l’estany estan pensats per tenir una vida útil de 15 anys, però sempre s’omplen molts anys abans. La visió de l’abocador ens va fer reflexionar molt sobre la necessitat de reduir els residus que generem i de reutilitzar les coses que encara ens poden fer servei enlloc de llençar-les.

També vam aprendre que la deixalleria és el lloc on va a parar tot el reciclatge i altres materials/objectes que necessiten un tractament especial: bombetes, aparells elèctrics, mobles i trastos, electrodomèstics, aerosols, pneumàtics… Allà es tria i es porta a plantes de tractament especialitzades, que en separen els components per reutilitzar, reciclar o emmagatzemar-los.

Com que la visita era només de matí, vam aprofitar que ja érem a Banyoles per anar a dinar al Puig de Sant Martirià, on vam gaudir d’un dia de sol radiant i de tenir una estona per jugar i compartir totes juntes.

Podeu veure les fotografies del dia al drive corresponent al vostre curs.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *